۱۱ تیر ۱۳۹۵، ۱۵:۵۲
کد خبر: 82132999
T T
۰ نفر
نماينده تربت حيدريه: روز قدس، به يك باور عمومي جهاني تبديل شده است

تربت حيدريه- ايرنا- نماينده تربت حيدريه، زاوه و مه ولات در مجلس شوراي اسلامي گفت: نامگذاري آخرين جمعه ماه مبارك رمضان توسط حضرت امام (ره) به عنوان روز قدس، آنرا به عنوان نماد مبارزه با ظلم و استكبار و نيز حمايت از مظلوم، به يك باور عمومي نزد مردم جهان تبديل شده است.

به گزارش ايرنا، سعيد باستاني روز جمعه در جمع راهپيمايان روز جهاني قدس در تربت حيدريه افزود: به همين خاطر است كه بعد از اين ابتكار جمهوري اسلامي، دشمنان ايران در تلاش بودند تا اين تفكر را در نطفه خفه كنند.
وي با بيان اينكه استكبار جهاني تا امروز در تلاش بوده و هست تا به شكل هاي مختلف ايران را در انزوا قرار داده يا بين مسلمانان اختلاف بيفكند، گفت: يكي از اين سناريوها ايجاد اختلاف بين شيعه و سني و طرح 'بدر سني' در برابر 'هلال شيعي' بود و حتي قصد داشتند هلال شيعي را تكه تكه كنند كه نمونه آن را در عراق، لبنان، سوريه، يمن و بحرين مي بينيم.
باستاني گفت: آنها زماني كه ديدند از اين طريق هم چيزي عايدشان نمي شود، به تقويت گروه هاي تكفيري پرداختند و تمام اين رفتارها بدان خاطر است تا مردم از مشكل اصلي جهان اسلام كه همان اسرائيل غاصب است، غافل شوند.
يك روحاني از حوزه عقيدتي سياسي سپاه حمزه مشهد نيز گفت: روز قدس برخاسته از يك ايدئولوژي بزرگ و اساسي است كه 1400 سال قبل در قرآن به آن اشاره و تاكيد شده و آن مبارزه با طاغوت است.
حجت الاسلام مهدي عابدي افزود: كساني كه امروز مي توانستند به ميدان آمده و خشم و انزجار خود را نسبت به صهيونيست ها نشان بدهند اما نيامدند، بدانند كه يك واجب قرآني را ترك كرده اند.
وي با بيان اينكه از زمان اعلام موجوديت اسرائيل تا امروز دو خط موازي هم در حركت بوده اند، گفت: خط نخست خط سازش و در تلاش بود تا اين غده سرطاني را بر كشورهاي منطقه حاكم كند بود و خط دوم خط مبارزه بود كه از فرداي پيروزي انقلاب اسلامي ايران و با محوريت افكار و انديشه هاي حضرت امام (ره) شكل گرفته است.
وي افزود: همين خط دوم و تداوم و توسعه آن بود كه موجب شد مبارزه با اسرائيل كه زماني تنها محدود به نوار غزه بود، تا تنگه باب المندب در درياي سرخ امتداد پيدا كند.
مردم روزه دار تربت حيدريه با حضور گسترده در راهپيمايي روز جهاني قدس كه از محل ميدان شهدا تا مقابل مسجد جامع اين شهر برگزار شد، با سردادن شعارهايي در محكوميت جنايات رژيم اشغالگر صهيونيستي، با مردم مظلوم فلسطين و آرمان هاي آنان اعلام همبستگي كردند.
شهر 130 هزار نفري تربت حيدريه در 150 كيلومتري جنوب غربي مشهد قرار دارد.
/5132/6121