۲۵ تیر ۱۳۹۹، ۱۲:۱۱
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 83856430
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شورای عالی سیاسی یمن دوره ریاست المشاط را تمدید کرد

تهران - ایرنا - «شورای عالی سیاسی» یمن در نشست اخیر خود با تمدید دوره ریاست «مهدی المشاط » بر این شورا، به مدت یکسال دیگر موافقت کرد.

شبکه «المسیره» یمن روز چهارشنبه گزارش داد که بر اساس مقررات داخلی شورای عالی سیاسی این کشور، دوره جدید ریاست این شورا از ۲۴ آگوست ۲۰۲۰ آغاز می‌شود و با توجه به شرایط حساس و محاصره و حملاتی که از سوی دشمنان علیه یمن انجام می‌شود، این شورا تصمیم گرفت ریاست المشاط  را به مدت یکسال دیگر تمدید کند.  

در این جلسه همچنین عملیات «تعادل بازدارندگی» که در طی روزهای گذشته توسط ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با موفقیت انجام شد، مورد بررسی قرار گرفت و از تلاش‌های نیروهای نظامی این کشور در تحقق دستاوردهای جدید نظامی به ویژه در زمینه ارتقای قدرت موشکی، هواپیمای بدون سرنشین و پاسخ سریع و دقیق به هرگونه عملیات و جنایت دشمن متجاوز، قدردانی شد.  

همچنین در نشست اخیر شورای عالی سیاسی یمن، اقدام‌های این شورا برای مقابله و خنثی کردن طرح‌های متجاوزان و برنامه‌های آن‌ها برای ادامه محاصره و فقیر کردن مردم یمن و توقیف نفتکش‌ها مورد بررسی قرار گرفت.  

شورای عالی سیاسی یمن بار دیگر بر برقراری صلح عادلانه در این کشور و همچنین مواضعی که پیش از این توسط المشاط مبنی بر پایبندی به تعهدات خود با مردم یمن برای حفظ سرزمین‌ به عنوان یک کشور واحد بیان شده، تاکید کرد.  

این شورا بار دیگر بر ثابت بودن مواضع یمن در قبال مساله فلسطین و بیانیه صادر شده توسط این شورا در ژوئن ۲۰۱۹ میلادی که در آن خواستار اتخاذ موضع واحد امت عربی و اسلامی از طریق برنامه‌های عملیاتی، سیاسی، نظامی و اقتصادی در جهت حمایت از آزادسازی سرزمینهای فلسطینی شده است، تاکید کرد.  

«جنبش انصارالله» یمن پس از متواری شدن دولت مستعفی «عبدربه منصور هادی» در تارییخ 26 مرداد 95 طی مراسمی قدرت را به شورای عالی سیاسی یمن تحویل داد. 

پیش از المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن، «صالح الصماد» این مسئولیت را برعهده داشت. 

نمایندگان شورای عالی یمن در اولین نشست خود پس از حدود دو سال، ضمن تایید تشکیل شورا متشکل از انصارالله و «کنگره مردمی سراسری» به ریاست «علی عبدالله صالح» رئیس جمهوری پیشین، به آن رای مثبت دادند و به این ترتیب مجلس نمایندگان یمن، طرح تشکیل شورای عالی سیاسی را تصویب کرد.

این شورا در اولین نشست خود الصماد را به عنوان رئیس و «قاسم لبوزه» را به عنوان نائب رئیس انتخاب کرد.

ریاست این شورا نیز به صورت دوره‌ای میان حزب کنگره ملی یمن و متحدانش و همچنین انصارالله و متحدانش تقسیم می‌شود و هم‌زمان گروه دیگر نیز به عنوان نائب رئیس شورا فعالیت می‌کند.

این شورا یک دبیر کل دارد که وظایف آن از سوی شورای عالی سیاسی تعیین خواهد شد.

شورای عالی سیاسی یمن وظایف خود را در قبال مقابله با تجاوز و مدیریت کشور و همچنین ترسیم سیاست کلی دولت بر اساس قانون اساسی انجام و با انتشار بیانیه‌ای آن را اعلام می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha