۱۱ مرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۴۳
کد خبر: 82171644
T T
۰ نفر
بنیاد سینمایی فارابی چند تفاهم نامه همكاری امضا كرد

تهران- ایرنا- بنیاد سینمایی فارابی با انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان ایران در زمینه نگارش فیلمنامه و تولید فیلم سینمایی تفاهم نامه همكاری امضا كرد.

به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا از بنیاد سینمایی فارابی، این تفاهم نامه ها در نشست های جداگانه ای با حضور مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی و مدیران انجمن سینمای دفاع مقدس و كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان به امضاء رسیده است.
در این راستا و بر اساس تفاهم نامه، بنیاد سینمایی فارابی با انجمن سینمای دفاع مقدس در تولید فیلمنامه‏هایی با موضوع دفاع مقدس، پایداری و مقاومت، انقلاب اسلامی و تهاجم فرهنگی تحت نظارت شورایی مشترك بر جریان تحقیق و نگارش و كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان در تولید فیلم‏هایی با موضوعیت كودك و نوجوان با محوریت سبك زندگی و حفظ كیان خانواده همكاری خواهد كرد.
این دو تفاهم‏نامه كه از سال گذشته مقدمات آنها مهیا شده بود به تازگی به امضا رسیده است.
همچنین در ابتدای امسال نیز بنیاد سینمایی فارابی تفاهم‏نامه ای با «موسسه فرهنگی دینی مفید قم» منعقد كرده است كه هدف آن تولید فیلمنامه مشترك با برجسته‌سازی مضامین و موضوعات دینی و گسترش مفاهیم اخلاقی و تجلی آن در فیلمنامه‏های سینمایی است.

**پیام تسلیت بنیاد سینمایی فارابی برای درگذشت پرویز صبری
بنیاد سینمایی فارابی و شورای سیاست گذاری و راهبری سینمای كودكان و نوجوانان طی پیام مشترك درگذشت پرویز صبری كارگردان سینما را تسلیت گفتند.
در متن پیام آمده است: شادروان پرویز صبری، در زمره فیلمسازانی بود كه صبورانه، نه تنها از كودكانه زیستنش در سینمای شریف ایران، ابایی نداشت بلكه بدان افتخار می كرد و مباهاتش را با تمامی كودكان سرزمینش سهیم بود.
فراهنگ**9246**1823