بيمارستان 540 تختخوابي زمينه ساز توسعه شاخصهاي بهداشتي چابهار

چابهار- ايرنا- رئيس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني زاهدان گفت: ساخت بيمارستان 540 تختخوابي در شهرستان چابهار سبب توسعه شاخصهاي بهداشتي درماني اين شهرستان و شهرهاي همجوارمي شود.

محمودرضا ميري روز يكشنبه در گفت وگوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا در چابهار اظهار داشت: چابهار به عنوان يك شهر بين المللي و مهاجر پذير و افزايش جمعيت آن و نبود بيمارستان فوق تخصصي در مناطق همجوار نيازمند ساخت بيمارستان 540 تختخوابي مجهز است.
وي افزود: در سفر دكتر هاشمي مقام عالي وزارت بهداشت ودرمان در دي سال 1394 مجوز ساخت بيمارستان 540 تختخوابي براي خدمات رساني به مردم چابهار و جمعيت شهرهاي همجوار و كشورهاي همسايه صادر شده است.
وي افزود: زمين بيمارستان جديد چابهار جانمايي شده و اقدامات لازم براي آغاز عمليات اجرايي آن پس از انجام تشريفات قانوني در حال انجام است.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي زاهدان گفت: در مجموع 71 طرح عمراني بهداشتي با زيربناي 28 هزار و 351 مترمربع به منظور تامين زيرساختهاي بهداشت و درمان از سال گذشته در مناطق زير پوشش اين دانشگاه آغاز شده است و بسياري از آنان در سالجاري راه اندازي خواهد شد.
وي بيان كرد:560 ميليارد ريال براي طرح هاي ياد شده هزينه مي شود و علاوه بر اين در آينده براي تكميل چارت خانه هاي بهداشت، مراكز بهداشتي درماني شهري وروستايي، پايگاه سلامت و رساندن تخت هاي بيمارستاني براساس جمعيت و نياز مردم تلاش و پيگيري لازم انجام خواهد شد.
وي گفت: با افزايش تخت هاي آي سي يو بيمارستان امام علي (ع) چابهار، توسعه بخش هاي اورژانس، كلينيك هاي تخصصي و فوق تخصصي، بلوك هاي زايماني، ام آر آي و خريد و نوسازي تجهيزات گام هاي خوبي براي حوزه بهداشت ودرمان برداشته شده است.
وي از همكاري و تلاش هاي شوراي اسلامي شهر چابهار، فرماندار و مسئولان محلي، استاندار سيستان وبلوچستان و مساعدت و توجه ويژه وزارت بهداشت قدرداني كرد و افزود يكي از اهداف نظام و دولت تدبيرواميد خدمت بي منت به مناطق محروم است.

مدير شبكه بهداشت ودرمان چابهار نيز به خبرنگار ايرنا اظهار داشت: هم اينك بيمارستان امام علي (ع) با 156 تخت، 69 خانه بهداشت، 13 مركز بهداشتي درماني روستايي و چهار مركز بهداشتي درماني شهري در شهرستان چابهار خدمات بهداشت ودرماني را به حدود 600 تا 700 هزار نفر جمعيت چابهار و كنارك و مناطق همجوار از سرباز تا جاسك ارايه مي كنند.
ابراهيم جنگي زهي با بيان اينكه طبق آمارهاي كشوري براي هر هزار و 800 نفر جمعيت يك تخت بيمارستاني بايد وجود داشته باشد، خاطرنشان كرد: با ساخت و بهره برداري بيمارستان 540 تختخوابي، احداث بيمارستان 64 تختخوابي پلان، تكميل طرح هاي در حال اجراي بهداشتي ودرماني، تكميل چارت خانه هاي بهداشت و مراكز بهداشتي درماني و كادر پزشكي و استخدام نيروي انساني شاخص هاي سلامت بهبود پيدا مي كند.
وي ادامه داد: دولت تدبير واميد توجه ويژه اي به حوزه بهداشت ودرمان چابهار دارد بطوريكه در طول يك سال گذشته تاكنون طرح هاي بسياري در زمينه بهداشتي وعمراني در سطح شهرستان در حال اجراست.
شهرستان چابهار از توابع استان سيستان و بلوچستان با 260 هزار نفر جمعيت از شمال به شهرستانهاي نيكشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به كشور پاكستان، از جنوب به درياي عمان(مكران) و از غرب به بندر كنارك متصل است.
بندر زيباي چابهار واقع در قلب مَكُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 كيلومتري جنوب زاهدان مركز استان سيستان و بلوچستان از 2 شهر به نام هاي چابهار و نگور، سه بخش مركزي، دشتياري و پلان، شش دهستان و 549 آبادي داراي سكنه تشكيل شده است.
3043 / 6081