۲۹ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۴۵
کد خبر: 82116531
T T
۰ نفر
از آزادي زندانيان بدهكار تا پيدا شدن جسد كوهنورد هرمزگاني

بندرعباس- ايرنا - هرمزگان درهفته اي كه گذشت شاهد رويدادهاي مهمي از جمله پيدا شدن جسد كوهنورد هرمزگاني بعد از 28 روز در ارتفاعات دماوند بود ، آزادي زندانيان بدهكار و غيرعمد ، تابستان بدون خاموشي با مديريت مصرف برق و تابستان بدون نوبت بندي آب در بندرعباس بوديم.

*شنبه 22 خرداد/ معاون استاندارهرمزگان:مصوبه جديدي درخصوص الحاق بخشي از پارسيان به فارس صادر نشده است
معاون سياسي و امنيتي استانداري هرمزگان ضمن تكذيب هرگونه تصميم جديد در خصوص الحاق بخش هايي از پارسيان (گاوبندي) به استان فارس ، گفت: مصوبه جديدي مبني بر الحاق بخشي از استان به فارس صادر نشده و نشر خبر و شايعه ها در اين خصوص ، سوء استفاده و فضاسازي عده اي است كه در پي تنش در استان و برهم زدن آرامش كنوني هستند.
به گزارش ايرنا به نقل از روابط عمومي استانداري هرمزگان ، بهروز اكرمي شنبه افزود : نامه مورد اشاره استانداري فارس مربوط به سال 92 است كه آن نامه نيز با تلاش هاي استاندار ، نماينده ولي فقيه و نمايندگان استان و نظر دولت به طور كامل متوقف شده است.
معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استاندارهرمزگان تاكيد كرد: بعد از توقف طرح الحاق به هيچ وجه اتفاق جديدي رخ نداده و اقدام استانداري فارس از نظر ما خلاف قانون و خلاف عرف سياسي است.
اكرمي يادآورشد: حتي انتشار نامه محرمانه در فضاي مجازي اقدامي خطاست و مي تواند مورد اعتراض قرار گيرد هر كس كه اين نامه را انتشار داده جرم مرتكب شده است.
معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استاندارهرمزگان ، از مردم خواست با پخش نامه ها و واكنش هايي كه انتشار آنها نتيجه اي جز برهم خوردن آرامش استان ندارد ، به سود منفعت طلبان رفتار نكنند.
اكرمي با اشاره به اينكه از خاك استان به طور كامل دفاع مي كنيم ، گفت: هيچ مصوبه جديدي در كار نيست، تنها برخي تحركات از سوي عده اي مطرح بوده كه بلافاصله جلوي آنها گرفته شده است.
وي با تاكيد بر اينكه به طور قطع نسبت به اقدام استان فارس واكنش نشان خواهيم داد افزود: پنج روستاي پارسيان مانند همه نقاط ديگر استان مورد توجه استانداري قرار دارند و به آنها همچون ساير نقاط خدمات رساني داريم و استاندار هرمزگان شخصا سه بار از اين روستاها بازديد كرده و با مردم آن ملاقات داشته است.
معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استاندارهرمزگان يادآور شد: مانور استانداري فارس روي موضوعي بوده كه به طور كامل متوقف مانده و هيچ منشاء قانوني ندارد .
اكرمي همچنين از مردم به خاطر هوشياري آنها و حساس بودن روي حقوقشان تشكر كرد و گفت: استانداري هرمزگان از مطالبه به حق مردم مطلع است و نمي گذارد خدشه اي به هويت استان وارد شود.
-توجه و رسيدگي به معيشت كاركنان مهمترين اولويت كاري تعاون ناجا است
-بالگرد هلال احمرتا حد مجاز جهت انتقال امدادگران براي يافتن كوهنورد هرمزگاني پرواز كرده است
*يكشنبه 23 خرداد/معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي هرمزگان:هيچ موردي از بيماري وبا در هرمزگان گزارش نشده است
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي هرمزگان با اشاره به اقدامات اين دانشگاه در خصوص پيشگيري از شيوع بيماري هاي واگيردار، گفت: با تلاش هاي انجام شده از سال گذشته تاكنون هيچ موردي از بيماري وبا در استان گزارش نشده است.
دكتر يحيي ميرزاده يكشنبه در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: استان هرمزگان از آمادگي كامل براي مقابله با اين بيماري در صورت مشاهده آن برخوردار است و تمام تجهيزات آزمايشگاهي تشخيصي و داروهاي مورد نياز در اين زمينه در استان فراهم است.
وي بيان داشت: استفاده از آب و غذاي آلوده، مهم‌ترين دليل ابتلا به اين بيماري است و سبزيجات و ميوه هاي نشسته، يخي كه از آب آلوده تهيه شده و شنا كردن در آب آلوده مي‌تواند شخص را آلوده به ميكروب وبا كند.
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي هرمزگان با بيان اينكه 300 روستاي هرمزگان با چالش كم آبي مواجه هستند و احتمال استفاده از آب هاي غيربهداشتي در اين مناطق وجود دارد، خاطرنشان كرد: به منظور پيشگيري از شيوع بيماري وبا در اين مناطق ، به طور مرتب و در فواصل زماني مشخص و كوتاه ، نمونه برداري از آب اين مناطق انجام مي شود.
ميرزاده تصريح كرد: خوشبختانه تاكنون با تلاش هاي انجام شده توسط شركت آب و فاضلاب شهري و روستايي ، هيچ مورد از آلودگي ميكروبي در آب استان مشاهده نشده است.
وي ادامه داد: كلرسنجي آب در تمام مناطق استان به ويژه در مناطق پرخطر انجام و كارشناسان اداره بهداشت و شركت هاي متولي تامين آب حساسيت خاصي نسبت به اين مساله دارند.
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي هرمزگان خاطرنشان كرد: وبا در دو تا پنج درصد بيماران، اسهال شديد ايجاد مي‌كند و اسهال شديد آبكي، استفراغ بدون احساس تهوع پيشين و عطش فراوان از علائم اين بيماري هستند.
وي با بيان اينكه اين بيماري، ‌دل درد يا دل پيچه ندارد، در ادامه توصيه كرد: در صورت وجود علائم فوق، فورا بايد به نزديك‌ترين مركز درماني مراجعه شود.
ميرزاده شستشوي ميوه و سبزي را به طور بهداشتي از راه‌هاي پيشگيري از ابتلا به بيماري وبا دانست و گفت: ابتدا ميوه و سبزيجات را بشوئيد تا مواد زائد و گل و لاي آنها برطرف شود،سپس در داخل يك ظرف پنج ليتر آب و 15 قطره مايع ظرفشويي ريخته و كاملاً حل كنيد و به مدت پنج دقيقه، ميوه و سبزي را در اين محلول بريزيد و سپس آنها را با آب تميز بشوييد.
به گفته وي استفاده از غذاي پخته و كاملا داغ شده و شست‌وشوي مناسب ظروف و لوازم مورد استفاده براي كنترل بيماري ضروريست.
اين مقام مسئول شستشوي دست‌ها را بسيار ساده اما تأثيرگذار در پيشگيري از بسياري بيماري‌ها دانست و توصيه كرد: دست‌ها را با آب و صابون پس از اجابت مزاج(توالت رفتن) بايد حتماً شست و استفاده از توالت‌هاي بهداشتي و ضدعفوني كردن توالت و محل‌هاي آلوده شده با مواد ضدعفوني‌كننده ضروريست.
بيماري التور همان بيماري وبا و يك بيماري واگير عفوني است و از جمله بيماري هاي منتقله از طريق آب و غذاي آلوده است كه از ارديبهشت تا آبان ماه احتمال شيوع آن افزايش مي يابد.
