۲۲ خرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۲۹
کد خبر: 82108432
T T
۰ نفر
اين باركلاهبرداري با ترفند فروش بليت هاي ارزان قيمت

تهران-ايرنا- رييس پليس امنيت پايتخت، ازدستگيري يك كلاهبردار در شهرتهران خبرداد و گفت: اين متهم با ارسال پيامك فروش بليت هاي ارزان قيمت پروازهاي خارجي و داخلي، اقدام به كلاهبرداري از شهروندان مي كرد كه با شكايت مالباختگان و تلاش ماموران پليس پايتخت، شناسايي و دستگير شد.

سرهنگ عليرضا لطفي افزود: با شكايت هاي ارائه شده از سوي شهروندان و مسافران پرواز هاي داخلي و خارجي به مقام قضائي، پرونده اي در خصوص كلاهبرداري و جعل عنوان به اين يگان ارجاع شد و تيمي از ماموران پليس امنيت عمومي پايتخت براي بررسي موضوع وارد عمل شد.
وي درگفت وگوبا پايگاه خبري پليس افزود: در بررسيهاي انجام شده مشخص شد كه فردي به نام 'م .پ' با ارسال پيامك هاي انبوه به شهروندان ادعا مي كرد كه مي تواند پرواز هاي ارزان قيمت لحظه آخري را براي مشتريانش فراهم كند و با اين شگردها و همچنين تماس هاي مكرر كه اگر تا چند دقيقه ديگر پول واريز نشود بليت به ديگري واگذارمي شود، عملا مالباختگان را در موقعيت اضطراري قرار داده و از آنها مبالغي را به عنوان وجه بليت دريافت مي كرده است.
لطفي گفت: اين متهم همچنين با جعل عناويني همچون فرزند يكي از فرماندهان عالي رتبه نظامي كشور و مسوولان دولتي، با وعده هاي دريافت وام هاي سنگين با نرخ سود پايين، اقدام به كلاهبرداري از شهروندان كرده و ضمن فريب آنها وجوه قابل توجهي را از آنها دريافت مي كرد.
رييس پليس امنيت عمومي تهران بزرگ ادامه داد: دربررسي هاي اوليه از سوي ماموران مشخص شد كه اين كلاهبردار، در استان هاي، بوشهر، البرز، اصفهان و تهران اقدام به كلاهبرداري كرده است.
وي اظهارداشت: به اين ترتيب تحقيقات پيرامون شناسايي محل سكونت متهم گسترده تر شد و در نهايت اين متهم چندي پيش ازسوي ماموران در تهران دستگير و پس از بازجويي هاي تخصصي به جرم خود مبني برجعل عنوان و كلاهبرداري اعتراف كرد.
رييس پليس امنيت عمومي تهران بزرگ افزود: برابرهماهنگي هاي به عمل آمده با مقام قضائي، متهم پرونده هم اكنون با قرار قانوني و براي شناسايي سايرجرايم در اختيار ماموران پليس امنيت عمومي تهران بزرگ قرار دارد و شكات و مال باختگان جهت شناسايي و يا پيگيري پرونده مي توانند به مركزعمليات ويژه اين پليس واقع در بزرگراه جلال آل احمد، خيابان ناظريان قمي، كوچه پارك، پلاك يك مراجعه يا با شماره تلفن 21868844 تماس بگيرند.

** رشوه مواد فروش به ماموران براي آزادي كارساز نشد
رشوه20 ميليون ريالي مواد فروش به مأموران كلانتري 15شهر ايلام براي رهايي از چنگ قانون كارساز نشد.
مأموران كلانتري 15 شهر ايلام كه در اجراي مأموريت محوله، يكي از خرده فروشان مواد مخدر را شناسايي و دستگير كرده بودند با رشوه پيشنهادي متهم براي فرار از چنگ قانون مواجه شدند.
در بازرسي از منزل متهم دستگير شده، 90 عدد پايپ و لوله پايپ به همراه مقاديري هروئين، شيشه، آلات قمار و چند قبضه چاقو و شمشير كشف شد.
اين فرد كه قصد به آتش كشيدن همسرش را داشت توسط مأموران دستگير و تحويل محاكم قضائي شد.
متهم در هنگام انتقال به مقر انتظامي، ابتدا مبلغ بيست ميليون ريال رشوه براي آزادي خود به مأموران پيشنهاد كرد كه با امتناع دو مأمور وظيفه شناس همراه شد.
گفتني است، متهم با دستور مقام قضائي با قرار 800 ميليون ريالي روانه زندان شد.

**كشف بيش از 110 كيلو گرم مواد مخدر در زنجان
فرمانده انتظامي استان زنجان از كشف بيش از 110 كيلو گرم مواد مخدر از نوع ترياك طي دو عمليات پليسي خبر داد .
سردار عليرضا صالحي اظهار داشت: در راستاي مبارزه با قاچاق مواد مخدر ماموران مبارزه با مواد مخدر استان زنجان از فعاليت يك باند تهيه و توزيع مواد مخدر در سطح كشور مطلع و رسيدگي به موضوع را در دستور كار خود قرار دادند.
وي گفت: در تحقيقات صورت گرفته مشخص شد اين باند متشكل از چند شاخه اقدام به قاچاق مواد مخدر به صورت عمده از جنوب به غرب كشور مي كنند.
فرمانده انتظامي استان زنجان افزود : چندي پيش ماموران مبارزه با مواد مخدر استان زنجان موفق شدند با همكاري پليس مبارزه با مواد مخدر استان هاي همجوار يكي از شاخه هاي اين باند را با 6 عضو دستگير و در بازرسي از آنها 60 كيلو گرم مواد مخدر از نوع ترياك كشف كنند.
اين مقام ارشد انتظامي استان زنجان گفت: در ادامه تحقيقات ماموران مبارزه با مواد مخدر استان زنجان دريافتند اعضاي يك شانه ديگر اين باند قصد دارند مقدار قابل توجهي مواد مخدر را از استان هاي مركزي به وسيله يك دستگاه خودرو سمند به غرب كشور منتقل و توزيع كند .
سردار صالحي اضافه كرد: با اين اطلاع كه با همكاري خوب مردمي به نتيجه رسيد مرحله دو عمليات دستگيري و متلاشي كردن شاخه ديگر اين باند شب گذشته آغاز و مأموران موفق شدند دو عضو اين شاخه را پس از تعقيب و گريزبا شليك گلوله زمين گير و دستگير كنند.
وي با تاكيد بر اينكه ماموران در بازرسي دقيق از خودرو سمند اين دو متهم مقدار 52 كيلو گرم ماده مخدر از نوع ترياك كشف كردند گفت : در مجوعه از دو شاخه اين باند 112 كيلو مواد مخدر از نوع ترياك كشف و هشت قاچاقچي و سوداگر مرگ نيز دستگير شدند .
فرمانده انتظامي استان زنجان با تاكيد بر اينكه كشف مواد مخدر در سال جاري در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 18 درصد افزايش داشته است افزود : هرجا مردم با پليس همكاري و تعامل داشته اند پليس در انجام ماموريت ها موفق عمل كرده است.
صالحي با اشاره به آثار مخرب مواد مخدر گفتت: بي شك احساس مسئوليت شهروندان در مبارزه با مواد مخدر و جلوگيري از قاچاق كالا و ارائه اطلاعات و اخبار پيرامون اين معضل اجتماعي به مركز فوريت هاي پليس مي تواند گام موثري در برخورد با قاچاقچيان و سوداگران مرگ باشد.

