۲۹ خرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۵۵
کد خبر: 82117204
T T
۰ نفر

رتبه نخست ثبت احوال عنبرآباد در زمينه آرشيو اسناد

۲۹ خرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۵۵
کد خبر: 82117204
رتبه نخست ثبت احوال عنبرآباد در زمينه آرشيو اسناد

جيرفت - ايرنا - رئيس اداره ثبت احوال شهرستان عنبرآباد گفت: اداره ثبت احوال اين شهرستان رتبه نخست استاني را در زمينه آرشيو اسناد كسب كرده است.

به گزارش روز شنبه روابط عمومي اداره ثبت احوال عنبرآباد، عليرضا سعيدي افزود: اداره ثبت احوال يك اداره حاكميتي است و مهم‌ترين وظيفه آن حفظ حريم هويت و تابعيت افراد است.
وي با اشاره به سال تاسيس اداره ثبت احوال عنبرآباد در سال 70 بيان كرد: با وجود استفاده از مديران بومي براي اداره ثبت احوال، اما تاكنون اين اداره در يك خانه استيجاري مستقر است.
وي خاطرنشان كرد: با پيگيري‌هاي متعدد فرمانداري زمين اداره ثبت احوال را از اداره بنياد مسكن دريافت كرديم و هم‌اكنون كلنگ آغاز به‌كار آن زده شده و تا پايان سال 95 مرحله سفت‌كاري آن به پايان مي‌رسد.
رئيس اداره ثبت احوال عنبرآباد گفت: راه‌اندازي دفاتر پيشخوان در شهرستان، روستاي جهادآباد و حاجي‌آباد براي رفاه حال مردم از اقدامات اداره ثبت احوال است.
وي بيان كرد: انجام ماموريت ده‌گردشي دو بار در هر ماه در مناطق روستايي و عشايري براي ارائه خدمات سجل و تعامل بيشتر با دهياران و اعضاي شوراي اسلامي در زمينه حقوق شهروندي نيز از اقدامات اداره ثبت احوال شهرستان بوده است.
سعيدي گفت: يكي از خدمات دولت الكترونيك، مكانيزه كردن شناسنامه‌هاست كه ارائه خدمات به مردم را از حالت سند محوري به حالت اقامت ‌محوري يا محل سكونت تغيير مي‌دهد.
وي با اشاره به جلوگيري از هزينه ‌ها و صرفه ‌جويي در زمان افزود: هر فرد با تابعيت ايراني در هر جا و مكاني از كشور كه اقامت دارد، مي‌تواند شناسنامه خود را تعويض و از خدمات سجلي بهره‌مند شود.
وي با اشاره به اطلاع‌رساني صحيح و فرهنگ‌سازي، اظهار كرد: اميد است تا پايان سال 97 مردم شهرستان عنبرآباد نسبت به مكانيزه‌كردن شناسنامه‌ها و هوشمندكردن كارت ملي اقدام كنند.
سعيدي با اشاره به كمبود نيروي انساني و حجم بالاي كار بيان كرد: در حال حاضر مدت زمان تعويض شناسنامه در شهرستان سه تا پنج روز است، اما تلاش بر اين است كه مدت زمان تعويض شناسنامه يك‌روزه صورت گيرد.
وي گفت: مهم‌ترين بحث استفاده از كارت هوشمند ملي، مديريت هويت در فضاي مجازي است و شرايط شناسايي ديجيتال افراد مختلف ايجاد مي‌شود.
وي افزود: علاوه بر شناسايي دقيق افراد براي اطمينان خاطر اثر انگشت افراد با اثر انگشت موجود در كارت هوشمند ملي تطبيق داده مي‌شود و از ضريب امنيتي بسيار بالايي برخوردار است.
سعيدي با اشاره به موضوع حفظ حريم شخصي در اجراي پروژه كارت ملي هوشمند تصريح كرد: هيچ فردي نمي‌تواند بدون اجازه دارنده كارت هوشمند ملي و وارد كردن پين كد به اطلاعات كارت دسترسي پيدا كند.
وي افزود: با وجود حجم بالاي كار و حساسيت خدمات ارائه شده با وجود همه مشكلات كاركنان ثبت احوال مظلوم بوده و از معيشت و رفاه خوبي برخوردار نيستند.
شهرستان عنبرآباد در فاصله 260 كيلومتري جنوب كرمان واقع شده است.
7450/3028