۱۲ شهریور ۱۳۹۵، ۱۵:۴۶
کد خبر: 82214317
T T
۰ نفر
زندگی امیرالمومنین علی (ع) و حضرت فاطمه (س) الگوی جوانان ما باید قرار گیرد

قزوین - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: زندگانی حضرت امیرالمومنین علی (ع) و حضرت فاطمه (س) در همه شئون زندگی باید الگوی جوانان جامعه اسلامی ما قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالكریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه این هفته قزوین ضمن تسلیت شهادت امام محمدتقی (ع)، افزود: در روایتی از این امام نقل شده كه امر به معروف و نهی از منكر حیات داشته و اثرگذار هستند و هركس آنها را یاری كند خداوند به او عزت خواهد داد.
وی در ادامه با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) اضافه كرد: این رویداد همواره به عنوان یك ازدواج نمونه باید در جامعه اسلامی ما مطرح و الگویی ایده آل برای جوانان ما باشد.
وی در ادامه افزود: متاسفانه امروز دشمن با تهاجم فرهنگی و با استفاده از رسانه های مجازی و ماهواره توانسته مسیر زندگی جوانان ما را تغییر دهد و در نتیجه با تاخیر در امر ازدواج و افزایش سن جوانان، افزایش طلاق را در سطح جامعه رقم بزند.
وی با اشاره به اینكه بر اثر همین تهاجم های فرهنگی گاهی محافل عروسی ها نیز در ابتدای زندگی با گناه آغاز می شود، یادآور شد: چگونه می توان انتظار داشت زندگی هایی كه با چنین شیوه هایی آغاز می شود، به طلاق و جدایی نینجامد؟
به گفته امام جمعه قزوین، طبق فرموده پیامبر گرامی اسلام (ص)، هر كسی برای خدا و اجرای فرمان الهی ازدواج كند لیاقت ولایت خدایی را به دست آورده و از همه تاریكی ها بیرون می آید.
نماینده ولی فقیه در استان در ادامه به روز مبارزه با استكبار جهانی و شهادت رئیس علی دلواری اشاره و یادآور شد: برخی، فریب خورده دستگاه استكباری هستند و تلاش دارند تا از در دوستی با دشمن وارد شوند اما باید دانست كه دشمن هیچ گاه از دشمنی خود دست برنخواهد داشت.
وی ادامه داد: این افراد باید به دنبال تبدیل دشمنی میان خود به همدلی و وحدت باشند و با قدرت و قوت هرچه بیشتر در برابر دشمنان اسلام و ایران ظاهر شوند.
وی با اشاره به فرارسیدن سالروز 17 شهریور ماه سال 57 ، گفت: این روز بسیار سختی در تاریخ انقلاب اسلامی بود كه در آن رژیم منحوس پهلوی دستور قتل عام مردم را صادر كرد اما شاه با این اقدام خود در واقع زمینه سرنگونی خود را فراهم كرد.
امام جمعه قزوین اضافه كرد: به همین شكل، حكومت سعودی نیز با ظلم و ستم در یمن و حمایت از داعش در عراق و سوریه و نیز ممانعت از ورود حجاج ایرانی به سرزمین وحی زمینه سرنگونی خود را فراهم می سازد.
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در پایان با گرامیداشت شهادت رئیس علی دلواری و آیت الله علی قدوسی، سالروز كشتار بی رحمانه مردم در جمعه سیاه سال 57 و نیز كشتار حاجیان ایرانی توسط رژیم آل سعود در سال های 66 و 94، افزود: به فرموده خدواند رحمان 'عذاب سخت و دردناك الهی به همه ظالمان چشانده خواهد شد' و طبق فرموده مقام معظم رهبری نیز ما از هرچه بگذریم از آل سعود نمی گذریم.
6101/8054