۲ تیر ۱۳۹۵، ۱۷:۵۴
کد خبر: 82122950
T T
۰ نفر
اسپوتنيك: يك هزار و 200 داعشي در منبج سوريه به هلاكت رسيده اند

تهران – ايرنا – خبرگزاري اسپوتنيك گزارش كرد، منابع آگاه در منبج سوريه روز چهارشنبه اعلام كردند، طي درگيري نيروهاي دمكرات كُرد (پ.ي.د) با عناصر گروهك تروريستي داعش در منبج تاكنون يكهزار و 200 تروريست داعشي به هلاكت رسيده اند.

به گزارش خبرگزاري اسپوتنيك روسيه و به نقل از منابع آگاه در منبج، نيروهاي دمكرات كُرد (پ.ي.د) طي 22 روز درگيري با عناصر گروهك تروريستي داعش در منبج پنج نفر از سركرده هاي داعش را نيز به هلاكت رسانده اند.
بر اساس اين گزارش، هم اكنون اجساد 560 داعشي در دست نيروهاي دمكرات سوريه است.
در ادامه تحولات امروز منبج، نيروهاي دمكرات كُرد حمله عناصر داعش به روستاهاي نخيل، ياسطا در منبج را دفع كردند. در اين هجوم دستكم 30 نفر از عناصر داعش به هلاكت رسيدند.
نيروهاي دمكرات سوريه امروز همچنين موفق شدند، روستاهاي هدهد، حمدونيه، قنات، عوسجلي، تل حطابات را در منبج به كنترل خود درآورند.
كردهاي سوري موسوم به نيروهاي دمكراتيك سوريه از چند هفته گذشته منبج را محاصره و راه هاي ارتباطي داعش به اين شهر مسدود كردند.
نيروهاي دمكراتيك سوريه از نيروهاي كُرد، عرب، آشوري، ارمني و تركمن تشكيل شده اند و از حمايت يگان هاي مدافع خلق برخوردار هستند.
شهر منبج كه بين رقه و مرز سوريه و تركيه قرار دارد، يك نقطه مهم و راهبردي به شمار مي آيد كه از طريق آن براي داعشي ها در سوريه اسلحه، مهمات ، مواد غذايي و جنگجو ارسال مي شود.
اين شهر در فاصله تقريبا 360 كيلومتري دمشق قرار دارد.
منبج از سال 2014 در اشغال گروه تروريستي-تكفيري داعش است و طبق اعلام ناظر حقوق بشر سوريه، هزاران نفر شهروندان شهرمنبج در آغاز تشديد حمله هاي هوايي، از اين شهر خارج شده اند.
خاورم**9365**1144
۰ نفر