۲۹ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۰۰
کد خبر: 82116307
T T
۰ نفر

پرداخت تسهيلات حمايتي به عشاير بيله سوار مغان

۲۹ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۰۰
کد خبر: 82116307
پرداخت تسهيلات حمايتي به عشاير بيله سوار مغان

اردبيل - ايرنا - فرماندار بيله سوار مغان از پرداخت تسهيلات حمايتي به عشاير اين شهرستان خبر داد.

آرام حليم روز شنبه در نشستي با مديركل امور عشايري استان اردبيل گفت: اين تسهيلات براي حمايت از خانوارهاي عشايري كه دام‌ هاي آنها در اثر بيماري تب برفكي و حوادث طبيعي و تلفات جاده اي هنگام كوچ آسيب ديده‌ و از بين رفته با مدت بازپرداخت پنج ساله با بهره چهار درصد پرداخت مي‌ شود.
او با اشاره به اينكه عشاير با توليد محصولات مختلف كشاورزي و دامپروري ، پيشگام در عمل به سياست هاي اقتصاد مقاومتي مد نظر رهبر معظم انقلاب هستند گفت: عشاير به عنوان سردمداران توليد كشور نمادي از اقتصاد مقاومتي هستند و توانسته اند شعار هر چادر عشايري يك كارگاه توليدي را در اقتصاد كشور عملي كنند.
وي همچنين به ابلاغ قانون بودجه 95 اشاره كرد و افزود: با توجه به اينكه امسال به نام اقدام و عمل نامگذاري شده تلاش مي شود از محل بودجه امسال توجه ويژه اي به جامعه عشايري و روستايي شهرستان شود.
به گزارش ايرنا از روابط عمومي فرمانداري بيله سوار ، قادر هنرمند مديركل امور عشايري استان اردبيل نيز در اين ديدار با اشاره به جمعيت 39درصدي عشايري شهرستان بيله سوار گفت: بيش از 15 هزار عشاير در شهرستان بيله سوار زندگي مي كنند و بيش از 600 هزار راس دام سبك در اين منطقه توسط عشاير پرورش و نگهداري مي شود.
وي افزود: با هدف حمايت از عشاير شهرستان بيله سوار هفت ميليارد ريال در قالب تسهيلات به عشاير ارايه خواهد شد و ضمانت تسهيلات به صورت زنجيره اي خواهد بود.
او اولويت پرداخت تسهيلات را داشتن دفترچه عشايري دانست و گفت: اختصاص تسهيلات بر اساس شاخص هاي حمايتي اولويت دار به عشاير از ماه آينده آغاز خواهد شد.
بيله سوار مغان در شمال اردبيل و در نوار مرزي جمهوري آذربايجان قرار دارد.
6018/6016