۱۵۲ تن سبوس برای دام عشایر بیله‌سوار تامین شد

اردبیل - ایرنا - فرماندار بیله‌سوار مغان گفت: ۳۵۰ تن سبوس ویژه تغذیه دام عشایر استان اردبیل از سوی دستگاه‌های مسئول در نظر گرفته شده و سهم دام عشایر این شهرستان ۱۵۲ تن است که توسط شرکت‌های تعاونی شهیدان باکری، باهنر و چمران توزیع خواهد شد.

صاحبعلی اصغری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به خشکسالی‌های مداوم شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان یک‌هزار ۵۰۰ تن کلش، ۲۰۰ تن یونجه و یک‌هزار تن پرس سویا در نظر گرفته که در مناطق عشایر شمال استان اردبیل توزیع خواهد شد.

وی ادامه داد: از ناحیه شرکت کشت و صنعت و دامپروری پارس نیز نهاده‌های دامی در اختیار عشایر بیله‌سوار قرار خواهد گرفت ، بنیاد شاهسون نیز حمایت‌های لازم را از جامعه عشایر به عمل خواهد آورد.

وی تصریح کرد: از زمان آغاز فعالیت دولت سیزدهم، زیرساخت‌های جامعه عشایر از جمله آب شرب و راه ارتباطی از سوی استانداری و مدیران مربوطه جزو اولویت‌ها قرار گرفته و اقدامات موثری صورت گرفته است.

فرماندار بیله‌سوار گفت: در هفته گذشته جشنواره کوچ عشایر شاهسون مغان به صورت بین‌المللی در بیله‌سوار برگزار و در کنار آن برخی توانمندی‌های جامعه عشایر معرفی شد و درباره طرح مشکلات عشایر و طوایف آن نیز جلساتی برگزار و از سوی مسئولان برای حل مشکلات آنها قول‌هایی گرفته شد.

اصغری با تاکید بر لزوم اختصاص اعتبارات عشایر به این قشر ، خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته این اعتبارات به خوبی به مناطق عشایری اختصاص نیافته و در مناطق روستایی هزینه و صرف شده است.

وی گفت: عدم اولویت‌بندی صحیح در تعیین طرح‌های عمرانی عشایر ، جامعه عشایری را متضرر کرده است.

اصغری تصریح کرد: به کار کارشناسی برای تعیین اولویت‌بندی نیاز داریم و با توجه به اینکه بیله‌سوار از شهرستان‌های عشایرخیز استان اردبیل است عدم اختصاص اعتبارات و کاهش آن، عشایر را با مشکلات مواجه می‌کند.

بیله‌سوار مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد ، عشایر این شهرستان ترکیبی از ۲۲ طایفه و ۳۰۰ قشلاق با بیش از ۱۶ هزار نفر جمعیت در قالب سه هزار و ۲۰۰ خانوار هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha