۷ مهر ۱۴۰۱، ۱۲:۱۹
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84899812
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اوقات فراغت ۵۴۰ دانش آموز دارای نیاز ویژه کردستانی غنی سازی شد

سنندج- ایرنا- رییس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان گفت: تابستان امسال و در قالب فعالیت‌ها و کلاس‌های تابستانی، اوقات فراغت ۵۴۰ دانش آموز با نیاز ویژه استان غنی‌سازی شد.

طالب محمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: رویکرد اصلی در فعالیت‌های تابستانی آموزش مهارت‌های زندگی با تکیه بر شعار هر دانش آموز یک مهارت است و در ایام تابستان این فعالیت‌ها به مدت هشت هفته برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه برگزار شد.

وی گفت: تابستان امسال ۱۸ پایگاه فعالیت‌های تابستانی به صورت متمرکز در مدارس استثنایی وغیر متمرکز در سالن‌های ورزشی وکانون پرورش فکری در راستای کیفیت بخشی و غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان با نیازهای ویژه دایر بود.

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان اضافه کرد: هشت پایگاه در شهرستان‌های سنندج، سقز، مریوان، بیجار، بانه، کامیاران، قروه و دهگلان خدمات آموزشی، مهارتی، توسعه کتابخوانی، آموزش قرآن، ترویج هنرهای آوایی، نمایشی و توسعه مهارت های ورزشی به دانش آموزان ارائه کردند.

وی با اشاره به غنی سازی اوقات فراغت به عنوان یکی از مهم‌ترین فرصت‌های تربیتی یادآور شد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای حضور هفت گروه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه دختر و پسر در تابستان جاری در پایگاه‌های فعالیت‌های تابستان انجام شد.

محمدی اظهار داشت: با تقویت مهارت‌های این دانش‌آموزان صرفنظر از محدودیت آنها می‌توان ظرفیت‌های ارزشمندی را در زمینه‌های مختلف آموزشی، فرهنگی و هنری در آنان شناسایی و در جهت تقویت آن گام برداشت.

وی تقویت هویت ملی و دینی، ایجاد شور و نشاط، شناسایی و هدایت استعدادها، پرورش خلاقیت و آموزش مهارت‌های فردی و اجتماعی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه را از مهمترین برنامه‌های این پایگاه‌ها اعلام کرد.

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با بیان اینکه در تابستان مدرسه تعطیل است اما تربیت و پرورش تعطیل نیست، افزود: برنامه‌های غیررسمی و بدون اجبار تاثیری به مراتب بیشتر در روند تقویت و پیشرفت دانش آموزان دارد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha