۱۰ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۵۱
کد خبر: 82211882
T T
۰ نفر

افزايش تعداد سالن هاي سينمايي در خراسان رضوي

۱۰ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۵۱
کد خبر: 82211882
افزايش تعداد سالن هاي سينمايي در خراسان رضوي

مشهد- ايرنا- مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي گفت: از ابتداي روي كار آمدن دولت تدبير و اميد شش سالن سينمايي با 1486 صندلي به ظرفيت سينمايي اين استان افزوده شده است.

سيد سعيد سرابي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در شهرستان قوچان سينما دانش با 391 صندلي، در نيشابور سينما فيروزه با 582 صندلي، در تربت حيدريه سينما انديشه با 232 صندلي و در تايباد سينما قدس با 281 صندلي راه اندازي شده است.
وي از بهسازي و نوسازي سينماي آفريقاي مشهد خبر داد و گفت: اين سينما با ظرفيت 880 صندلي به شكل مطلوب و استاندارد مورد بهسازي و نوسازي قرار گرفته است.
وي به احداث دو سينما در شهرستان هاي كاشمر و تربت جام اشاره كرد و افزود: اين سينماها تاكنون بيش از 60 درصد پيشرفت فيزيكي داشته و تا پايان سال جاري به بهره برداري مي رسند.
سرابي اظهار كرد: اكثر زيرساختهاي سينمايي در حوزه شهرستانها بوده كه نشان دهنده توجه دولت به شهرستانها و افزايش زيرساختها در اين زمينه مي باشد.
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي همچنين از افزايش استقبال مردم از سينما در دولت تدبير و اميد خبر داد و گفت: استقبال از سينما در خراسان رضوي سه برابر افزايش يافته و پرديس سينمايي هويزه چهارمين پرديس پر فروش در كشور به شمار مي رود.
وي با بيان اينكه در اين دوره استقبال خانواده ها از سينما نيز افزايش پيدا كرده است، افزود: در گذشته بيشتر استفاده كنندگان افراد مجرد و تك نفره بودند اما در دولت تدبير و اميد 70 درصد مراجعه كنندگان به سينماها به ويژه سينماهاي بازسازي شده را خانواده ها تشكيل مي دهند.
هم اكنون ٤٦ سالن سينما، ٤٨٨ موسسه فرهنگي، هنري و قرآني، ١٦٧٩ كانون فرهنگي و هنري مساجد، ٢٢١نشريه، ٢٧٤ چاپخانه و صنايع وابسته، ٤٤١ ناشر فعال و ٥٣٤ كانون آگهي و تبليغات در خراسان رضوي فعاليت دارند.
7498/ 6053