۲۵ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۰۴
کد خبر: 82189064
T T
۰ نفر

رشد 30 درصدي تاسيسات گردشگري در استان كرمان

۲۵ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۰۴
کد خبر: 82189064
رشد 30 درصدي تاسيسات گردشگري در استان كرمان

كرمان - ايرنا - مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان كرمان گفت: ايجاد تاسيسات گردشگري طي يك سال اخير در استان كرمان با رشد 30 درصدي مواجه بوده است.

محمود وفايي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: ميزان اشتغال در واحدهاي گردشگري استان 2 هزار و 800 نفر مي باشد كه 25 درصد رشد داشته است.
وي بيان كرد: يكي از اتفاقات مهم سال گذشته در حوزه گردشگري تاسيس 75 اقامتگاه بوم گردي روستايي است كه با مجوز سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري فعال شده و مشغول به خدمت رساني هستند.
وي گفت: اين اقامتگاه ها در روستاهاي گردشگري با استفاده از تسهيلات و استانداردها و آموزش ها و صدور مجوز ميراث فرهنگي راه اندازي شده و گردشگران در اين مكان ها مشكل اقامت و پذيرايي ندارد و همچنين فضايي براي عرضه صنايع دستي روستا هم پيش بيني شده است.
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان كرمان تصريح كرد: در بسياري از روستاهاي حاشيه كوير شاهد بازگشت مردم به روستا هستيم و مجموع تسهيلات لازم به اين روستاها 15 ميليارد ريال بوده است.
وي گفت: ظرفيت پذيرش ميهمان در اين اقامتگاه ها به اندازه ظرفيت هتل هاي كرمان است.
وي اظهار كرد: در جهت استفاده از ظرفيت بخش خصوصي و مشاركت در خانه هايي كه مالكيت خصوصي دارند، موفق شديم تعداد 31 كارگاه را به صورت مشاركتي در جهت حفظ و احياي خانه هاي تاريخي و اماكن خصوصي ايجاد كنيم.
وفايي گفت: با رويكرد خوب استاندار كرمان چندين اثر از جمله باغ فتح آباد، خانه حاج آقا علي رفسنجان، باغ بيرم آباد و كنسولگري انگليس و بازار كرمان بازسازي شده و به چرخه گردشگري وارد شده يا در حال بازسازي است.
وي تاكيد كرد: با توجه استاندار كرمان و همكاري ميراث فرهنگي و شهرداري كرمان، شوراي اصناف براي اولين بار شاهد بازسازي اصولي بازار كرمان هستيم و اقداماتي در جهت برگشت به مهندسي اصيل بازار در حال انجام است.
وي درباره واگذاري اماكن تاريخي در اختيار ميراث فرهنگي به بخش خصوصي گفت: در حال واگذاري مديريت و بهره برداري هشت خانه تاريخي به بخش خصوصي هستيم.
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان كرمان افزود: مرمت و بازسازي عمارت شترگلو ماهان و راه اندازي مجدد كمپ كويري شهداد توسط بخش خصوصي از ديگر اقدامات بوده است.
وي بيان كرد: قرارداد دو طرح مهم ملي اكو توريسم پارك ملي خبر و مجموعه گردشگري هنزاء در سفر اخير رئيس جمهوري به استان كرمان منعقد شد كه اميدواريم به زودي شاهد آغاز عمليات اجراي اين پروژه ها باشيم.
وفايي گفت: سرمايه گذاري در پروژه منطقه هنزاء حدود يكهزار ميليون ريال و در طرح خبر بالغ بر سه هزار ميليارد ريال است و در شهرستان سيرجان نيز مجتمع بزرگ اقامتي و گردشگري با حجم سرمايه گذاري دو هزار ميليارد ريال در حال اجراست.
7437/3028