۱۵ فروردین ۱۴۰۳، ۰:۳۲
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85433314
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

گیلانی‌ها ندای الغوث الغوث سر دادند

۱۵ فروردین ۱۴۰۳، ۰:۳۲
کد خبر: 85433314
گیلانی‌ها ندای الغوث الغوث سر دادند

رشت - ایرنا - مومنان گیلانی شامگاه سه‌شنبه در آخرین شب از لیالی پرفضیلت قدر، شب عبادت و بندگی با حضور در مساجد و اماکن مذهبی با سردادن ندای الغوث الغوث با پروردگار به نیایش پرداختند.

به گزراش خبرنگار ایرنا، مومنان استان گیلان در شبی که درهای بهشت گشوده می‌شود با حضور گسترده در آیین‌های معنوی این شب به درگاه خداوند تضرع و زاری کردند؛ مساجد، حسینیه‌ها، بقاع امام‌زادگان و مزار شهدا در سراسر استان گیلان شامگاه سه‌شنبه سرشار از حضور قشرهای مختلف و راز و نیاز خالصانه آنان بود.

شب قدر یکی از شب‌های مهم در ماه رمضان است که خداوند در قرآن می‌فرماید از هزار ماه بهتر می‌باشد، شبی که ملایک به زمین می‌آیند و خط رد و عفو بر دفتر اعمال ما می‌زنند و بار دیگر ما را به مهمانی در بهشت دعوت می‌کنند، از اینرو مردم گیلان نیز همانند سایر هموطنان با بهره‌مندی از فرصت این شب‌های معنوی با خداوند مناجات کردند.

مومنان ولایت‌مدار گیلان با حضور در آیین‌های معنوی شب قدر، شبی که فرشتگان رحمت و مهربانی برای سفیدی دفتر اعمال ما دست به سوی درگاه خداوند دراز کرده و از خدا ضمانت بندگان را می‌گیرند؛ با حضور در آیین‌های ویژه شب قدر با به سرگرفتن قرآن به راز و نیاز پرداختند.

مراسم استانی سومین شب قدر شامگاه سه‌شنبه با حضور آیت الله رسول فلاحتی امام جمعه رشت و نماینده ولی فقیه در گیلان و جمعی از مومنان در مصلی امام خمینی (ره) رشت برگزار شد؛ مهدیه، مزار شهدا، بقعه خواهر امام رضا (ع) و امام زاده هاشم رشت نیز میزبان مومنان در آخرین شب قدر بود.

۴۲۵ بقعه متبرکه مجری طرح ضیافت الهی و آرامش بهاری گیلان نیز میزبان مردم استان در به جا آوردن آیین معنوی شب های قدر بود؛ حضور مردم در لیالی قدر در این امام زادگان چشمگیر بود.

شب قدر شب اندازه‌گیری است، خداوند در این شب پرفضیلت حوادث یک سال را تقدیر می‌کند و زندگی، مرگ، رزق، سعادت و شقاوت انسانها را در این شب مقدر می‌گرداند، شیعیان در شب‌های قدر ١٩، ٢١ و ٢٣ رمضان با الگوگیری از معصومان (ع) به شب‌ زنده‌داری، خواندن قرآن، دعا و دیگر آیین‌ها و اعمال این شب می‌پردازند، خواندن دعاهایی از جمله "جوشن کبیر"، و "ابوحمزه ثمالی" در شب قدر سفارش شده‌است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha