۲۶ مرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۵۷
کد خبر: 82190865
T T
۰ نفر

انصارالله قدرت را به شورای سیاسی یمن تحویل داد

۲۶ مرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۵۷
کد خبر: 82190865
انصارالله قدرت را به شورای سیاسی یمن تحویل داد

تهران- ایرنا- محمد علی الحوثی رئیس كمیته عالی انقلاب یمن، قدرت را به صالح الصماد رئیس شورای عالی سیاسی یمن تحویل داد .

به گزارش خبرگزاری رسمی یمن ( سبا) كاخ ریاست جمهوری یمن در صنعا روز گذشته دوشنبه شاهد تحویل قدرت به شورای عالی سیاسی یمن از سوی كمیته عالی انقلاب این كشور بود. شورای عالی سیاسی یمن روز یكشنبه در مقابل نمایندگان مجلس یمن سوگند یاد كرد.
در این مراسم كه یحیی علی الراعی رئیس مجلس نمایندگان یمن و شماری دیگر از مقامات دولتی ، امنیتی ، وزرا و نمایندگان مجلس ،ولادیمیر دیدوشكین سفیر روسیه در یمن وسفیر ایران دراین كشور حضور داشتند محمد علی الحوثی رئیس كمیته عالی انقلاب یمن پرچم جمهوری یمن را به صالح الصماد رئیس شورای عالی سیاسی یمن و معاون وی قاسم محمد لبوزه تحویل داد.
صالح الصماد رئیس شورای عالی سیاسی یمن در این مراسم طی سخنانی بر اهمیت این اقدام كه تحولی تاریخی و گامی مثبت در جهت بازسازی یمن و مقابله با تجاوز عربستان سعودی به شمار می رود تاكید كرد.
وی گفت: در این لحظه تاریخی و شرایطی كه یمن در سایه تجاوز ناجوانمردانه عربستانی ها شاهد آن است چنین تحولی باید انجام می گرفت تا به مردم یمن انگیزه بیشتری برای رویارویی با تجاوز اعطا شود.
دیدوشكین سفیر روسیه در یمن درباره تشكیل شورای سیاسی در این مراسم گفت:كشورش با استقبال از تشكیل شورای سیاسی از آن حمایت كرده این اقدام را مهم می داند.
نمایندگان مجلس یمن در اولین نشست خود پس از حدود دو سال، ضمن تایید تشكیل شورای عالی سیاسی متشكل از انصارالله و كنگره مردمی سراسری به ریاست علی عبدالله صالح رئیس جمهوری پیشین، به آن رای مثبت دادند و به این ترتیب مجلس نمایندگان یمن، طرح تشكیل شورای عالی سیاسی را تصویب كرد.
این شورا در اولین نشست خود صالح الصماد را به عنوان رئیس وقاسم لبوزه را به عنوان نائب رئیس انتخاب كرد.
ریاست این شورا نیز به صورت دوره ای میان كنگره ملی یمن و متحدانش و همچنین انصارالله و متحدانش تعویض می شود و هم زمان گروه دیگر نیز به عنوان نائب رئیس شورا فعالیت می كند.
این شورا یك دبیركل دارد كه وظایف آن از سوی شورای عالی سیاسی تعیین خواهد شد.
این شورا وظایف خود را در قبال مقابله با تجاوز و مدیریت كشور و همچنین ترسیم سیاست كلی دولت بر اساس قانون اساسی انجام و با انتشار بیانیه ای آن را اعلام می كند.
به نظر تحلیلگران سیاسی، توافق سیاسی انصارالله و كنگره مردمی یمن یك رویكرد ملی و مردمی است كه بار دیگر ماهیت مردمی جنبش انصارالله و واهی بودن ادعای تروریستی آن را ثابت كرده و در واقع 'انقلاب دوم مردم یمن' در مقابل متجاوزان خارجی ومزدوران داخلی بشمارمی آید.
خاورم** 1453**1566
۰ نفر