۱۶ شهریور ۱۳۹۵، ۸:۵۸
کد خبر: 82219312
T T
۰ نفر
فرمانده سپاه خراسان شمالي: كنگره سه هزار شهيد پديده بزرگ ترويج فرهنگ شهادت است

بجنورد- ايرنا- فرمانده سپاه خراسان شمالي برگزاري كنگره سه هزار شهيد استان را نخستين پديده فرهنگي بزرگ در زمينه ترويج ايثار و شهادت دانست و گفت: بايد از اين فرصت استفاده مطلوب كرد.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا، سردار پاسدار سيدحسن مرتضوي در نشست شوراي سياستگزاري كنگره سه هزار شهيد استان بر ترويج فرهنگ ايثار و شهادت توسط رسانه ها در جامعه تاكيد كرد و گفت: فضاي عمومي جامعه اسلامي همواره به سمت زنده نگاه داشتن و ياد و خاطره شهدا و نهادينه شدن اين امر مهم است.
دبير كنگره سه هزار شهيد خراسان شمالي اظهار كرد: اجلاسيه سه هزار شهيد اين استان 19 تا 27 مهر ماه سال جاري برگزار مي شود.
وي افزود: هم اكنون شرايطي در اين استان ايجاد شده كه همه فضاها در سطح اجتماع همسو با فرهنگ شهيد و شهادت است و اين مهم نشان از قدرشناسي نسبت به ساحت مقدس شهيدان است.
وي از تهيه شناسنامه ايثار براي سه هزار شهيد اين استان خبر داد و گفت: تهيه شناسنامه شهدا يك كار نو و خلاق به عنوان اولين استان در سطح كشور ايجاد شده است كه اين امر با همكاري اداره كل ثبت احوال به سرانجام رسيده است.
وي افزود: همچنين سه هزار آلبوم از تصاوير شهدا و آثار به جا مانده تهيه شده است كه كار فرهنگي و ماندگاري در استان خواهد بود.
وي گفت: سه هزار لوح افتخار براي خانواده هاي شهداي اين استان نيز آماده شده است كه تقديم خانواده هاي شهدا خواهد شد.
سرهنگ سردار مرتضوي گفت: بيشترين اثر فرهنگي، معنوي و اجتماعي كه در جامعه موثر خواهد بود برگزاري يادواره هاي شهدا است كه در ترويج فرهنگ ايثار و شهادت نقش بسزايي ايفا خواهد كرد.
وي از برگزاري يادواره هاي شهدا در شهرستان ها نيز خبر داد و افزود: ياواره 946 شهيد شهرستان بجنورد در اين هفته برگزار خواهد شد و ساير شهرستان ها نيز اين مهم را اجرايي خواهند كرد.
وي اظهار كرد: تاكنون 60 يادواره حوزوي در سطح اين استان، بيش از 100 ها يادواره پايگاهي برگزار شده است.
وي افزود: يادواره هاي قشري زيادي در اين استان داشته ايم كه اثرات خوبي نيز داشته است و فضاي استان را به سمت و سوي ايثار و شهادت سوق داده اند.
استان خراسان شمالي سه هزار و500 شهيد، 371 آزاده، شش هزار و 262 جانباز تقديم نظام جمهوري اسلامي كرده است.
3007/ 6042