۱۲ خرداد ۱۳۹۵، ۲۲:۱۴
کد خبر: 82098110
T T
۰ نفر

استقرار 870 ناجي غريق در سواحل مازندران

۱۲ خرداد ۱۳۹۵، ۲۲:۱۴
کد خبر: 82098110
استقرار 870 ناجي غريق در سواحل مازندران

ساري - ايرنا - رئيس ستاد اجرايي طرح هاي ساماندهي دريا در مازندران گفت كه 870 ناجي غريق در نقاط ساحلي استان مستقر شده اند.

عليرضا يونسي عصر چهارشنبه در حاشيه بهره برداري از يك طرح دريا در محمودآباد در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود : امسال در 95 نقطه ساحلي مازندران طرح ساماندهي دريا اجرا شده است و در تمامي آنها ناجيان غريق حضور دارند.
وي همچنين از شناسايي 320 نقطه كور و حادثه خيز در ساحل شهرهاي استان خبر داد و گفت كه در تمامي اين نقاط ناجي غريق مستقر شده است.
مازندران 338 كيلومتر از ساحل درياي خزر را در اختيار دارد .
دريا مهم ترين جابه گردشگري مازندران است و هر ساله بر اساس آمارهاي رسمي بيش از 20 ميليون مسافر به اين استان سفر مي كنند.
** شنا در نقاط كور ممنوع
رئيس ستاد اجرايي طرح هاي ساماندهي دريا در مازندران همچنين بر ضرورت توجه مسافران و مجاوران به شنا در نقاط اجراي ساماندهي طرح دريا تاكيد كرد و گفت : اگر چه در نقاط كور ناجيان غريق حضور دارند ولي انتظار مي رود مسافران و شهروندان از اين مناطق براي شنا وارد آب نشوند.
وي گفت : آمارهاي رسمي سال هاي گذشته نشان مي دهد بيش از 90 درصد از مرگ ناشي از غرق شدگي در نقاط كور رخ داده است .
يونسي افزود : اگر مسافران و شهروندان در مناطقي كه طرح ساماندهي اجرا شده ، شنا كنند ، آمار مرگ ناشي از غرق شدگي بشدت كاهش مي يابد .
وي گفت : اجراي طرح ساماندهي دريا در مازندران سبب شده است تا در سه سال گذشته همواره آمار غرق شدگي در دريا كاهش يابد و انتظار اين است كه امسال هم اين روند ادامه يابد.
بر اساس آمارهاي رسمي پارسال 86 نفر در آب هاي ساحلي درياي خزر در مازندران بر اثر غرق شدگي جان باختند در حالي كه آمار سال پيش از آن 98 نفر بود.
همچنين بر اساس همين آمارها 173 نفر در سال 92 و 214 نفر در سال 91 در آب هاي ساحلي درياي مازندران جان باختند.
** هلال احمر ، مسئول كميته غرق شدگان
معاون سياسي ، امنيتي و اجتماعي استاندار مازندران از سپردن مسئوليت كميته مغروقين در طرح ساماندهي دريا به جمعيت هلال احمر در سال جاري خبر داد و گفت : با رايزني هاي به عمل آمده با جمعيت هلال احمر كشور ، اين جمعيت موظف به استقرار ناجي غريق در 120 نقطه كور و شنا ممنوعه و نظارت بر عملكرد ناجيان غريق شده است.
يونسي افزود : با توجه به آغاز موج سفرهاي پيش از ماه مبارك رمضان به مازندران ، تمامي دستگاههاي خدماتي و اعضاي ستاد اجرايي طرح هاي ساماندهي دريا در كليه شهرهاي ساحلي مازندران در آماده باش هستند.
7331/1654