۱۹ خرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۴۴
کد خبر: 82105378
T T
۰ نفر
انتشار فراخوان نگارش مقاله در حوزه كتابخانه‎‌های عمومی

تهران - ایرنا - نهاد كتابخانه های عمومی كشور فراخوان نگارش مقاله در حوزه كتابخانه‎‌های عمومی كشور را منتشر كرد.

به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا از نهاد كتابخانه‌های عمومی كشور، معاونت برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات این نهاد از همه علاقه‎مندان به مسائل اجتماعی مرتبط با كتابخانه‌ها دعوت كرد، با نگارش مقاله یا اجرای طرح‌های پژوهشی در خصوص موضوعات مطرح شده همكاری كنند.
این معاونت در بخش نخست «فراخوان مقاله در حوزه كتابخانه‎‌های عمومی» آورده است: از آنجا كه كتابخانه‌های عمومی مربوط به همه جامعه و برآوردن نیازهای اجتماعی در اَبعاد مختلف نیازمند تحقیق فراگیر است و با توجه به جنبه‌های مختلفی كه كتابخانه‌های عمومی می‌توانند در آن ایفای نقش كنند، لازم است حوزه‌های گوناگون در ارتباط با كتابخانه‌های عمومی مورد بررسی و پژوهش قرار گیرد.
این معاونت در بخش دیگری از فراخوان ضمن دعوت از همه علاقه‎مندان به مسائل اجتماعی مرتبط با این كتابخانه‌ها می افزاید: در صورتی كه در یك یا چند حوزه مطروحه در جدول
«كتابخانه‌های عمومی و حوزه‌های مرتبط» علاقه‎مند به نگارش مقاله و یا پژوهش مرتبط هستید، مشخصات خود شامل تخصص و سوابق پژوهشی‌ را به نشانی Journal@iranpl.ir ارسال كرده تا اقدامات بعدی جهت سفارش تألیف مقاله انجام شود.
فراخوان «مقاله در حوزه كتابخانه‌های عمومی» پیش از این نیز در تارنمای فصلنامه تحقیقات اطلاع‌رسانی و كتابخانه‌های عمومی منتشر شده بود.

** ارسال یكصد هزار نسخه از كتاب‌های مسابقه كتابخوانی رضوی به كتابخانه‌های عمومی
با اتمام ارسال یكصد هزار نسخه از كتاب‌های مسابقه كتابخوانی ویژه اعضای خانواده با موضوع «ترویج سبك زندگی رضوی» در ششمین جشنواره كتابخوانی رضوی از سوی نهاد كتابخانه های عمومی كشور به كتابخانه‌های عمومی سراسر كشور، سه كتاب در دسترس تمام علاقه‌مندان شركت در این مسابقه قرار گرفت.
«دوست مهربان كبوترها» نوشته مجید محمدی از انتشارات بوستان كتاب (ویژه كودكان 11 سال)، «اعترافات غلامان» نوشته حمیدرضا شاه‌آبادی از انتشارات كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان (ویژه نوجوانان تا 17سال) و «امام علی بن موسی‌الرضا(ع)» نوشته بنیاد پژوهش‌ های اسلامی آستان قدس‌ رضوی از انتشارات بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی (جوانان و بزرگسالان) در بیش از دو هزار و 200 كتابخانه عمومی در سراسر كشور توزیع شده است.
در ارسال این كتاب‌ها ملاحظاتی نظیر تقسیم بر اساس سطح جغرافیایی كتابخانه‌ها و اولویت ارسال برای كتابخانه‌های مناطق با فاصله بیشتر از مركز رعایت شده و علاقه‌مندان شركت در این مسابقه می‌توانند با مراجعه به نزدیك‌ترین كتابخانه محل سكونت خود، از آنها استفاده كنند.
ششمین جشنواره كتابخوانی رضوی از سری برنامه‌های چهاردهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) به مناسبت سالروز میلاد حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه ‌(ع) و همزمان با دهه كرامت با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت‌ های فرهنگی مرتبط با حضرت امام رضا(ع) و شناسایی، معرفی و گرامیداشت تولید كنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی مرتبط با فرهنگ رضوی توسط نهاد كتابخانه‌های عمومی كشور برگزار می شود.
بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در برگزار این جشنواره همكاری دارند.
فراهنگ**1880**1027
۰ نفر