پروين قربانيان روز چهارشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: تابستان امسال پايگاه هاي نيكان و مدرس 2 در شهر همدان و پايگاه هاي ياس و رشد يك در شهرستان ملاير در راستاي غني سازي اوقات فراغت دانش آموزان با نيازهاي ويژه فعاليت دارند.
وي با بيان اين كه اوقات فراغت يكي از مهمترين فرصت هاي تربيتي است گفت: غني سازي فرصت هاي فراغت دانش آموزان با نيازهاي ويژه به منظور رشد همه جانبه شخصيت آنان و استمرار فعاليت هاي آموزشي، پرورشي و تربيتي در ايام تابستان از جمله اهداف تشكيل پايگاه هاي تابستاني است.
رييس اداره آموزش و پرورش استثنايي استان همدان همچنين ارتقاي سطح دانش و بينش اعتقادي، علمي و اجتماعي و مهارت فني، حرفه اي و هنري دانش آموزان با نيازهاي ويژه، تقويت روحيه خود باوري و مسئوليت پذيري اين دانش آموزان را از ديگر اهداف تشكيل پايگاه هاي تابستاني برشمرد.
وي اضافه كرد:آموزش هاي مختلفي در زمينه هاي فرهنگي، هنري، ورزشي، توانبخشي، اجتماعي، علمي و مهارتي توسط مربيان در پايگاه هاي تابستاني مدارس استثنايي استان همدان ارائه مي شود.
وي با بيان اينكه مدارس نقش انكار ناپذيري در برنامه ريزي صحيح اوقات فراغت دانش آموزان دارند گفت: اگر چه گروه هاي مختلف دانش آموزان با نيازهاي ويژه داراي ويژگي هاي خاصي هستند اما همه آنها نيازهاي مشترك دارند.
قربانيان با اشاره به فعاليت 3 پايگاه تابستاني در سال گذشته گفت: اگر فعاليت هاي تابستاني متناسب با نيازهاي دانش آموزان برنامه ريزي شود در راستاي شكوفايي استعدادهاي آنان نقش بسزايي دارد لذا پايگاه هاي تابستاني فرصت بسيار مناسبي است تا علاوه بر استمرار فعاليت هاي آموزشي و توانبخشي به جنبه هاي پرورشي دانش آموزان توجه بيشتري شود.
سال تحصيلي 95-94 سه هزار و 355 دانش آموز در گروه هاي مختلف استثنايي در 62 مركز مستقل و ضميمه زير پوشش آموزش و پرورش استثنايي استان همدان قرار دارند.
1181/6993
همدان-ايرنا-رييس اداره آموزش و پرورش استثنايي استان همدان گفت: چهار پايگاه تابستاني اوقات فراغت براي دانش آموزان با نيازهاي ويژه در استان همدان فعال شد.