۳۶ گروه در جشنواره سرود کودکان و نوجوانان اردبیل رقابت می‌کنند

اردبیل - ایرنا - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گفت: بیش از ۷۰۰ نفر در قالب ۳۶ گروه در این استان متقاضی شرکت در دومین مرحله جشنواره استانی سرود هستند که با پایش فیلم اجراها ۱۳ گروه با بیش از ۲۷۰ شرکت‌کننده برای رقابت انتخاب خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، ملیحه ملک‌زاده فرد روز سه‌شنبه در جلسه هماهنگی مرحله استانی دومین جشنواره ملی سرود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان موسوم به «نغمه‌های روشن فردا» در استانداری ادربیل اظهار کرد: این جشنواره با موضوع دفاع مقدس، وطن، ایثار و شهادت و بخش آزاد روز چهارشنبه دوم اسفندماه اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: این جشنواره با استقبال خوب گروه‌های سرود در بخش‌های کانون و آزاد مواجه شد که با داوری نهایی، ۲ گروه برگزیده‌ به‌ عنوان نمایندگان استان اردبیل، جواز حضور در مرحله کشوری این جشنواره را کسب خواهند کرد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری به سرود و بهره‌گیری از ظرفیت‌های هنر برای گسترش ارزش‌های معرفتی و عملی، گفت: تولید و اجرای سرودهای ارزشمند، اثرات مطلوبی در تقویت حس وطن‌پرستی و انتقال و پایداری آموزه‌های اخلاقی دارد و نمونه بارز آن را در تولید سرود فرمانده که بازتاب جهانی داشت، مشاهده کردیم.

حمایت از تولیدات فرهنگی فاخر راهکار مقابله با دشمنان است

رضوان باقلاچی با بیان اینکه دشمنان در حوزه فرهنگی برای نفوذ و تأثیرگذاری در قشر کودک و نوجوان سرمایه گذاری کرده‌اند، حمایت از تولیدات فرهنگی فاخر و اثرگذار را از راه‌های مقابله با دشمنان دانست و بر همکاری دستگاه‌های اجرایی در اجرای جشنواره‌های فرهنگی و هنری تأکید کرد.

وی با اشاره به‌ضرورت اجرای برنامه‌های ویژه کودک و نوجوان با موضوع مسائل ملی و مذهبی، افزود: کودکان آینده‌ساز کشور هستند و سرمایه‌گذاری در حوزه فرهنگ این قشر، سرمایه‌گذاری برای توسعه کشور در سال‌های آینده است.

وی حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن را پرشور توصیف و خاطرنشان کرد: امسال جشن ملی ۲۲ بهمن متفاوت‌تر از سال‌های گذشته برگزار شد و حضور کودکان و نوجوانان در این مراسم چشمگیر بود.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده و مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مرکز و شهرستان‌های آن فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha