۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۵:۰۸
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 83763939
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس شورای سیاسی یمن: درهای صلح را هرگز نخواهیم بست

۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۵:۰۸
کد خبر: 83763939
رئیس شورای سیاسی یمن: درهای صلح را هرگز نخواهیم بست

تهران - ایرنا - رئیس «شورای عالی سیاسی» یمن با اشاره به اینکه ارتباط با عربستان برقرار شده، اما هنوز عملیاتی نیست و همچنان دچار نوسان است، تصریح کرد: ما هیچ دری که به صلح منتهی شود را نمی‌بندیم، اما اقدامی که حاکمیت کشور ما را نقض کند، نمی‌پذیریم.

«مهدی المشاط» در گفت و گو با روزنامه "الثوره" یمن که امروز (شنبه) منتشر شد، افزود: سند راه حل سیاسی بحران ارائه شده توسط جمهوری یمن برای توقف تجاوز و محاصره از سوی نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان، یک راه ممکن و عادلانه برای همه طرفین و دستیابی به حل و فصل همه پرونده‌های جنگ در یمن است. 

وی افزود: ابتکار عمل صلح که در آستانه فرارسیدن پنجمین سالگرد انقلاب 21 سپتامبر اعلام کردیم، هنوز پابرجاست. وی تاکید کرد که ما حق پاسخگویی به تمامی تجاوزها به کشورما را حفظ می‌کنیم.  

رئیس شورای عالی سیاسی یمن با اشاره به اینکه با ارسال نامه‌ای به «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، دیدگاه جمهوری یمن درباره صلح پایدار و جامع و سایر موارد را ارائه کردیم، افزود: از مسکو خواستار نقش‌آفرینی در این موضوع شده‌ایم. 

وی تایید کرد که درهای جمهوری یمن برای روابط دوستانه با همه کشورها و دولت‌هایی که نیت صلح پایدار و همه جانبه دارند، باز است و به همین دلیل پیامی به رئیس جمهوری روسیه ارسال کردیم . 

مشاط اضافه کرد: سازمان ملل نسبت به جنگ اقتصادی علیه یمن نگرشی منفی دارد و زمینه حمایت از نیروهای متجاوز ائتلاف را فراهم می‌کند. 

وی اضافه کرد: شرط پیشرفت و تامین منافع مردم یمن در استقلال و عدم وابستگی است و سازش با مفسدان با ارزشهای ما سازگار نیست. 

رئیس شورای عالی سیاسی یمن با تاکید بر اینکه چشم‌انداز ملی بر اساس نتایج جامع گفت و گوی ملی ترسیم شده و مورد موافقت قرار گرفته، خاطرنشان کرد: چشم‌انداز ملی برای همگام‌سازی با تغییرات تدوین شده است، زیرا در جهان هیچ برنامه راکدی وجود ندارد. 

وی افزود: همه انتصابات و تغییرات در دولت در چارچوب توسعه عملکرد و متناسب با ماموریتها انجام شده و قوانین مبارزه با فساد با انجام ملاحظات زیاد برای شرایط ثبات در نظر گرفته شده است. 

رئیس شورای عالی سیاسی یمن که به مناسبت دومین سالگرد شهادت «صالح الصماد» رئیس پیشین این شورا و انتخابش به عنوان ریاست شورای عالی سیاسی سخن می‌گفت، اضافه کرد: یمن با شهادت الصماد یک رهبر بزرگ و یکی از نمادهای خود که در مکتب قرآن پرورش یافته بود را از دست داد.   

وی با تاکید بر ادامه طرح مقامات «جنبش انصار الله» یمن برای روبرو شدن با تجاوز وحشیانه دشمن، تحقق پیروزی قطعی را نوید داد.  

مشاط درباره اقدامات مسئولان یمن برای مقابله با بیماری «کرونا» که اکنون در جهان انتشار یافته است نیز گفت: کشورهای متجاوز هنوز به دنبال وارد کردن این بیماری همه‌گیر به یمن هستند، اما ما اقدامات و تدابیر لازم را برای محافظت از مردم در برابر ویروس کرونا را  انجام داده‌ایم . 

عربستان به همراه امارات، مصر و بحرین و با کمک آمریکا ائتلافی را برای حمله به یمن تشکیل داد و تلاش کرد که «عبدربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به قدرت بازگرداند، اما در طول شش ساله گذشته و با وجود حملات همه جانبه و محاصره زمینی، دریایی و هوایی یمن به هیچیک از اهداف تجاوزکارانه خود دست نیافته است.

این ائتلاف به مرور و به دلیل شکستهای گسترده از نیروهای مردمی یمن به سوی فروپاشی سوق پیدا کرده و اکنون تنها عربستان و تعدادی از نیروهای وابسته به این سعودی در یمن علیه مردم این کشور می‌جنگند.

سازمانهای حقوق بشری و مجامع بین‌المللی در طول شش سال گذشته بارها نسبت به بروز فاجعه انسانی و شیوع انواع بیماری واگیردار در یمن هشدار داده‌اند، اما تاکنون سعودیها به هیچیک از این هشدارها توجه نکرده و کماکان به حملات وحشیانه علیه مردم یمن ادامه می‌دهد. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha