۱۹ مرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۳۸
کد خبر: 82181586
T T
۰ نفر
معاون فرمانده نزاجا: توان دفاعي، تامين كننده قدرت سياسي است

تبريز - ايرنا - معاون اجرايي فرمانده نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي (نزاجا) گفت: توان دفاعي، تجهيزات و قابليت هاي تسليحاتي، تامين كننده و ضامن قدرت سياسي، اقتصادي و اجتماعي كشورها است.

اميرسرتيپ ' محمد فهميده ' روز سه شنبه در مراسم توديع و معارفه فرماندهان قرارگاه عملياتي لشكر 21 حمزه سيدالشهداي آذربايجان و تيپ 121 تكاور نيروي زميني ارتش، افزود: امروز به بركت وجود فرماندهي معظم كل قوا و تلاش متخصصان امر در حوزه دفاعي و تجهيزات نظامي، نيروهاي مسلح كشورمان با ايمان و اعتقاد خاص به دستورات الهي و اسلامي، دشمنان نظام جرات كوچكترين نگاه چپ به خاك ايران را ندارند.
وي، برخورداري از نيروهاي مسلح مقتدر را از مولفه هاي مهم توان و قدرت سياسي و اقتصادي كشورها دانست و با بيان اينكه توان دفاعي باعث رونق حوزه هاي اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي مي شود، اظهار كرد: انديشه هاي امام راحل در سال هاي نخست انقلاب اسلامي نيز بر اساس همين محور، براي پيشرفت نيروهاي مسلح اتخاذ و در اركان مختلف كشور جاري و ساري شد.
امير فهميده با اشاره به موقعيت استراتژيك و جغرافيايي ويژه ايران در منطقه، گفت: به خاطر همين موقعيت، همواره در طول تاريخ خاك ايران و استفاده از مزيت هاي مختلف آن مورد توجه و طمع دشمنان منطقه اي، فرا منطقه اي و استكبار جهاني بوده كه انديشه هاي دفاعي امام راحل و مقام معظم رهبري در تقابل با اين اهداف دشمنان تعريف شده است.
وي ادامه داد: امام راحل همواره در طول سال هاي حيات خود بر حفظ، حمايت و هدايت ارتش تاكيد داشتند و اين نيروي خدوم را اسلامي و مردمي مي دانستند كه بر همين اساس آن را هدايت تشريعي مي كردند.
امير فهميده، پيوند مبارك و ناگسستني نيروهاي مسلح در ايران را ناشي از راهبري ها و هدايت هاي مدبرانه و شجاعان فرمانده معظم كل قوا دانست و افزود: امروز شاهد وحدت بين ارتش، سپاه و بسيج كه تركيبي بي نظير به وجود آورده اند، در دفاع از خاك، ارزش ها و اصول انقلاب هستيم.
وي با اشاره به فرمايش مقام معظم رهبري درباره رعايت اخلاق ديني در ارتش جمهوري اسلامي، يادآور شد: اين ويژگي امروز درتمام اركان ارتش در كنار استقلال و تبعيت از رهبري وجود دارد و ارتشيان همواره خود را در كنار نظام و مردمي مي دانند.
امير فهميده با تاكيد بر اينكه اقتدار و قدرت ملي ناشي از توان دفاعي هيچ تحريمي را نمي پذيرد، گفت: اين موضوع ناشي از تدابير، هدايت ها و شجاعت فرمانده كل قوا در نيروهاي مسلح به وجود آمده و نيروهاي مسلح بر اين اساس و با تكيه بر توان دفاعي و تجهيزاتي خود هرگز اجازه خودنمائي به دشمنان را نمي دهند.
فرماندهان جديد قرارگاه عملياتي لشكر 21 حمزه سيدالشهداي آذربايجان و تيپ 121 تكاور نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران روز سه شنبه طي مراسمي معرفي شدند.
به گزارش ايرنا، در اين مراسم اميرسرتيپ دوم ستاد ' غلامحسين ظهيرمالكي ' به عنوان فرمانده جديد قرارگاه عملياتي لشكر 21 حمزه معرفي و از خدمات امير نادر نجفي كه به افتخار بازنشستگي نائل شده است، قدرداني شد.
همچنين، سرهنگ ستاد ' فرامرز كارگر ' كه پيش از اين جانشين فرمانده تيپ 121 تكاور نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي بود، به عنوان فرمانده جديد اين يگان منصوب و معرفي شد.
3038/6183