**جاعل اسناد دولتي در كرمانشاه دستگير شد
جانشين فرمانده انتظامي استان كرمانشاه از شناسايي و دستگيري يك كلاهبردار ميلياردي كه اقدام به جعل اسناد اموال دولتي مي كرد، خبر داد.
سرهنگ عليرضا مرزباني اضافه كرد: در پي ارسال يك فقره پرونده از مراجع قضائي مبني بر اين كه فردي با ترفندهاي منحصر به فرد اقدام به كلاهبرداري مي كند، موضوع در دستور كار مأموران انتظامي اين استان قرار گرفت.
وي ادامه داد: در بررسي هاي انجام شده مشخص شد، فرد كلاهبردار با جعل اسناد اقدام به فروش اموال دولتي و اخاذي از طعمه هاي موردنظر خود مي كند.
جانشين فرمانده انتظامي استان كرمانشاه، اظهار داشت: با هماهنگي مقام قضائي، متهم توسط رئيس كلانتري 12-22 بهمن و عوامل گشت كلانتري مربوطه دستگير شد و در تحقيقات با اقرار به جرم خود مبني بر اين كه با جلب اعتماد افراد و بعد از دريافت پول، اسناد جعلي اموال دولتي را به آنها ارائه داده است، اعتراف كرد.
سرهنگ مرزباني با بيان اين كه ارزش اين اموال بالغ بر 20 ميليارد ريال است، افزود: متهم به همراه اسناد جعلي كه اموال دولتي را شامل مي شد پس از تكميل تحقيقات، به مراجع قضائي معرفي و از آن طريق با صدور وثيقه 25 ميليارد ريالي، روانه زندان مركزي كرمانشاه شد.

** توقيف محموله يك ميلياردي البسه قاچاق در بستك
فرمانده انتظامي شهرستان بستك از كشف هفت هزار و 850 ثوب انواع البسه قاچاق به ارزش يك ميليارد و 300 ميليون ريال در شهرستان خبر داد.
سرهنگ عبدالرضا ضربت گفت:در راستاي برخورد با پديده شوم قاچاق كه صدمات جبران ناپذيري به اقتصاد كشور وارد مي كند،طرح برخورد با پديده قاچاق در سطح شهرستان اجرا شد.
وي افزود: مأموران پاسگاه انتظامي فرامرزان، حين گشت زني در سطح حوزه استحفاظي به دو دستگاه خودرو مشكوك و دستور ايست دادند.
اين مسئول انتظامي اظهار داشت: رانندگان خودروها بدون توجه به فرمان پليس اقدام به فرار كردند كه پس از يك تعقيب و گريز طولاني ، رانندگان با رها كردن بار خودرو از محل متواري شدند.
سرهنگ ضربت با اشاره به اينكه در ادامه با هوشياري مأموران در اين زمينه يك دستگاه خودرو توقيف و يك متهم دستگير شد، تصريح كرد: مأموران در بازرسي از بار رها شده هفت هزار و 850 ثوب انواع البسه قاچاق به ارزش يك ميليارد و 300 ميليون ريال كشف كردند.
فرمانده انتظامي شهرستان توصيه كرد: به منظور حمايت از توليدات داخلي و مبارزه با قاچاق از خريد واستفاده از كالاهاي قاچاق خودداري وموارد مشكوك را به فوريت هاي پليسي 110 اطلاع دهند.

**اشياء عتيقه با قدمتي بيش از سه هزار سال
فرمانده انتظامي شهرستان مرند استان آذربايجان شرقي از كشف اشياء باستاني با قدمتي بيش ازسه هزار سال خبر داد.
سرهنگ علي طاحوني گفت: در پي دريافت گزارش هايي مبني بر ورود تعدادي اشياء قيمتي دوران ايران باستان توسط يك باند قاچاق به شهرستان مرند و احتمال خروج اين اشياء از كشور، بلافاصله ماموران مخفيگاه متهمان را شناسايي و يكي از آنان را دستگير كردند.
وي افزود: در بازرسي از منزل يكي از متهمان يك عدد تنديس سر سنگي با نقوش خط ميخي و يك عدد صندوقچه سنگي حاوي كتابچه كوچك از جنس چرم كه با خط دوران كهن حاوي نقوش و علائم بود كشف شد.
سرهنگ طاحوني تصريح كرد: برابر اعلام كارشناسان اداره ميراث فرهنگي شهرستان مرند، اشياء مكشوفه بسيار قديمي و از عتيقه جات ايران باستان دوره 'هخامنشيان' بوده كه داراي قدمتي بيش از سه هزار ساله هستند.
فرمانده انتظامي شهرستان مرند از عملكرد مطلوب پليس مبارزه با مواد مخدر شهرستان افزود : متهم دستگير شده پس از تشكيل پرونده مقدماتي براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شده و تلاش براي دستگيري ساير اعضاي اين باند ادامه دارد .

