۱۷ مرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۱۹
کد خبر: 82178639
T T
۰ نفر
خبرنگاران محور توسعه و روشنگر افكار عمومي هستند

سمنان- ايرنا- مسولان، دستگاه ها و نهادهاي اجرايي حوزه هاي مختلف اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي استان سمنان، در پيام هايي به مناسبت هفدهم مرداد روز خبرنگار، خبرنگاران و اهالي رسانه را روشنگر افكار عمومي، اصلاح كننده و محور توسعه جامعه دانستند.

به گزارش ايرنا، جمعي از مسوولان استان سمنان در پيام هاي خود به مناسبت هفدهم مرداد، روز خبرنگار را به اصحاب رسانه، مطبوعات و خبرگزاري هاي استان تبريك گفتند و بر نقش كليدي اهالي رسانه به عنوان چشم بيناي جامعه تاكيد كردند.
در بخشي از اين پيام ها، روز خبرنگار يادآور روزي بزرگ و مهم در جامعه و فرصت مغتنمي براي تجليل و قدرداني از زحمات خبرنگاران و اصحاب رسانه و صاحبان قلم ناميده شده و آمده است: تلاش خبرنگاران در امر اطلاع‌رساني ستودني است و هيچ‌گاه نمي توان تلاش خبرنگاران فعال كه دغدغه‌اي جز اطلاع‌رساني و كمك به توسعه و اعتلاي ارزش‌‌هاي جامعه ندارند را ناديده گرفت.
در پيام مسوولان سازمان هاي مختلف در روز خبرنگار مي‌خوانيم: خبرنگاران راويان صديق و نگارندگان متين و خستگي‌ناپذير خبر، مانند پروانه اي بر آتش شمع حوادث روزگار مي زنند و اين آزادگي و شجاعت، رمز محبوب شدن اين راست قامتان عرصه فرهنگ و اجتماع است.
پيام هاي مختلف به مناسبت روزخبرنگار با اشاره به نقش اين قشر جامعه در بازگويي دستاوردهاي نظام مقدس جمهوري اسلامي، افزوده است: بي‌شك آگاهي مردم از خدمات و اقدام‌هاي خدمتگزاران خود در نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران، موجب افزايش اميد و هم افزايي و همدلي بيشتر مردم و مسوولين خواهد بود و تحقق اين كار خطير از سوي رسانه ها، قابل تقدير و تشكر است.
در اين پيام ها، مسوولان به نقش مهم اهالي رسانه در اصلاح امور حوزه هاي تخصصي خود اشاره و تاكيد كردند: بسياري از مسايل حوزه هاي اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي، بدون مشاركت و ايفاي نقش كليدي خبرنگاران ميسر نمي‌شود و همكاري سازنده رسانه ها در پيشبرد اهداف نظام جمهوري اسلامي، جامعه و دستگاه هاي اجرايي مختلف، اثربخش و ضروري است.
در اين پيام ها اهالي رسانه و صاحب نظران علوم اجتماعي به عنوان صاحبان قلم، نمادي از وديعه عشق و توتِم دانش معرفي شده اند و از آنان به خاطر اينكه در راه حقيقت و رسالت خطير و سترگ آگاهي بخشي به مردم، از طريق اطلاعات دقيق و وثيق تلاش كرده اند و در راه دست يابي به اطلاعات حقيقي و موثق همسو با وجدان اخلاقي و شرافت اهتمام ورزيده اند، قدرداني شده است.
17 مرداد به مناسبت سالروز شهادت محمود صارمي مسوول دفتر نمايندگي خبرگزاري جمهوري اسلامي(ايرنا) در مزار شريف افغانستان در سال 1377، روز خبرنگار نامگذاري شده است.
بيش از 70 نمايندگي رسمي روزنامه و خبرگزاري كشوري و نشريات محلي در استان سمنان وجود دارد.
7339/6103