۲۴ شهریور ۱۳۹۵، ۱۷:۴۳
کد خبر: 82230335
T T
۰ نفر
آستان امامزادگان آستارا عطرافشاني شد

آستارا - ايرنا - بقعه متبركه امام زادگان آستارا و گلزار شهداي محوطه آن به مناسبت دهه امامت و ولايت با حضور جمعي از مردم و مسوولان، غبارروبي و عطرافشاني شد.

مدير كل اوقاف و امور خيريه گيلان روز چهارشنبه در حاشيه اين آيين به خبرنگار ايرنا گفت: امام زادگان قطب هاي فرهنگي كشور ما محسوب مي شوند و هر چه قدر اين قطب ها تقويت شوند، فرهنگ اسلامي بيش از پيش در جامعه نهادينه خواهد شد.
حجت الاسلام ولي عادلي افزود: بايد به منظور شكوفايي و رشد استعدادهاي فرهنگي و معنوي آستارا برنامه هاي متنوعي در آستان مقدس امامزادگان برگزار و اين مكان به محل توجه مردم تبديل شود.
وي اظهار كرد: جاري شدن وقف ثمره هاي زيادي براي جامعه دارد و ترويج فرهنگ وقف نيازمند مشاركت علما و نهادهاي مرتبط فرهنگي با اداره اوقاف است.
وي بيان كرد: بقاع متبركه بايد به درستي به مردم شناسانده شوند و به عنوان پايگاه هاي فرهنگي و معنوي در جامعه نورافشاني كنند.
شركت كنندگان در آئين غبارروبي و عطرافشاني به حرم امامزادگان آستارا در ادامه با قرائت قرآن و نثار شاخه هاي گل، ياد و خاطره شهدا را گرامي داشتند.
آستان مقدس امام زادگان آستارا مدفن ابراهيم و قاسم(ع) از فرزندان امام موسي كاظم (ع) درهفت كيلومتري جاده آستارا به رشت قرار دارد و 34 شهيد دفاع مقدس در جوار آن بزرگان آرام گرفته اند.
شهرستان 86 هزار نفري آستارا در غرب استان گيلان و در همسايگي جمهوري آذربايجان قرار دارد.
7105 / 7124/6070