وبا بيماري اسهالي است كه ميكروب اين بيماري بيشتر در آب وجود دارد و از طريق خوردن آب آلوده پس از عبور از معده و روده تكثير پيدا كرده و موجب ترشح سم و افزايش دفع آب و املاح از ديواره روده مي شود كه با علامت اسهال همراه است.
نشانه‌هاي بيماري ناشي از سمي است كه توسط ميكروب در روده‌ي بيماران ترشح مي‌شود.
در بيماران مبتلا به وبا، اسهال آبكي با دفعات زياد مي‌تواند به كمبود آب و املاح بدن منجر شود و در صورتي كه آب و املاح از دست رفته به سرعت جبران نشود، سبب مرگ بيمار مي‌شود.
خوردن سبزي و ميوه بدون شستشوي كامل،‌ مصرف يخ غيربهداشتي، نشستن دست‌ها پس از اجابت مزاج يا پيش از خوردن غذا و خوردن آب‌ميوه غيربهداشتي از مواردي هستند كه رعايت نكردن آنها موجب ابتلا به بيماري‌هاي عفوني از جمله وبا مي‌شود.
رئيس مركز مديريت بيماريهاي واگير وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي 12 ارديبهشت ماه امسال گفت: بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهاني احتمال طغيان بيماري وبا در عراق وجود دارد به همين علت اقدامات پيشگيرانه در كشور آغاز شده است.
محمد مهدي گويا با تاكيد بر اينكه تا به حال موردي از طغيان بيماري وبا در كشور رخ نداده، افزود: اقدامات پيشگيرانه و كنترلي بهداشتي در مورد اين بيماري زودتر شروع شده است.
وي گفت: معمول اين است كه طغيان هاي وبا در كشور هرچند سال يك بار شدت مي گيرد و از آنجا كه در چند ساله اخير چنين طغياني نداشتيم، وظيفه ايجاب مي كند كه با آمادگي بيشتري به اين مسئله بپردازيم.
رئيس مركز مديريت بيماري هاي واگير وزارت بهداشت با بيان اينكه هنوز زود است كه منتظر طغيان وبا در كشور باشيم و تا كنون هيچ موردي از اين بيماري در كشور رخ نداده، گفت: آنچه كه باعث شده نسبت به اين بيماري توجه ويژه كنيم، بيشتر مربوط به كشورهاي همسايه مي شود.
گويا با يادآوري اين موضوع كه سال گذشته، عراق يك همه گيري نسبتا بزرگ وبا در اواخر تابستان داشته، افزود: بر اساس اعلام سازمان جهاني بهداشت وضعيت عراق بايد با دقت دنبال و اقدامات كنترلي تشديد شود و اين احتمال وجود دارد كه در فصل بهار در آن كشور شاهد طغيان بيماري وبا باشيم.
-واحدهاي متخلف آژانس هواپيمايي در بندرعباس جريمه شدند
-هيات بازرسي انتخابات استان هرمزگان رتبه برتر كشور را كسب كرد
*دوشنبه 24 خرداد/تخليه و بارگيري 16ميليون تن كالا در بندرهاي هرمزگان
مديركل بنادر و دريانوردي هرمزگان گفت :16ميليون و 800 هزار تن كالاي نفتي و غيرنفتي ظرف دوماهه اول سالجاري در بندرهاي استان تخليه و بارگيري شد.
به گزارش ايرنا به نقل ازروابط عمومي اداره كل بنادر و دريانوردي هرمزگان ، ابراهيم ايدني دوشنبه افزود: ازمجموع عمليات انجام شده دراين بندرها ، 10 ميليون و 38 هزار تن مربوط به كالاهاي غيرنفتي و شش ميليون و 744 هزار تن مربوط به كالاهاي نفتي است.
وي بيان داشت: حجم كل كالاهاي صادر شده در بخش نفتي نيز در اين مدت ، 2 ميليون و 864 هزار و 817 تن با رشد 113 درصدي و حجم صادرات كالاهاي غيرنفتي پنج ميليون و 803 هزار و 649 تن با رشد 83 درصدي در اين بنادر اعلام شد.
مديركل بنادر و دريانوردي هرمزگان همچنين از ترانزيت 41 هزار و 665 تن انواع مشتقات و فرآورده هاي نفتي از طريق پايانه هاي بنادر اين استان خبر داد.
ايدني يادآورشد: همچنين بيش از يك ميليون و 321 هزار و 385 تن كالاي غيرنفتي در ماههاي فروردين و ارديبهشت وارد كشور شد كه اين رقم نشانگر كاهش 25 درصدي است.
وي گفت: در اين مدت افزون بر 217 هزار و 550 تن كالاي غيرنفتي از طريق اين بنادر ترانشيپ و 761 هزار و 125 تن كالاي غيرنفتي ترانزيت و 306 هزار و 100 TEU كانتينر در پايانه هاي بنادر تجاري استان تخليه و بارگيري شد.
مديركل بنادر و دريانوردي هرمزگان همچنين تعداد شناورهاي ورودي به بنادر تجاري اين استان را در اين مدت يكهزار و 412 فروند اعلام كرد و افزود: از اين ميزان ، 851 فروند شناور بالاي يكهزار تن و پنج هزار و 561 فروند از كشتي هاي پهلو گرفته در بنادر استان ، زير يكهزار تن وزن داشته اند.
ايدني با اشاره به رونق تردد شناورها به بنادر تجاري اين استان ، گفت: پهلوگيري شناورها در اين مدت ، در مجموع 27 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.
وي در پايان با اشاره به اهميت ويژه استان هرمزگان در كشور به عنوان پايتخت مسافرت هاي دريايي ايران ، گفت: در اين مدت، پنج ميليون و 752 هزار و 830 نفر سفر جابجايي مسافران در بندرهاي مسافري و چند منظوره اين استان به ثبت رسيد.
- 32هزار تن صيد غيرمجازازآبهاي هرمزگان
*سه شنبه 25 خرداد/ مديركل راه و شهرسازي هرمزگان:دريا و معماري بومي دو ظرفيت بالقوه هرمزگان در جذب گردشگر
مديركل راه و شهرسازي هرمزگان با اشاره به ظرفيت هاي ويژه اين استان، گفت: استان هرمزگان ظرفيت هاي بالقوه اي براي جذب گردشگر دارد كه از جمله آنها مي توان به دريا و معماري بومي اشاره كرد.
غلامرضا شيري در جلسه شوراي مديران اداره كل راه و شهرسازي هرمزگان با تاكيد بر توسعه و آباداني اين استان، اظهار داشت: براي تحقق اين مهم نيازمند شكوفايي در ساخت و تكميل امكانات دريايي و استفاده از معماري هاي اصيل بومي هستيم.
شيري اضافه كرد: راه و شهرسازي هرمزگان تمام توان خود را به كار خواهد گرفت تا قدم هاي موثري در اين زمينه برداشته شود.
وي با بيان اينكه هرمزگان ظرفيت بسياري براي توسعه و آباداني دارد ، تصريح كرد: براي اين مهم بايد توسعه و گسترش شهر و آباداني هرمزگان بر اساس معيارهاي تعيين شده مد نظر قرار گيرد.
مديركل راه و شهرسازي هرمزگان ضمن تاكيد بر هماهنگي بين بخشي و تقويت ادارات شهرستاني اين ارگان ، گفت: خدمات راه و شهرسازي بايد در كل استان گسترش يابد كه تقويت ادارات شهرستاني مي تواند زمينه را براي خدمات دهي بيشتر فراهم آورد.
-اهميت تغذيه صحيح در ماه رمضان و نقش آن در سلامت جسم
-استاندار هرمزگان: پرداخت ماليات ، كاهش فقر را بدنبال دارد
*چهارشنبه 26 خرداد/ديرعامل آبفا هرمزگان:تابستان امسال در بندرعباس نوبت بندي آب نمي شود
مديرعامل شركت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: با توجه به بارندگي هاي سال گذشته و هماهنگي هاي انجام شده با آب منطقه اي استان، تابستان امسال در بندرعباس با وجود كمبود آب، نوبت بندي نمي شود.
امين قصمي اظهار داشت: در حال حاضر شهر بندرعباس 250 ليتر بر ثانيه كمبود آب دارد و عمده مشكل كم آبي اين شهر در بلندي هاي شمال غرب به دليل اختلاف ارتفاع با مخازن دامايي است كه در صورت جبران اين كمبود، مشكل شمال غرب نيز برطرف خواهد شد.
قصمي با اشاره به بحران كم آبي در هرمزگان كه ناشي از كاهش بارندگي وخشكسالي بيش از 17 سال در اين استان است، بيان داشت: حداقل نياز آبي استان هرمزگان 4 هزار و 100 ليتر و ميزان توليد فعلي 3 هزار و 200 ليتر بر ثانيه است كه 900 ليتر بر ثانيه كمبود آب داريم.
وي با بيان اينكه هر ساله با افزايش تعداد مشتركين 17 تا 20 درصد افزايش مصرف داريم ، تصريح كرد: با توجه به شرايط اقليمي استان و كاهش منابع آبي در سال هاي اخير، مصرف بهينه آب و رعايت الگوي مصرف از سوي شهروندان هرمزگاني يك ضرورت است كه مي تواند ما را در توليد و حفظ منابع آبي پايدار استان ياري كند.
مديرعامل آبفا هرمزگان گفت: هم اكنون در شهرهاي بستك، سردشت و گوهران با مشكل كم آبي مواجه ايم كه در اين رابطه ضمن اقدامات مديريتي انجام شده و آبرساني سيار با هماهنگي فرمانداري ها و شوراها، در راستاي رفع اين چالش تلاش مي كنيم.
روزهاي پاياني سال گذشته يك مسئول سابق آب وفاضلاب هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به بيش از 17 سال خشكسالي در استان و پيامدهاي ناشي از آن گفت: خشكسالي موجب خارج شدن 108 حلقه چاه از مدار توليد شده وميانگين بارندگي در 10 سال اخير در هرمزگان 130 ميلي متر كاهش يافته و از مجموع 208 حلقه چاه آب استان تنها 100 حلقه در مدار توليد است.
وي با اشاره به شرايط اضطراري سد استقلال ميناب به عنوان تامين كننده آب بندرعباس و بندرخمير، گفت: از مجموع ظرفيت 240 ميليون مترمكعبي اين سد ، حجم فعلي آن تنها 60 ميليون مترمكعب است.
وي با اشاره به كمبود 967 ليتر بر ثانيه توليد آب در هرمزگان، تصريح كرد: در يازده ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال 93 ، 268 ليتر بر ثانيه كاهش ميزان توليد و توزيع آب داشته ايم .
بنا اظهار وي در حال حاضر 13 شهر هرمزگان شامل؛ بندرعباس، بندر خمير، سيريك، رويدر، بستك، جناح، گروك، فارغان، گوهران، دشتي، سندرك، قلعه قاضي و سردشت در وضعيت بحراني قرار دارند وبراي اجراي طرح هاي مقابله با بحران آب و كاهش اثرات خشكسالي در شهرهاي استان به اعتباري برابر دو هزار و 355 ميليارد ريال اعتبار نياز داريم واعتبار مورد نياز براي اجراي طرح هاي اضطراري جهت عبور از بحران آب كلانشهر بندرعباس نيز 565 ميليارد ريال است.
مديرعامل شركت آب و فاضلاب هرمزگان در خصوص تاثير بارندگي هاي پارسال در رفع تنش آبي استان گفت:با بارش هاي اخير بخشي از چالش كمبود آب شهرهاي استان برطرف شده اما همچنان براي رفع بحران كم آبي نيازمند مديريت صحيح مصرف آب و نهادينه سازي فرهنگ صرفه جويي هستيم.
استان هرمزگان پارسال به ويژه در فصل بهار و تابستان با بحران جدي كم آبي مواجه بود و مردم اين استان براي روزها و ساعت هاي طولاني در گرم ترين ماه هاي سال شاهد قطع آب آشاميدني بودند.
براساس اعلام سازمان هواشناسي ميزان بارندگي هاي هرمزگان در نيمه نخست پارسال درمقايسه با سال قبل تر حدود 70 درصد كاهش داشته كه به طور يقين جبران اين كاهش نيازمند بارندگي هاي بسيار است.
نزديك به دو دهه خشكسالي و كم آبي درهرمزگان موجب شد كه 365 حلقه چاه آب آشاميدني ، 18دهنه چشمه و قنات ، 100 حلقه چاه و كاهش آب 135حلقه چاه بين30 تا 70 درصد خشك شود و400 روستاي هرمزگان به كلي از آب شرب به صورت آبرساني سيار استفاده كنند.
شدت بحران در هرمزگان در ابتداي پارسال به حدي بود كه حميدرضا جانباز معاون وزير نيرو و مديرعامل شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور درمصاحبه اي با خبرنگار ايرنا گفته بود كه شهر بندرعباس مركز استان هرمزگان به همراه دو شهر بزرگ ديگر در كشور از نظر تامين آب آشاميدني در وضعيت قرمز قرار دارند.
-تابستان بدون خاموشي در هرمزگان با مديريت مصرف برق
-بيش از هفت ميليارد كالاي قاچاق در بندرعباس كشف شد
-نقش بازرسي كل در پيشگيري از فساد اداري هرمزگان قابل تقدير است
-براي آزادي زندانيان غيرعمد هرمزگان به 63ميليارد ريال كمك خيران نياز است
*پنجشنبه 27 خرداد/استاندار هرمزگان:مبارزه با دانه درشت ها و سرباندهاي قاچاق كالا و ارز در اولويت باشد
استاندارهرمزگان تاكيد كرد: مبارزه با قاچاق در هر سطحي لازم است اما بايد مبارزه و برخورد با دانه درشت ها و سرباندهاي قاچاق در اولويت باشد.
به گزارش خبرنگار ايرنا، جاسم جادري چهارشنبه شب در نشست كميسيون برنامه ريزي، هماهنگي و نظارت بر مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان هرمزگان، اظهار داشت: بايد در برخورد با قاچاق برنامه درست براي معيشت مردم و همچنين وحدت رويه داشته باشيم.
وي تصريح كرد: يكي از بندهاي اقتصاد مقاومتي مبارزه با قاچاق است و براي مبارزه با قاچاق بايد به سمت تقويت توليد داخلي برويم ودر همين راستا برنامه ريزي شده 10 هزار واحد صنعتي در سراسر كشور كه 308 واحد آن در هرمزگان است، سال جاري فعال شوند، چون تا زماني كه مشكل معيشت مردم حل نشود، نمي توان با قاچاق مبارزه كرد.
استاندار هرمزگان ابراز داشت: 400 هزار نفر مرزنشين در قالب 400 روستا در هرمزگان زندگي مي كنند كه بايد با برنامه ريزي مناسب معيشت آنها را تامين كنيم.
جادري خاطرنشان كرد: كالاهاي قاچاق از مرزهاي مختلف كشور وارد مي شوند اما به دليل برنامه ريزي و تلاش و هماهنگي بسيار خوب، استان هرمزگان رتبه نخست مبارزه با قاچاق كالا در سطح كشور را به دست آورده است.
وي با تاكيد بر ضرورت تحقيق و پژوهش در مبارزه با قاچاق، ادامه داد: پس از مطالعه و بررسي هاي مختلف مشخص شده يكي از راهكارهايي كه مي تواند به مبارزه با قاچاق كمك كند انجام كار تحقيقي و پژوهشي است كه 100 موضوع در اين زمينه احصا شده و مراكز علمي و دانشگاهي مي توانند با كار پژوهشي ايده هاي خود را در اين زمينه ارائه دهند.
استاندار هرمزگان خواستار انجام كار فرهنگي در مبارزه با قاچاق شد و افزود: در اين راستا با توجه به اينكه صدا و سيما امكانات و مخاطبان خوبي دارد مي تواند با استفاده از انديشمندان و صاحب نظران، كارهاي فرهنگي مرتبط با مبارزه با قاچاق را انجام دهد و اين كار بايد مداوم باشد تا موارد منفي قاچاق به خوبي در سطح جامعه مطرح شود.
-تقليد از فرهنگ غرب موجب نابودي فرهنگ ايراني اسلامي مي شود
-امسال 28 زنداني بدهكار از زندانهاي هرمزگان آزاد شدند
*جمعه 28 خرداد/ امام جمعه بندرعباس:ماهيت آمريكا تغيير نمي كند
نماينده ولي فقيه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس ضمن محكوم كردن اقدام ترويستي آمريكا گفت: آمريكا تروريست و طغيان گر واقعي در جهان است كه به هيچ عنوان ماهيت آن تغيير نمي كند و غير از اين هم نمي تواند باشد.
به گزارش ايرنا، آيت الله غلامعلي نعيم آبادي درخطبه هاي اين هفته نماز جمعه بندرعباس افزود: گروه تروريستي داعش دركشورهاي يمن ، بغداد ، عراق ، افغانسان و سوريه ، هر روز تهديداتش گسترده تر مي شود و كشوري باقي نگذاشته است.
امام جمعه بندرعباس با اشاره به اينكه امام خميني (ره) فرمودند هرچه فرياد داريد بر سر آمريكا بكشيد ، اظهاركرد: آمريكا به گفته خود برجام را آن هم بر روي كاغذ امضا كرده اما در واقع بايد گفت ماهيت آمريكا هيچ گاه تغيير نمي كند.
وي تاكيد كرد:سعودي ها بايد از كمك به تروريست هاي آمريكا كه به قتل عام مردم در كشورها اقدام مي كنند، دست بردارند.
آيت الله نعيم آبادي همچنين به دو فريضه امر به معروف ونهي از منكر در جامعه اشاره كرد و گفت: يكي از عوامل بي توفيقي ما در اين فريضه واجب اين است كه سليقه اي عمل مي كنيم.
امام جمعه بندرعباس افزود:اساس كارهاي تبليغي شرح صدر است كه بايد مبلغان با زباني گشاده و بيان مناسب مردم را راهنمايي كنند.
وي همچنين از غيبت به عنوان خطر جدي نام برد و گفت: تمام حسنه ها و كارهاي خير با غيبت از بين مي رود و حضرت محمد(ص) در حديثي مي فرمايند كسي كه پشت سر هر مرد يا زن مسلماني غيبت كند ، 40 شبانه روز ، روزه و نماز وعباداتش قبول نيست مگر اينكه از كسي كه غيبتش را كرده اند ، طلب بخشش كنند.
امام جمعه بندرعباس به 15 رمضان ميلاد امام حسن مجتبي(ع) و هفته كمك به نيازمندان واكرام ايتام اشاره كرد و گفت: امام حسن (ع) ثروت خود را با نيازمندان تقسيم مي كرد و مسئولان امر نيز از بخشدار گرفته تا رئيس جمهور كه هم مورد سوال مردم و هم مورد سوال خدا هستند بايد به گونه اي كار كنند كه از شغل خويش پشيمان نشوند.
وي در پايان به بيابان زدايي اشاره اي داشت و گفت: تنها راه بيابان زدايي درختكاري است و هركس يك درخت بكارد اين مشكل برطرف مي شود ، پس بياييم هم درخت بكاريم و هم به درختان آسيب نزنيم.
-جسد كوهنورد بندرعباسي پس از 28 روز در ارتفاعات دماند پيدا شد
-استاندار:450ميليون مترمكعب آورد رودخانه هاي فصلي هرمزگان به هدر مي رود
7195/6048