** دستگيري عاملان سرقت هاي مسلحانه از پنج بانك و موسسه اعتباري و مالي
عاملان سرقت هاي مسلحانه از پنج بانك و موسسه اعتباري و مالي در مشهد، پس از حدود يك سال از شروع اين سرقت ها دستگير شدند.
سردار بهمن اميري مقدم فرمانده انتظامي خراسان رضوي در تشريح نحوه دستگيري اين سارقان گفت: دو سارق دستگير شده از چهاردهم تير ماه سال گذشته كه به سه موسسه مالي و اعتباري در بلوار معلم ، منطقه سيدي و عليمرداني دستبرد زدند دو بانك در بلوار شريعتي و بلوار معلم را نيز مورد دستبرد قرار داده بودند.
وي افزود: سارقان در تمام اين سرقت ها كه در برخي نيز ناكام ماندند، با موتور سيكلت از صحنه جرم متواري شده و كارآگاهان اداره مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي استان با بررسي آثار بجا مانده و ديگر سرنخ هاي موجود تلاش وسيعي را براي شناسايي و دستگيري آن ها انجام دادند.
سردار اميري مقدم اضافه كرد: كارآگاهان در تحقيقات گسترده اطلاعاتي و پليسي خود كه با انجام رد زني هاي حرفه اي همراه بود، سرانجام ضمن دست يافتن به هويت سارقان مسلح، محل اختفاي آنها را شناسايي كردند.
فرمانده انتظامي خراسان رضوي ادامه داد: كارآگاهان چهارشنبه گذشته پس از اطمينان از حضور متهمان در اين مخفيگاه، هماهنگي هاي لازم قضائي را انجام داده و با طرح ريزي عملياتي غافلگيرانه، با ورود به مخفيگاه سارقان، هر دو متهم را دستگير كردند.
اميري مقدم اضافه كرد: در بازرسي از اين محل يك قبضه كلت كمري كه داخل مبل تك نفره اي داخل يكي از اتاق ها جاسازي شده بود، كشف شد كه تحقيقات و بازجويي از دستگير شدگان براي دستيابي به زواياي تاريك پرونده اين سرقت ها در حال انجام است.
وي درباره جزئيات اين سرقت ها گفت: اين سارقان چهاردهم تير ماه سال گذشته حدود ساعت 10:14 صبح در حالي كه كلاه كاسكت به سر داشتند، وارد موسسه مالي و اعتباري واقع در بلوار معلم مشهد شده و با تهديد اسلحه، يك ميليون و 749 هزارتومان به سرقت بردند؛ 6 روز بعد يعني بيستم تير ماه 94 اين سارقان در حالي كه كلاه كاسكت به سر داشتند، به بانكي واقع در بلوار شريعتي قاسم آباد مشهد دستبرد زده و 21 ميليون تومان به سرقت بردند كه هنگام فرار كلاه ايمني يكي از سارقان از سرش افتاد و سرنخ هايي به دست كارآگاهان داد.
اميري مقدم گفت: سومين سرقت توسط اين دو مرد موتور سوار نيز هفتم مرداد ماه سال گذشته اتفاق افتاد كه يك موسسه مالي و اعتباري در منطقه سيدي هدف اين سارقان بود و در آن هشت ميليون تومان به سرقت رفت؛اين دو سارق مسلح سوار بر موتور سيكلت آپاچي قرمز رنگ خود ساعت حدود هشت صبح دوازدهم شهريور ماه گذشته نيز بانكي در چهارراه معلم مشهد را مورد دستبرد قرار دادند كه يكي از كاركنان بانك با شجاعت آژير خطر را به صدا درآورد و سبب فرار آن ها شد.
سردار اميري مقدم تصريح كرد: آن ها هنگام خروج از بانك با تلاش چند نفر از كاركنان براي دستگيري شان رو به رو شدند كه وحشت زده تير هوايي شليك و با تهديد اسلحه ،كاركنان بانك را ناچار به عقب نشيني كرده و خود پا به فرار گذاشتند و آخرين دستبرد آنها نيز ششم خرداد ماه جاري به يك موسسه مالي و اعتباري واقع در خيابان عليمرداني بود، كه در اين سرقت نيز ناكام ماندند.

**عامل فروش داروي غير مجاز در فضاي مجازي دستگير شد
رئيس پليس فتا ايلام از دستگيري عامل فروش داروي غير مجاز در فضاي مجازي خبر داد.
سرگرد علي عباسي كساني با اعلام اين خبر گفت: در پي رصدكارشناسان پليس فتا در فضاي مجازي، صفحه اي در شبكه اجتماعي اينستاگرام شناسايي شد كه در آن انواع دارو هاي غير مجاز از جمله متادون به فروش مي رسيد.
وي افزود: با توجه به ممنوعيت فروش دارو در فضاي مجازي، با هماهنگي مراجع قضايي ، موضوع در دستور كار كارشناسان اين پليس قرار گرفت.
رئيس پليس فضاي توليد وتبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان ايلام خاطر نشان كرد: كارشناسان پليس فتا پس از بررسي هاي لازم و تحقيقات فني صورت گرفته توانستند عامل اصلي صفحه اينستاگرامي فروش داروي غير مجاز را در اقدامي غافلگيرانه دستگير كنند.
سرگرد عباسي كساني يادآور شد: متهم پس از رويارويي با شواهد فني به بزه خود اعتراف و انگيزه خود را از فروش دارو هاي غير مجاز، كسب دارمد در فضاي مجازي عنوان داشت.
وي گفت: متهم در طي سه ماه فعاليت در شبكه هاي اجتماعي اينستاگرام و تلگرام ميزان قابل توجهي ازدارو هاي غير مجاز را به كاربران فضاي مجازي استان فروخته است.

**دستگيري كلاهبردار 100 ميليوني اينترنتي
جانشين فرمانده انتظامي شهرستان قدس از دستگيري كلاهبردار 100 ميليون ريالي اينترنتي توسط پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات اين شهرستان خبر داد.
سرهنگ علي محمد احمدي گفت: با مراجعه يكي از شهروندان و اعلام گزارش سرقت 100 ميليون ريالي از حساب بانكي اش ،موضوع به صورت ويژه در دستور كار كارشناسان پليس فتاي اين شهرستان قرار گرفت.
اين مقام انتظامي خاطر نشان كرد: كارشناسان پليس فتا با استعلام از بانك هاي عامل صورتحساب گردش مالي شاكيه را دريافت و در برسي ها زمان برداشت و محل انتقال وجه مشخص شد.
سرهنگ احمدي افزود:ماموران پليس فتا با استفاده از مكاتبات اداري و اخذ فيلم دوربين مدار بسته موفق به شناسايي چهره سارق 'م-ح' شده و بلافاصله پس از كسب دستور مقام قضايي در يك عمليات حساب شده و سريع متهم را دستگير و و به پليس فتا دلالت دادند.
وي در خصوص نحوه كلاهبرداري گفت: متهم مدتها پيش به خاطر معامله با برادر شاكيه از وي مبلغ 50 ميليون ريال طلب داشته و با نقشه برادر شاكيه در يك فرصت مناسب كارت وي را با ترفند براشت مبلغ بسيار كم از وي گرفته وكارت به همراه رمز در اختيار متهم قرار مي گيرد كه وي نيز در يك اقدامي ناپسند اقدام به كسب مال غير و برداشت مبلغ 100 ميليون ريال مي كند .
اين مقام انتظامي تصريح كرد: با اعترافات صريح متهمان،پرونده مقدماتي مبني بر كسب مال غير و برداشت غير مجاز تشكيل و متهمان به جرم خيانت در امانت تحويل مراجع قضايي شدند.

**315 كيلوگرم ترياك از 4 قاچاقچي موادمخدر كشف شد
جانشين فرمانده انتظامي استان قزوين از كشف 315 كيلوگرم ترياك از 4 قاچاقچي موادمخدر و انهدام دو باند مواد افيوني طي دوعمليات مشترك اين پليس با فرماندهي انتظامي استان يزد طي 24 ساعت گذشته خبر داد.
سرهنگ 'سلمان اميري' گفت: ماموران عمليات ويژه مبارزه با موادمخدر استان با انجام يك سري اقدامات اطلاعاتي از فعاليت 2 قاچاقچي موادمخدر مطلع شدند.
اين مقام مسئول ادامه داد: با بررسي و تحقيقات پليس مشخص شد اين قاچاقچيان مقاديري ترياك از استان جنوبي كشور خريداري و قصد انتقال آن به استان تهران را دارند.
سرهنگ اميري افزود: پليس مبارزه با مواد مخدر استان به منظور دستگيري اين قاچاقچيان با انجام هماهنگي هاي لازم با پليس مبارزه با مواد مخدر استان يزد خودروي حامل موادمخدر ترياك رادر ايست و بازرسي شهيد مدني استان يزد شناسايي و متوقف كرد.
وي اضافه كرد: ماموران انتظامي استان يزد بلافاصله متهم و همدستش را دستگير كه در بازرسي از خودروي كاميون 277 كيلوگرم مواد مخدر از نوع ترياك كه به طرز ماهرانه اي جاسازي شده بود كشف و خودرو توقيف و پس از تشكيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضائي معرفي شد.
جانشين فرمانده انتظامي استان قزوين كشف 38 كيلوگرم موادمخدر ترياك از يك دستگاه خاور در همكاري پليس قزوين و يزد را از ديگر اقدامات اين پليس برشمرد و تصريح كرد: در اين عمليات نيز يك دستگاه خودروي متهمان در ايست و بازرسي خاتم استان يزد توقيف و 2 قاچاقچي مواد مخدر دستگير و پس از تشكيل پرونده مقدماتي براي سير مراحل قانوني در اختيار مقام قضائي قرار گرفت.

**برخورد پژو با پرايد 3 كشته و يك مجروح بر جا گذاشت
جانشين رييس پليس‌راه راهور ناجا گفت: بر اثر انحراف به چپ سواري پژو 405 و برخورد آن با پرايد در سيستان بلوچستان 3 تن كشته و يك تن مجروح شدند.
سرهنگ داوود قاسميان افزود: اين حادثه حوالي ساعت 7 بامداد شنبه در يكي از محورهاي فرعي كوه خواجه استان سيستان و بلوچستان رخ داد.
وي افزود: همچنين در حادثه ديگري كه حوالي ساعت 19 جمعه به دليل تخطي از سرعت مطمئنه در استان اصفهان رخ داد، يك دستگاه سواري تويوتا واژگون شد كه در پي آن 3 تن مجروح شدند.
وي تصريح كرد: همچنين در حوالي ساعت 19:30 جمعه در كيلومتر 75 محور كلوانق استان آذربايجان شرقي بر اثر انحراف به چپ سواري پرايد و برخورد آن با وانت پيكان 6 تن مجروح شدند.
اجتمام(5)9105**1724