۵ تیر ۱۳۹۵، ۱۰:۵۷
کد خبر: 82125355
T T
۰ نفر

طنین بك یا الله و الغوث الغوث در مساجد كیش

۵ تیر ۱۳۹۵، ۱۰:۵۷
کد خبر: 82125355
طنین بك یا الله و الغوث الغوث در مساجد كیش

كیش - ایرنا - در شب نوزدهم ماه رمضان و نخستین شب از لیالی پرفیض قدر ،عاشقان مولای متقیان (ع) با حضور در مساجد كیش و به امید پاكی دل ندای بك یا الله و الغوث الغوث سر دادند و دستان نیازمند خود را برای بخشایشی دوباره به آسمان گشودند .

به گزارش ایرنا ، لیله القدر شب نزول رحمت الهی و شب تعیین سرنوشت انسان است ، علما ، محققان و اندیشمندان دینی در فضائل این شب بسیار گفته و نوشته اند ، احادیث و روایات متعددی نیز به این شب اشاره كرده ، اهمیت این شب به حدی است كه از زمان اسلام تا كنون در شب های قدر آیین های احیا برپا شده است و دین مداران تا سپیده دم به دعا و استغفار پرداخته اند ،در فضیلت شب قدر همان بس كه در قرآن آمده است : 'لیلة القدر خیر من الف شهر' شبی بهتر از هزاران ماه سال .
از دید بزرگان دین در این شب خداوند به انسان فرصت داده كه به محاسبه نفس و اعمال خود بپردازد و اگر سنگینی گناهی بر دوش دارد با ترك آن در مسیر درستی و پاكی گام بردارد و خود را از زشتی ها و پلشتی ها دور كند.
در شب نوزدهم ماه رمضان بسیاری از مردم آمدند تا از باران رحمت شبهای قدر بهره مند شود ، آمدند تا با چشمانی مملو از اشك استغفار زنگار از دل بشویند و پرونده گناهانشان را بار دیگر مرور كنند .
مراسم معنوی احیا شب نوزدهم ماه رمضان شب ضریت خوردن مولای موحدین حضرت امیر مومنان (ع) از ساعت 23 جمعه شب با قرائت قرآن مجید ، دعای فرج ، حدیث شریفه كساء تا ساعت 3 بامداد با حضور امام جمعه كیش ، حجت الاسلام طائب و جمعی از ائمه جماعات و مسئولان در مسجد خاتم الانبیا (ص) برگزار شد .
در این مراسم پس از قرائت دعای جوشن كبیر توسط یكی از ارادتمندان مولای متقیان علی (ع)، حجت الاسلام مهدی طائب استاد حوزه و دانشگاه سخنرانی كرد .
مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نیز نوحه خوانی و مرثیه سرایی كردند.
شكوه معنوی این مراسم روحانی با برسر گرفتن قرآن كریم ، سردادن ندای بك یا الله و شفیع قرار دادن اهل بیت (ع) دوچندان شد و مومنان شب زنده دار با دلهایی شكسته از خدا خواستند تا لحظه ای آنها را به خود رها نكند .
آنها با چشمانی اشكبار عاجزانه از خداوند ظهور حضرت مهدی (عج) ، بخشش گناهان ، شفای بیماران ، عاقبت به خیری جوانان ، رفع گرفتاری مسلمانان از توطئه دشمنان و عزت و سربلندی كشور را خواستار شدند .
شب های 19، 21 و 23 ماه مبارك رمضان، به عنوان لیالی پرفیض و بركت قدر در نزد شیعیان و بسیاری از مسلمانان جهان دارای جایگاه ویژه ای است كه در این شب ها مردم با قرائت ادعیه، اقامه نماز به شب زنده داری می پردازند و برای گشایش مشكلات در حق خود ودیگران دست به دعا بر می دارند.
1630**1630