۱۶ تیر ۱۳۹۸، ۱۶:۲۷
کد خبر: 83385374
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مطالبات تامین اجتماعی در هرمزگان به ۱۰ هزار میلیارد ریال می رسد

بندرعباس - ایرنا - مطالبات تامین اجتماعی هرمزگان در بخش های بیمه ای، بیمه بیکاری و جرایم به ۱۰ هزار میلیارد ریال می رسد.

اداره های دولتی در این بخش سهم چندانی نداشته و اگر بدهی هم باشد بیشتر مربوط به پیمانکاران آنهاست.

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان روز یکشنبه در نشست خبری مشترک مدیران تامین اجتماعی این استان به مناسبت هفته تامین اجتماعی (۱۹ تا ۲۵ تیر) اظهار داشت: تلاش شده با بنگاه های اقتصادی به گونه ای تعامل شود که بدهی آنها به تامین اجتماعی منجر به بیکار شدن افراد نشود.

سید فاضل حیدری بلوکی ادامه داد: ضریب پشتیبانی تامین اجتماعی هم در هرمزگان ۱۰ و در کشور پنج است که نشان دهنده وضعیت مناسبت تر این استان است.

(ضریب پشتیبانی، تعداد بیمه‌شدگان به تعداد مستمری‌بگیران در هر صندوق است)

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان در پاسخ سوالی با موضوع رصد آمار اشتغال سالانه کارگروه اشتغال این استان (تعداد بیمه شدگان اصلی و تبعی تامین اجتماعی هرمزگان بر اساس اخبار منتشر شده در تیرماه ۱۳۹۴ برابر با ۸۷۸ هزار نفر و در تیر امسال ۸۸۷ هزار نفر است، آیا نباید تعداد بیمه شدگان جدید این سال ها در آمارهای تامین اجتماعی قابل مشاهده باشد) اظهار داشت: این افراد در تعداد بیمه شدگان تامین اجتماعی قابل رصد هستند ضمن اینکه احتمال دارد عده ای تنها در همان سال مشغول بکار بوده باشند.

حیدری بلوکی ادامه داد: بسیاری از افراد مشمول بیمه در کارگاه ها با انجام بازرسی ها و گاهی هم گزارش های دریافتی از خود آنان شناسایی می شوند.

وی خاطر نشان کرد: بازرسی های صورت گرفته در سال گذشته منجر به شناسایی هشت هزار نفر مشمول بیمه شد که بیمه بودند.

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان همچنین گفت: اجرای طرح پرونده الکترویک از پنج خرداد آغاز شده و امید می رود در سال جاری بتوان ۳۵۲ هزار و ۴۹۵ پرونده را اسکن و الکتروینک کرد که این به صرفه جویی در هزینه ها، اصلاح فرآیندها، افزایش رضایت مراجعه کنندگان، تسریع در کار بیمه شدگان و انجام تعهدها به صورت غیر حضوری کمک می کند.

وی اشاره کرد: امسال تعداد بیمه شدگان اصلی و وتبعی تامین اجتماعی در هرمزگان نسبت به سال گذشته ۲ درصد افزایش داشته و تعداد بیمه شدگان اصلی به ۳۲۱ هزار و ۴۱۴ نفر و بیمه شدگان تبعی به ۵۶۶ هزار و ۴۵۰ نفر رسیده است.

سید فاضل حیدری بلوکی خاطر نشان کرد: همچنین ۴۷ هزار و ۹۳۷ نفر مستمری بگیر اصلی و ۳۵ هزار و ۸۹۵ نفر مستمری بگیر تبعی هستند که این آمار نشان دهنده رشد ۹ درصدی مستمری بگیران است.

وی اظهار داشت: ۹۷۱ هزار و ۹۶۹ نفر از جمعیت یک میلیون و ۷۷۶ هزار و ۴۱۵ نفری هرمزگان زیرپوشش تامین اجتماعی هستند.

MRI بیمارستان خیلج فارس در روزهای آینده بهره برداری رسمی می شود

بهره برداری از MRI بیمارستان خیلج فارس از وعده های مدیریت درمان تامین اجتماعی هرمزگان است که در روزهای آینده به صورت رسمی بهره برداری خواهد شد.

همچنین در سال جاری ۲۵ تخت بر تعداد تخت های فعال این بیمارستان افزوده می شود که با تحقق این برنامه تعداد تخت های فعال بیمارستان تامین اجتماعی به ۲۸۵ تخت خواهد رسید.

مدیر درمان تامین اجتماعی هرمزگان هم در نشست مشترک خبری مدیران تامین اجتماعی این استان اظهار داشت: پرونده الکترونیک سلامت از سال گذشته در مراکز ملکی این سازمان در حال اجراست و به تدریج دفترچه حذف می شود.

مریم امیری ادامه داد: همچین از سال گذشته آموزش پزشکان برای اجرای نسخه الکترونیک آغاز شده که این برنامه تا پایان شهریور به پایان می رسد.

‏۶۰۴۸/‏۳۲۱۹

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha