۲۸ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۳۴
کد خبر: 82115573
T T
۰ نفر

شهید دكتر مصطفی چمران یك مدیر كامل بود

۲۸ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۳۴
کد خبر: 82115573
شهید دكتر مصطفی چمران یك مدیر كامل بود

تهران - ایرنا - رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهید دكتر مصطفی چمران یك مدیر كامل بود، كه در هرجای دنیا كه رفت مدیریت و سازماندهی انجام داد و تشكیلاتی را به وجود آورد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، مهدی چمران این مطلب را به مناسبت سالروز شهادت دكتر مصطفی چمران و پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران عنوان كرد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: شهید دكتر مصطفی چمران در هرجای دنیا كه قدم گذاشت مدیریت و سازماندهی انجام داد و تشكیلاتی را به وجود آورد، چه قبل از رفتن به آمریكا در همین دانشكده فنی دانشگاه تهران انجمن اسلامی را پایه گذاری كرد و در آمریكا نیز انجمن اسلامی، كنفدراسیون دانشجویان اسلامی، انجمن های اسلامی دانشجویان سایر كشورهای مسلمان را به وجود آورد.
مهدی چمران یادآور شد، شهید چمران زمانی كه به مصر رفت سازمانی زیر زمینی را برای مبارزه با رژیم طاغوتی شاهنشاهی تشكیل داد و زمانی كه به لبنان عزیمت كرد سازمانی را برای نخستین بار برای مقاومت اسلامی در كنار امام موسی صدر تشكیل داد و فرماندهی آن را بر عهده گرفت و برای اولین بار تانك های اسرائیلی را در بنت جبیر، تل مسعود و تل شلعبون
به آتش كشید كه در آن زمان كسی این مطالب را عنوان نمی كرد چون برای اسرائیل كسر شان و خطرناك بود كه عده ای از مسلمین و شیعیان محروم بیایند و اسرائیل و تانك های او را به آتش بكشند و او را از لبنان بیرون بیاندازند.
وی گفت: این كاری بودی كه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در لبنان شكل گرفت و عكس های یادگاری شهید چمران در كنار این تانك های سوخته اسرائیلی با مرحوم آقای سید احمد خمینی باقی است .
رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: علاوه بر موارد یاد شده، شهید دكتر مصطفی چمران یك سیاستمدار بزرگ بود كه تحلیل های سیاسی او را رهبران فلسطینی و سایر رهبران در سوریه مورد دقت قرار می دادند، شهید چمران علاوه بر داشتن خصوصیات ممتاز و ویژه از جمله سیاست، عبادت، مدیریت، دانش و عرفان او یك هنرمند بزرگ و توانا بود.
وی گفت : شهید چمران شاگرد خاص مكتب حضرت علی(ع) و پیامبر بزرگ اسلام(ص) بود و آن بزرگواران جامع اضداد بودند و شاگردان مكتب علی(ع) و پیامبر اكرم(ص) نیز جامع اضداد باید باشند كه شهید دكتر چمران خود نمونه ای از آن بود.
مهدی چمران ادامه داد: شهید مصطفی چمران خود نمونه ای از جامع اضداد بودن، بود؛ او در درجه نخست یك دانشمند بزرگ فیزیك هسته ای و فیزیك پلاسما بود كه در بزرگترین دانشگاه های روی زمین درس خوانده بود و تدریس كرده بود و در بزرگترین مراكز تحقیقاتی علمی جهان همپای دانشمندان بزرگ دنیا كار تحقیقاتی و پژوهشی انجام می داد، او یك دانشمند بزرگ بود كه هنگامی كه تز و رساله دكترای خود را ارائه داد شاید به تعداد انگشتان دست افرادی همتای و همپای او نبودند.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران توضیح داد، شهید دكتر مصطفی چمران فقط یك دانشمند نبود و در كنار آن دانش او یك عارف وارسته و دلسوخته و یك عابد زاهد به تمام عیار بود كه دست نوشته های عرفانی او و نیایش های او خود شاهد و گواه بر این مدعا است؛ عرفان واقعی، عرفانی كه مولای متقیان حضرت علی (ع) از سرچشمه می گرفت.
مهدی چمران اضافه كرد، شهید دكتر مصطفی چمران در كنار دانش، علم، عرفان و عبادتش یك رزمنده و فرمانده توانا و توانمند بود؛ او حماسه ساز بزرگی در زمینه جنگ و دفاع
در كشورهای مختلف از جمله لبنان، مرز اسرائیل و خود بیروت در مقابل فالانژه های لبنان، مرز اسرائیل و مقابل اسرائیل و همچنین در ایران اسلامی در كردستان و خوزستان بود و در همین راه نیز به شهادت رسید.
وی گفت: تاكتیك ها و نظرات نظامی او و روش های نظامی او در جنگ بسیار مبتكرانه و بی نظیر بود، شهید چمران رزمنده ای توانا و توانمند بود كه باز در جبهه و جنگ كمتر كسی به پای او می رسید.
مهدی چمران در پایان سخنان خود افزود: شهید دكتر مصطفی چمران دارای آن خلوص و صفا و صمیمیت و از خودگذشتگی بی نظیری بود كه شاید كمتر بتوان آن را در وجود سایر افراد یافت.
31 خرداد ماه سالگشت شهادت و عروج خونین شهید دكتر مصطفی چمران نماینده و مشاور امام خمینی (ره) در شورای عالی دفاع در دهلاویه در جنوب ایران و استان خوزستان است.
اجتمام(3)**7029**1436
۰ نفر