۲۶ خرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۲۰
کد خبر: 82113676
T T
۰ نفر
عامل برداشت از حساب بانكي شهروندان دلفان دستگير شد

خرم آباد-ايرنا-فرمانده انتظامي دلفان از شناسايي و دستگيري عامل برداشت غير مجاز از حساب بانكي شهروندان در اين شهرستان خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه پايگاه خبري پليس، سرهنگ علي نجات كرمي گفت: در پي شكايت چند نفر مبني بر برداشت هاي غير مجاز از حساب بانكي آنها ، موضوع به صورت ويژه در دستور كار مأموران پليس آگاهي شهرستان ، قرار گرفت.
وي افزود: پس از اخذ اظهارات شاكي و اقدامات فني و پليسي و استعلامات بعمل آمده مشخص شد، شخصي جوان با حضور در جلو دستگاه خودپرداز و سوء استفاده از افراد سالخورده جهت كمك كردن به آنها تحت دريافت يا انتقال وجه نقد، اقدام به اخذ كارت آن ها كرده و پس از انجام عمليات بانكي ، بلافاصله كارت فرد مذكور را سرقت و يا پول را به حساب خود واريز كرده است .
فرمانده انتظامي دلفان تصريح كرد : ماموران آگاهي موفق شدند پس از شناسايي فرد مذكور، وي را درحين ارتكاب جرم در جلوي خودپرداز بانك ، دستگير كه تعداد 5 قطعه كارت بانكي متعلق به مالباختگان از وي كشف شد .
كرمي ادامه داد : تاكنون 10 نفر مالباخته از متهم دستگير شده ، شاكي مي باشند .
وي از شهروندان خواست ؛ هيچگاه كارت بانكي و رمز دوم و اطلاعات حساب خود را به افراد ناشناس ندهند و در اين خصوص افراد بيسواد و سالخورده ، بهتر است جهت انجام اموارت بانكي از خانواده خود و يا كارمندان بانك كمك بگيرند .

***دستگيري و كشف جعل در خرم آباد
رئيس پليس آگاهي استان ، از دستگيري سه نفر جاعل و كشف يك فقره اسناد جعلي در خرم آباد ، خبر داد .
به گزارش پايگاه خبري پليس ، سرهنگ ' عباس نظري ' گفت : در پي شكايت يكي از ادارات لرستان مبني بر اينكه سه نفر با جعل عنوان كارمندان اداره مذكور ، اقدام به اخذ وام در يكي از بانك هاي خرم آباد كرده اند ، با توجه به اهميت موضوع ، پرونده در دستور كار كارآگاهان اداره مبارزه با جعل و كلاهبرداري آگاهي استان ، قرار گرفت .
وي بيان داشت : در تحقيقات و بررسي هاي بعمل آمده توسط ماموران مشخص شد ، فردي با مراجعه به بانك به عنوان كارمند آن اداره ، ضمن درخواست اخذ تسهيلات بانكي به مبلغ 200 ميليون ريال ، دو نفر را به عنوان ضامن و همكار خود با ارائه مدارك لازم از جمله فيش حقوقي و معرفي نامه به بانك معرفي كرده است .
نظري افزود : با بررسي هاي فني و كارشناسانه اسناد و مدارك وام گيرنده و دو ضامن محرز شد، متهمان به طرز ماهرانه اي اقدام به جعل فيش حقوقي و سربرگ مكاتباتي اداره مذكور كرده اند .
رئيس پليس آگاهي لرستان گفت : با هماهنگي مقام قضايي سه نفر جاعل دستگير كه پس از اعتراف به جرم ارتكابي ، جهت سير مراحل قانوني به مرجع قضايي معرفي شدند .

***دستگيري و انهدام باند سارقان حرفه اي در دوره چگني
فرمانده انتظامي دوره چگني ازدستگيري و انهدام يك باند سارقان حرفه اي در اين شهرستان ، خبر داد .
به گزارش خبري پليس، سرهنگ 'سلطانمراد زارع' ، گفت : در پي اعلام مركز فوريت هاي پليسي 110 مبني بر متواري شدن يكدستگاه پژو 405 از شهرستان كوهدشت به سمت دوره چگني و وقوع يك فقره سرقت داخل خودرو توسط آنان به مبلغ 30 ميليون ريال و انجام عمل مجرمانه مشابه دردو روز گذشته در اليگودرز به مبلغ 40 ميليون ريال ، مراتب به صورت ويژه در دستور كار پليس آگاهي و عوامل كلانتري شهرستان ، قرار گرفت .
وي افزود : با انجام اقدامات فني و اطلاعاتي هويت سه نفر اعضاي باند ، شناسايي و در عملياتي غافلگيرانه با هماهنگي مقام قضايي دراجراي تور ايست بازرسي دستگير شدند .
زارع اذعان داشت : در بازرسي به عمل آمده از خودروي متهمان ، چهار دستگاه گوشي تلفن همراه ومبلغ 19ميليون و 500هزار ريال وجه نقد كشف شد.
فرمانده انتظامي دوره چگني تصريح كرد : متهمان در ابتدا منكر هرگونه اتهامي شدند كه پس از مواجهه با دلايل و مستندات ، به اعمال مجرمانه خود در شهرستان هاي اليگودرز ، كوهدشت و دورود اعتراف كردند .
وي از شهروندان خواست ؛ از حمل و جابه جايي وجه نقد خودداري و در صورت جابه جايي پول نقد از چك هاي رمز دار استفاده كنند .
زارع گفت : در صورت داشتن هر گونه شكايت از سارقان دستگير شده ، شهروندان مي توانند از طريق پليس آگاهي شهرستان دوره چگني اقدام كنند .
3210/6001