۲۴ تیر ۱۳۹۵، ۱۷:۱۲
کد خبر: 82149206
T T
۰ نفر
تخت‌هاي بيمارستان سبلان اردبيل افزايش مي‌يابد

اردبيل- ايرنا- مدير درمان تامين اجتماعي استان اردبيل از افزايش تخت‌هاي بيمارستان سبلان اردبيل در سالجاري خبر داد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، دكتر مهدي نيك ‌سيرت روز پنجشنبه به مناسبت هفته تامين اجتماعي در نشست مطبوعاتي گفت: افزايش تخت‌هاي بيمارستان سبلان اردبيل مورد تصويب قرار گرفته و امسال قطعا افزايش خواهد يافت و در حال رايزني هستيم تا مجوز افزايش تخت هاي بيمارستان ارس پارس‌آباد هم گرفته شود.
وي افزود: با افزايش تخت هاي اين دو بيمارستان در استان ارائه خدمات به مراجعان مطلوبتر و بهتر خواهد شد و تعداد پزشكان متخصص افزايش خواهد يافت.
وي با اشاره به اين كه مديريت درمان سازمان تامين اجتماعي به دو صورت درمان مستقيم و غير مستقيم به بيمه شدگان ارائه خدمت مي كند اظهار كرد: در دو بيمارستان 144 تختخوابي سبلان اردبيل و 46 تختخوابي ارس پارس‌آباد، چهار درمانگاه شهرستانهاي اردبيل، مشگين شهر،خلخال و گرمي اين خدمات به صورت درمان مستقيم ارائه مي گردد.
وي از صرف دو سوم اعتبارت مديريت درمان استان در بخش درمان غير مستقيم خبر داد و بيان كرد: اين اعتبارت به پزشكان، بيمارستانها، داروخانه ها و مراكز درماني و جراحي قرارداد بسته با تامين اجتماعي در استان پرداخت مي شود.
نيك سيرت اضافه كرد: پارسال طبق دفتر اسناد پزشكي موجود براي خريد خدمت پزشكي به بيمه شدگان پارسال يكهزارو 200 ميليارد ريال به پزشكان، بيمارستانها، داروخانه ها و مراكز درماني و جراحي قرارداد بسته با تامين اجتماعي از طرف اين مديريت پرداخت شده است.
مدير درمان تامين اجتماعي استان پرداختي‌هاي حوزه درمان به اين مراكز را به روز اعلام كرد و گفت: ما به تمام تعهدات خودمان عمل مي‌كنيم، اما بدهي دولت به تامين اجتماعي و بدهي كه برخي از سازمان‌ها، ادارات و نهادها دارند گاه مانع از آن مي‌شود كه ما بتوانيم خدمات كيفي‌تر و بيشتري را ارائه كنيم.
وي از امضاي قرارداد بين سازمان تامين اجتماعي، وزارت بهداشت و درمان و بانك رفاه خبر داد و افزود: با امضاي اين تفاهمنامه مديريت درمان استان بدهي هاي خود به بيمارستان‌ها و مراكز درماني را تا آخر فروردين امسال پرداخت كرده است.
وي با اشاره به اين كه بيمارستانهاي سبلان اردبيل و ارس پارس آباد دو سال متوالي است كه طبق ارزيابي هاي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در كشور موفق به كسب رتبه درجه يك مي شود، اظهار كرد: در بيمارستان سبلان اردبيل روزانه فقط يكهزارو 500 نفر ويزيت سرپايي مي شوند.
وي با اشاره به اين كه هتلينگ بيمارستان سبلان اردبيل با هزينه 30 ميليارد ريال مرداد ماه امسال افتتاح خواهد شد، بيان كرد: استان اردبيل از لحاظ تعداد تخت فعال بيمارستاني نسبت به بيمه شدگان رتبه سوم را در كشور داراست و عملهاي سنگين پزشكي موفق در بيمارستان سبلان اردبيل توسط متخصصين حاذق انجام مي گيرد كه عمل سنگين سرطان و تعويض مفصل از جمله آنهاست.
نيك سيرت با ياد آوري اين نكته كه مديريت درمان استان به 580 هزار نفر كه 46 درصد جمعيت استان را شامل مي شود ارائه خدمت مي كند، گفت: ساختمان جديد مديريت درمان استان كه بيش از 100 ميليارد ريال براي آن هزينه شده است در امسال در هفته دولت به بهره برداري خواهد رسيد.
مدير درمان تامين اجتماعي استان تجهيز مراكز درماني را يكي از الويت هاي برنامه خود اعلام كرد و افزود: خريد 5 دستگاه آمبولانس با اعتبار 10 ميليارد ريال، دستگاه سي تي اسكن بيمارستان سبلان اردبيل با اعتبار 250 ميليارد ريال و دستگاه راديولوژي از جمله آنهاست.
وي اظهار كرد: درمانگاههاي اردبيل، مشگين‌شهر و خلخال به صورت تخصصي و درمانگاه گرمي به صورت عمومي در خدمت بيمه‌شدگان است و سعي مي كنيم در مانگاه تخصصي ميرزا حسيني اردبيل را به پلي كلينيك تخصصي ارتقاء دهيم.
وي بيان كرد: در تلاش براي تملك زمين در شهرستان نمين براي احداث درمانگاه هستيم و احداث درمانگاه عمومي و تخصصي در محوطه بيمارستان سبلان اردبيل در دستور كار قرار دارد.
نيك سيرت درصد اشتغال تخت هاي بيمارستاني را در سال 93 ، 77 درصد، و در سال 94 ، 88 درصد اعلام كرد و گفت: در سال 93 تعداد بيماران بستري شده 21 هزارو 100 نفر و در سال 94 اين تعداد 21 هزارو 884 نفر بوده و همچنين تعداد مرگ و مير در سال 94 نسب به سال قبل 15 درصد كاهش يافته و ويزيت پزشكان عمومي 16 درصد و ويزيت پزشكان تخصصي 46 درصد و ويزيت دندانپزشكي 45 درصد افزايش نشان مي دهد.
مدير درمان تامين اجتماعي استان اردبيل، زير ميزي را خط قرمز مديريت درمان استان عنوان كرد و افزود: در صورت مشاهده هرگونه كار غير قانوني برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.
وي با اشاره به فيش هاي حقوقي اظهار كرد: هيچ يك از كادر درماني مديريت درماني استان دريافت هاي آنچناني ندارند و فقط در قبال ارائه خدمات حق الزحمه دريافت مي كنند.
6130/6016