۲۱ تیر ۱۳۹۵، ۹:۱۱
کد خبر: 82143854
T T
۰ نفر
استان یزد در یك ماه آینده، روزهای گرمی را سپری خواهد كرد

یزد - ایرنا - كارشناس پیش بینی اداره كل هواشناسی استان یزد اعلام كرد: این استان از نیمه تیر تا نیمه مرداد ماه، روزهای گرمی را سپری خواهد كرد.

محمد رضا شیرغلامی روز دوشنبه به ایرنا گفت: طبق پیش بینی های فصلی، روزهای گرمی در مدت زمان باقی مانده فصل تابستان و بویژه یك ماه آینده در انتظار استان یزد است و دمای هوا تقریبا یك درجه گرمتر از میانگین بلند مدت خواهد بود.
به گفته وی از سوی دیگر با توجه به الگوهای جوی، انتطار می رود بارش پاییز امسال با تاخیر آغاز شود و میانگین بارش هم كمتر از نرمال باشد.
وی اظهار داشـت: با توجه به اینكه در سال زراعی 94 - 95 بیشترین كاهش بارندگی در كشور با 45 درصد كاهش مربوط به استان یزد است، شهروندان یزدی باید برای جلوگیری از كمبود آب، صرفه جویی در مصرف این مایع حیاتی را در برنامه خود قرار دهند.
شیرغلامی در ادامه از افزایش دمای هوا، امروز و فردا در استان یزد خبر داد و گفت: دمای دیروز هوا در شهر یزد 42 بوده كه امروز به 43 و فردا به 44 می رسد ضمن آنكه در بافق نیز دیروز دمای 44 به ثبت رسید كه امروز به 46 خواهد رسید.
این كارشناس اضافه كرد: از روز چهارشنبه هفته جاری با شمالی شدن جریانات، از شدت گرما كاسته می شود و دما تا پنج درجه كاهش خواهد یافت.
به گفته وی دمای هوا در اغلب نقاط این استان در دو هفته گذشته بالای 40 درجه بوده كه در روزهای پایانی همین هفته به زیر 40 می رسد.
این كارشناس همچنین از وزش باد نسبتا شدید و احتمال گرد و خاك از امروز تا چهارشنبه در استان خبر داد.
بارش سالانه باران در استان خشك و نیمه خشك یزد بین 90 تا 110 میلیمتر اعلام شد.
6197