۱۷ مرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۰۱
کد خبر: 82179007
T T
۰ نفر
دیده بان حقوق بشر سوریه: درگیری ها میان تروریست های داعش و نیروهای كرد در منبج همچنان ادامه دارد

تهران – ایرنا – دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام كرد كه درگیری ها میان نیروهای دمكراتیك كُرد و عناصر تروریستی داعش در برخی مناطق شهر منبج همچنان ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری رأی الیوم، دیده بان حقوق بشر سوریه با صدور بیانیه ای عنوان كرد كه نیروهای كُرد سوریه در تلاش برای پاكسازی داخل شهر منبج هستند تا این شهر را از وجود تروریست های خالی كنند.
دیده بان حقوق بشر سوریه روز گذشته (شنبه) اعلام كرده بود كه نیروهای كُرد تقریبا به صورت كامل شهر منبج واقع در حومه شمال شرق حلب را از اشغال تروریست های داعش آزاد كرده اند.
نیروهای كُرد سوریه اواخر ماه می گذشته عملیات خود برای بازپس گیری شهر منبج از اشغال تروریست های داعش را با حمایت ائتلاف بین المللی ضد داعش شروع كردند.
شهر منبج (در 360 كیلومتری پایتخت سوریه) در استان حلب در مرز سوریه و تركیه یك نقطه مهم و راهبردی به شمار می آید كه از طریق آن برای داعشی ها در سوریه اسلحه، مهمات، مواد غذایی و جنگجو ارسال می شود.
این شهر از سال 2014 در اشغال گروه تروریستی- تكفیری داعش است و طبق اعلام ناظر حقوق بشر سوریه، هزاران شهروند شهرمنبج در آغاز تشدید حمله های هوایی، از این شهر خارج شده اند.
خاورم**9364**1144