نماینده‌‍ مجلس: قدرت‌های استکباری می‌خواهند موضوع فلسطین به فراموشی سپرده شود

تربت‌حیدریه- ایرنا- نماینده مردم تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز قدرت‌های استکباری سعی دارند با حربه‌هایی چون مساله افغانستان، داعش، طالبان و یمن، موضوع فلسطین را به فراموشی بسپارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن زنگنه روز جمعه در جمع راهپیمان روز قدس در مسجد جامع تربت‌حیدریه افزود: روز قدس محل تلاقی کفر و اسلام است و باید در تاریخ ماندگار بماند.

وی روز قدس را یادگار ماندگار حضرت امام خمینی (ره) توصیف کرد و گفت: ایشان در مرداد سال ۵۸ اعلام کردند، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مسلمانان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به خیابانها ریخته و راهپیمایی کنند.
وی گفت: ثمره این ابتکار حضرت امام خمینی (ره)را امروز در پیروزی‌های پیاپی جبهه مقاومت لبنان در جنگ‌های ۳۳ روزه، ۲۲ روزه، ۵۵ روزه و جنگ هفت روزه علیه اسراییل شاهد بوده‌ایم.
زنگنه بیان کرد: حضور مسلمانان در این راهپیمایی حاوی ۲ پیام مهم است که یکی زنده نگهداشتن جبهه حق بر باطل و دوم اگر مقاومت لبنان و نیروهای مقاومت فلسطین نبودند، ما باید در تهران و مرزهای ایران با اسراییل می‌جنگیدیم.
 وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: نظام بانکی ما دچار مشکل است و تا زمانی که در سال هزاران هزار میلیارد ریال نقدینگی تولید می‌کند، به طور قطع مشکلات کشور برطرف نخواهد شد.
نماینده مردم تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات دلیل دوم را تاخیر در اجرای تصمیمات خوب دانست و گفت: تصمیم خوب اگر در زمان خودش اجرا نشود، نتیجه نخواهد داشت، چنانکه مرتب از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی سخن بگوییم و آن را عملی نسازیم، اثرات تورمی زیادی خواهد داشت.
زنگنه تصریح کرد: همچنان که وضعیت فلسطین ثمره اختلاف و نیز وحدت عامل پیروزی انتفاضه است، ما نیز به وحدت نیاز داریم و همه ما باید گرد رهبری این وحدت را حفظ کنیم.

پاسداری از روز قدس وظیفه همه مسلمانان است
امام جمعه تربت‌حیدریه هم با تقدیر از حضور گسترده مردم در آیین روز قدس  به خبرنگار ایرنا گفت: حضور پرشور مردم روزه‌دار نشان از آن دارد که همچنان پایبند به آرمان‌های مردم مظلوم فلسطین در گرفتن حق قانونی خود از رژیم اشغالگر اسراییل هستند.
حجت‌الاسلام محمدرضا عصمتی افزود: روز قدس، روز تجلی دفاع از آزادی و حقوق مسلمانان بی‌دفاع فلسطین، روز استقامت، سرافرازی، عدالتخواهی و اتحاد دنیای اسلام است.
معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت‌حیدریه نیز با بیان اینکه پاسداری از روز قدس وظیفه همه مسلمانان است، بیان کرد: این روز نشانگر مبارزه جهان اسلام با موجودیت نامشروع رژیم غاصب صهیونیستی است.
علی‌اکبر کی‌پور افزود: روز قدس یادگار ماندگار حضرت امام خمینی(ره) و روز دفاع از مظلوم است و اگر روز قدس نبود، امروز دیگر از فلسطین چیزی باقی نمانده‌ بود.
وی همچنین گفت: روز قدس نشانگر مخالفت همگانی جهان اسلام با موجودیت نامشروع رژیم غاصب صهیونیستی است  و به منزله اهرم فشار علیه این رژیم است.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha