۲۴ تیر ۱۳۹۵، ۱۳:۳۲
کد خبر: 82148896
T T
۰ نفر
تامين اجتماعي هرمزگان تعهد سه هزار و 550 ميلياردي خود را پرداخت كرد

بندرعباس - ايرنا- مديركل تامين اجتماعي هرمزگان گفت: اين سازمان در استان توانست در يكسال گذشته سه هزار و 550 ميليارد ريال تعهد كوتاه و بلند مدت خود را بدون تاخير پرداخت كند كه دستاوردي بزرگ در خدمت رساني به مردم مي باشد.

به گزارش ايرنا، سيد فاضل حيدري بلوكي پنجشنبه در نشست شوراي هماهنگي دستگاه هاي زير مجموعه وزارت تعاون كار و رفاه اجتماعي كه به مناسبت هفته تامين اجتماعي برگزار شد، افزود: از اين ميزان سه هزارميليارد ريال تعهدات بلند مدت به مستمري بگيران و 150 ميليارد ريال هم تعهدات كوتاه بوده است.
وي ادامه داد: اين خدمات براي 894هزار و 31 نفر از افراد زيرپوشش صورت گرفته كه 57درصد از جمعيت يك و نيم ميليون نفري هرمزگان را شامل مي شود.
حيدري بلوكي تصريح كرد: بيش از 304هزار نفر بيمه شده اصلي در استان وجود دارد كه 85 درصد آن به مردان و 15 درصد آن به جامعه زنان اختصاص دارد.
وي بيان داشت: سازمان تامين اجتماعي به عنوان بزرگترين سازمان بيمه گر اجتماعي در حال حاضر نيمي از جمعيت كشور را تحت پوشش خود دارد و 18 نوع خدمات را به افراد تحت پوشش خود ارايه مي دهد.
وي افزود: 16 شعبه دايم و اصلي، 8 شعبه اقماري در بخش هاي شهرستان ها و همچنين دو واحد كارگزاري در بندرعباس به عنوان پشتيبان سه شعبه موجود در مركز استان فعال هستند .
حيدري بلوكي از مهمترين شاخص هاي تعادل چرخه منابع و مصارف را نسبت جامعه پرداخت كننده به جامعه دريافت كننده دانست و عنوان كرد: روند اين نسبت در سال هاي اخير رو به كاهش بوده و در حال حاضر در هرمزگان برابر با 12 و 8 دهم مي باشد كه به معناي آن است كه هر 13 نفر بيمه شده، پشتيبان يك پرونده مستمري بگير هستند.
اين مقام مسئول تعداد كارگاه هاي تحت پوشش سازمان تأمين اجتماعي در استان هرمزگان را 33 هزار كارگاه اعلام كرد و افزود: از اين تعداد 25 هزار كارگاه فعال و 8 هزار كارگاه نيمه فعال هستند.
مديركل تامين اجتماعي استان هرمزگان در بخش ديگري از سخنانش ضمن تشريح برخي اقدامات انجام شده در راستاي اقتصاد مقاومتي در كارگروه رفع موانع توليد استان اظهار داشت: تقسيط بدهي كارگاهها، همكاري و ايجاد تنفس جهت دريافت ليست و ارائه خدمات به بيمه شدگان بدون دريافت وجه ، اخذ مجوز از ستاد مركز جهت تقسيط بيش از 36 قسط براي كارگاههاي بحران دار استان، پيگيري اجراي مصوبه بخشودگي جرائم، رفع انسداد حساب و دريافت ليست به مأخذ هفت درصد سهم بيمه شده از جمله دستاوردهاي حاصل شده در اين زمينه مي باشد.
لازم به ذكر است ، 19 تا 25 تيرماه به نام هفته تامين اجتماعي نامگذاري شده است.
7198/ 6048