۲ مرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۰۸
کد خبر: 82160682
T T
۰ نفر
شهردار سنندج پيش قرارداد ساخت تله كابين را با آلماني ها امضاء كرد

سنندج- ايرنا- پيش قرارداد ساخت تله كابين در كوه آبيدر سنندج امروز شنبه در شهرداري سنندج و با حضور هيات آلماني و همچنين نماينده مردم شهرستان هاي سنندج، ديواندره و كامياران به امضاي طرفين رسيد.

به گزارش خبرنگار ايرنا كوه آبيدر سنندج دو هزار و 350متر ارتفاع دارد و از سال 75 در دامنه آن پاركي جنگلي به همين نام ساخته شده است.
كوه آبيدر يكي از تفرجگاه هاي اصلي شهر سنندج و جزو مقاصد كوهنوردان منطقه محسوب مي شود كه از اوايل سال 80 از سوي مسوولان شهرداري وقت سنندج موضوع ساخت تله كابين در اين كوه مطرح شد اما بنا به دلايل متعددي تاكنون اجرايي نشده است.
اكنون در هيچ يك از نقاط استان كردستان تله كابين وجود ندارد و قرار است در شهر سنندج و از سوي شهرداري، تله كابين در آبيدر نصب شود.
با امضاي قرارداد ساخت تله كابين از سوي شهردار سنندج با هيات آلماني به نظر مي رسد مجموعه فعلي شهرداري سنندج وارد مرحله اجرايي ساخت تله كابين شده اند.
نماينده مردم شهرستان هاي سنندج، كامياران و ديواندره در مجلس شوراي اسلامي در نشست امضاي قرارداد ساخت تله كابين در شهرداري سنندج با بيان اينكه چندين جلسه با حضور هيات آلماني در خصوص سرمايه گذاري در بحت احداث پروژه تله كابين برگزار شد گفت: پس از تفاهم هاي منعقد شده گروه فني از كشور آلمان از محل احداث تله كابين بازديد كردند.
سيد مهدي فرشادان افزود: پس از بررسي هاي صورت گرفته سرمايه گذاران آلماني موافقت خود را جهت اجرا و احداث پروژه تله كابين اعلام نمودند.
او از پيگيري ها و تلاش هاي شهردار و اعضاي شوراي اسلامي شهر سنندج در خصوص اجراي اين طرح تقدير و تشكر نمود و ابراز اميدواري كرد در آينده شاهد حضور سرمايه گذاران بيشتري جهت سرمايه گذاري در طرح هاي اقتصادي استان باشيم.
شهردار سنندج هم در اين جلسه از تلاش هاي دكتر فرشادان و مديران استان در خصوص حضور اين هيات آلماني در سنندج تقدير و تشكر كرد و گفت: پروژه تله كابين بخش كوچكي از بسته سرمايه گذاري در آبيدر است.
منوچهر فخري با بيان اينكه تنها راه برون رفت از مشكلات اقتصادي جذب سرمايه گذار داخلي و خارجي است و افزود: بسترهاي لازم را براي حضور سرمايه گذاران و سرمايه گذاري در پروژه هاي اقتصادي و عمران شهري مهيا خواهيم كرد.
وي گفت: چندين سال است كه بحت احداث تله كابين در سنندج مطرح است ولي به دليل مشكلات مالي اين امر تاكنون محقق نشده است.
وي تصريح كرد: با احداث تله كابين زمينه احداث چندين پروژه خدماتي، رفاهي و تفريحي در آبيدر احداث خواهد شد و با اجراي بسته كامل سرمايه گذاري در آبيدر تحول عظيمي در اين پارك جنگلي ازنظر جذب گردشگر صورت خواهد گرفت.
شهردار سنندج گفت: با تعامل و همكاري لازم با هيات آلماني تمام تلاش خود را بر اجراي پروژه تله كابين انجام خواهيم داد و اجراي اين پروژه علاوه بر سود و منفعت طرفين رضايتمندي شهروندان را نيز در برخواهد داشت.
شهر سنندج مركز استان كردستان حدود 500 هزار نفر جمعيت دارد و يكي از مقاصد گردشگري غرب كشور محسوب مي شود و تله كابين اكنون در هيچ نقطه اي از اين شهر وجود نداد.
3033/1904