۲۰ تیر ۱۳۹۵، ۱۲:۲۷
کد خبر: 82142800
T T
۰ نفر
نشست مربیان كانون های پرورش فكری منطقه یك كشور در اردبیل

اردبیل - ایرنا - نخستین نشست 2 روزه هم اندیشی مربیان آفرینش های ادبی و هنری كانون های پرورش فكری كودكان و نوجوانان منطقه یك كشور روز یكشنبه با شركت استان های اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی، قزوین، گیلان و زنجان در اردبیل آغاز شد.

به گزارش ایرنا حسین علیجانی مدیركل آفرینش های ادبی و هنری كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان كشور در آئین افتتاح این نشست گفت: كانون های پرورش فكری كودكان و نوجوانان بر سنگ بنای هنر و ادبیات استوار هستند و لازم است در نشست های فرهنگی هنری و تصمیم گیری ها به همدیگر نزدیك تر باشند.
وی افزود: شناسایی نیروهای خلاق از رسالت های مربیان و كارشناسان اداره كل آفرینش های ادبی و هنری كانون هاست و مربیان باید به عنوان پرورش دهندگان استعدادهای خلاق، خود را در مقابل میهن اسلامی مسئول بدانند.
وی اظهاركرد: كانون های پرورش فكری كودكان و نوجوانان به لحاظ نقش تربیتی و ترسیم بنیان های اجتماعی، باید خود را در قبال خطاهای اجتماعی مسوول بدانند و اگر با ضعف ها و اشكال هایی مواجه هستند قصور خود را در قبال آنها بر گردن بگیرند.
علیجانی بیان كرد: اگر در حین قدم زدن در خیابان و زندگی در شهر، احساس خوبی به ما دست می دهد باید به لحاظ تاثیرهای فكری، فرهنگی و هنری در فضای عمومی شهر بر خود ببالیم و از بازتاب عملكرد خود در اجتماع غافل نشویم.
اجرای سرود، تك نوازی سنتور، تجلیل از میلاد صادقی نوجوان 17 ساله كم شنوا و برنده شانزدهمین جشنواره بین المللی مسابقه محیط زیست سال 2015 میلادی و تقدیر از هاجر جمادیه مدیركل كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان استان اردبیل از بخش های قابل توجه آئین افتتاح این نشست بود.
در ادامه این آئین، كتابخانه سیار شهری اردبیل كه با مشاركت شهرداری این شهر و اداره كل كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان استان با قفسه بندی و تامین صدها جلد كتاب كودك و نوجوان در یك اتوبوس جهت ترویج كتابخوانی در محلات شهر مهیا شده است افتتاح شد.
نشست های تخصصی كارگروه های ادبی، فرهنگی و هنری از برنامه های دومین روز نخستین نشست هم اندیشی مربیان و كارشناسان اداره كل آفرینش های ادبی و هنری كانون های پرورش فكری كودكان و نوجوانان منطقه یك كشور در اردبیل خواهد بود.
7124/ 1257
۰ نفر