۹ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۲۰
کد خبر: 85523924
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: تکمیل سدهای نیمه تمام لرستان ضروری است

خرم‌آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: تکمیل سدهای نیمه تمام با هدف تامین و مدیریت و مصرف بهینه آب در استان ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ابوطالب شفقت روز شنبه در بازدید سرزده از شرکت آب منطقه‌ای لرستان اظهار کرد: سدهای در حال احداث شرکت آب منطقه‌ای باید تعیین تکلیف و عملیات اجرایی آن آغاز شود همچنین تکمیل سدهای نیمه تمام ضروری است.

وی با اشاره به اینکه آب محور اساسی توسعه است گفت: سه حوزه اصلی کشاورزی، صنعت و گردشگری تولید کار می‌کنند و باعث می‌شوند چرخه زندگی در جریان باشد که حوزه آب پشتیبان این بخش ها می‌باشد.

وی افزود: ۱۲درصد منابع آبی لرستان صرف شرب، حدود چهار درصد صرف صنعت و مابقی صرف کشاورزی می‌شود که نشان می دهد تولید و مصرف آب هماهنگ نیست و تاکنون نتوانسته ایم این میزان را به استاندارد یکسان و منطقی برسانیم.

استاندار لرستان با بیان اینکه مصرف آب در کشور بسیار بالا می‌باشد تصریح کرد: آموزش های لازم با هدف مصرف بهینه آب ضروری است همچنین در حوزه مصارف کشاورزی باید الگوی کشت اصلاح شود.

شفقت ادامه داد: تامین و مدیریت منابع آب در استان ضروری است همچنین در خصوص پیگیری مسائل سد معشوره کوتاهی کرده‌ایم بنابراین هرچه سریعتر باید عملیات اجرایی آن آغاز شود.

وی با بیان اینکه این بازدیدها با هدف آمادگی همیشگی دستگاه‌های اجرایی در راستای خدمت رسانی صورت می گیرد اظهار کرد: شرکت آب منطقه‌ای لرستان باید برنامه توسعه و تامین آب شرب و مدیریت سدسازی را ارایه دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha