تعداد واجدین شرایط رای در مازندران اعلام شد

ساری- ایرنا- جمعیت واجد شرایط مازندران برای شرکت در مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بر اساس داده‌های ستاد انتخابات این استان ۲ میلیون و ۴۸۸ هزار و ۸۷۸ نفر است که شامل همه افراد متولد ۱۵ تیر ۱۳۸۵ به قبل می‌شود.

به گزارش ایرنا، مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ساعت هشت صبح فردا همزمان با سراسر کشور در مازندران نیز آغاز می‌شود و مازندرانی‌های واجد شرایط در سه هزار و ۲۲۸ شعبه ثابت و سیار اخذ رای می‌توانند آرای خود را به صندوق‌ها بیندازند.

دبیر ستاد انتخابات مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان این‌که همه تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات در سراسر استان انجام شده است، گفت: عوامل اجرایی، نظارتی و انتظامی برای برگزاری این مرحله از انتخابات آماده هستند و فرمانداری‌ها نیز اقدامات لازم را برای برپایی شعب اخذ رای در سراسر استان انجام داده‌اند.

جواد سالار افزود: همه افراد متولد ۱۵ تیر ۱۳۸۵ و پیش از این تاریخ می‌توانند در این انتخابات شرکت کنند؛ در مرحله نخست انتخابات افراد متولد هشتم تیر ۱۳۸۵ به قبل امکان رای دادن داشتند و برای مرحله دوم افرادی که متولد ۹ تا ۱۵ تیر ۱۳۸۵ هستند و در یک هفته اخیر ۱۸ سال‌شان تمام شد نیز به جمعیت واجد شرایط استان افزوده شده‌اند.

وی درباره تعداد صندوق‌ها و شعب اخذ رای استان برای انتخابات روز ۱۵ تیر هم گفت: تعداد شعب و صندوق‌های اخذ رای در مازندران نسبت به مرحله نخست انتخابات هیچ تغییری نکرد و همان سه هزار و ۲۲۸ شعبه شامل ۲ هزار و ۵۴۲ شعبه ثابت و ۶۸۶ صندوق سیار که هشتم تیر آرای مردم را جمع‌آوری می‌کرد در مرحله دوم نیز برپا می‌شوند.

دبیر ستاد انتخابات مازندران خاطرنشان کرد: صندوق‌های اخذ رای ساعت ۶ صبح فردا -جمعه- از فرمانداری‌ها به شعب اخذ رای انتقال داده می‌شود و از ساعت هشت صبح نیز فرآیند رای‌گیری آغاز می‌شود؛ برای مناطقی که فاصله دورتری از فرمانداری‌ها دارند مانند روستاهای کوهستانی نیز صندوق‌ها و تجهیزات مبروط به برگزاری انتخابات امشب همراه با عوامل اجرایی و نظارتی انتقال داده می‌شود.

به گزارش ایرنا، مرحله نخست چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری جمعه گذشته -هشتم تیر- برگزار شد که در رقابت انتخاباتی بین مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف، هیچ کدام از نامزدها موفق به کسب حد نصاب آرا نشدند و انتخابات بین مسعود پزشکیان و سعید جلیلی به دور دوم کشیده شد.

بنا بر اعلام ستاد انتخابات کشور، در انتخابات هشتم تیر مسعود پزشکیان ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۹۱ رای، سعید جلیلی ۹ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۲۹۸ ‌رای، محمدباقر قالیباف ۳ میلیون و ۳۸۳ هزار و ۳۴۰ رای و مصطفی پورمحمدی ۲۰۶ هزار و ۳۹۷ رای کسب کردند.

در مازندران نیز یک میلیون و ۴۳ هزار و ۵۷۰ نفر پای صندوق‌های رای رفتند و مشارکت انتخاباتی ۴۲.۰۳ درصدی را ثبت کردند.

از مجموع آرای ماخوذه انتخابات هشتم تیر در مازندران، سعید جلیلی با ۴۴۸ هزار و ۳۰۸ رای معادل ۴۳ درصد آرای مردم مازندران نامزد برتر منتخب مازندرانی‌ها بود و مسعود پزشکیان نیز با ۴۰۶ هزار و ۴۸۵ رای، ۳۹ درصد کل آرای مازندرانی‌ها را کسب کرد.

محمدباقر قالیباف نیز با ۱۳۲ هزار و ۱۵۱ رای (۱۳ درصد آرا) و مصطفی پورمحمدی با ۹ هزار و ۶۲۹ رای (یک درصد آرا) در رتبه‌های بعدی انتخاب مردم این استان قرار گرفتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha