۹ مرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۲۳
کد خبر: 82169056
T T
۰ نفر
نماينده شيراز در مجلس: ساخت تالار مركزي شيراز شتاب گيرد

شيراز- ايرنا- نماينده مردم شيراز در مجلس شوراي اسلامي گفت: انتظار است كه ساخت تالار مركزي شيراز با پيگيري بيشتر مسئولان استان و نمايندگان مجلس و اختصاص بودجه كافي از سوي دولت شتاب گيرد و اين طرح در كوتاه ترين زمان ممكن به بهره برداري برسد.

به گزارش دريافتي شنبه ايرنا از روابط عمومي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي فارس، مسعود رضايي افزود: بهره برداري از اين تالار يادگاري ارزشمند در سطح ملي از سمت دولت اعتدال و تدبير براي شهر و مردم شيراز خواهد بود و مايه مباهات دوستداران فرهنگ و هنر غني ايران مي شود.
نماينده مردم شيراز در مجلس با تقدير از مدير كل فرهنگ و ارشاد فارس براي پيگيري هاي موثر در روند ساخت تالار مركزي شيراز اظهار كرد: افتتاح اين مجموعه يكي از گام هاي اوليه در راه اعتلاي جايگاه شيراز محسوب مي شود.
وي با بيان اين كه شيراز بي شك پايتخت فرهنگي و هنري كشور عزيزمان است، گفت: اين عنوان با كم كاري برخي مسئولان و مديران سابق استان به مخاطره افتاد اين شهر با توجه به تمام ظرفيت هاي ادبي، فرهنگي، هنري و معنوي ارزشمندش مي تواند و بايد به جايگاه واقعي خود در حوزه فرهنگ و هنر دست يابد.
رضايي افزود: البته رسيدن به اين مهم مستلزم فراهم شدن شرايط لازم براي فعاليت بيشتر و بهتر اصحاب فرهنگ و هنر است، يكي از اين ضرورت ها داشتن مكان و سالن هاي تخصصي سينما، تئاتر، موسيقي و همايش با ظرفيت و گنجايش بالا براي برگزاري جلسات و هم انديشي صاحبان انديشه با مردم است.
نماينده مردم شيراز در مجلس اظهار داشت: به لطف خداوند از سال ١٣٩٠ساخت بزرگترين مجموعه فرهنگي و هنري جنوب كشور با عنوان تالار مركزي شيراز شروع شد كه تا حدي پيشرفت فيزيكي نيز داشته و اكنون با پيگيري بهزاد مريدي مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي با سرعت بيشتري روند ساخت و تكميل خود را طي مي كند.
بهزاد مريدي مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان فارس پيش از اين گفته است: براي تكميل تالار مركزي در حال اجراي شيراز اعتباري بالغ بر 440 ميليارد ريال نياز است كه وعده هاي مناسبي براي تحقق اعتبار لازم براي ساخت اين پروژه از سوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در سالجاري و سال آينده داده شده است.
كلنگ احداث تالار مركزي شيراز به عنوان مطالبه اصلي حوزه فرهنگ و ارشاد فارس در اسفندماه سال 1390 با حضور وزير وقت فرهنگ و ارشاد اسلامي به زمين زده شد.
بنا به اعلام اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي فارس اين پروژه كه تاكنون21 درصد پيشرفت فيزيكي دارد در صورت احداث و راه اندازي، به بسياري از نيازهاي شيراز به عنوان شهري فرهنگي پاسخ خواهد داد.
تالار بزرگ شيراز بنا است در محل ساختمان قديمي شركت غله و خدمات بازرگاني استان فارس ساخته شود و شامل سالن هاي چند منظوره، كارگاه هاي تخصصي، آموزشي و فرهنگي ويژه فعاليت هاي فرهنگي و هنري نيز خواهد بود.
سالن همايش دو هزار نفري با زير بناي چهار هزار مترمربع، گالري نمايش آثار هنري، اتاق مخصوص تمرين موسيقي و تئاتر، كارگاه ساخت دكور، كتابخانه تخصصي و فضاي نگهداري ادوات موسيقي از ديگر بخش هاي است كه در براي اين مجموعه در نظر گرفته شده است.
2027 /1876