۲۹ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۴۱
کد خبر: 82235692
T T
۰ نفر
مبلغان ديني براي تعالي حركت غدير تلاش كنند

همدان - ايرنا - دبير بنياد غدير خم استان همدان گفت: روحانيان و مبلغان ديني بايد در مساجد و محافل، پرچم حق و حقيقت غدير را بزرگ بدارند و براي تعالي اين حركت تلاش كنند.

حجت الاسلام سيد مرتضي حسني حلم روز دوشنبه در همايش تخصصي خادمان ولايت در همدان با بيان اينكه روحانيان و ائمه جماعات، علمدار عرصه فرهنگ ديني هستند افزود: فضيلت و شخصيت حضرت علي(ع)، واقعه غدير را ساخت و همه ما بايد در بزرگداشت اين واقعه مهم سهيم باشيم.
دبير بنياد غدير خم استان همدان تاكيد كرد: عيد غدير نبايد به عيد سيدها و عيد شيعه محصور شود بلكه بايد عيد جهان اسلام و عيد بشريت باشد.
حجت الاسلام حسني حلم پذيرش ولايت خدا، ولايت رسول خدا، ولايت ائمه معصومين و در زمان غيبت، پذيرفتن ولايت ولي فقيه در جامعه را عامل حركت از ظلمت به سوي نور و هدايت دانست و بيان كرد: غدير عيدالله اكبر و عيد ولايت و سرپرستي است و هيچ عيدي در تعابير ديني ما جز غدير خم، عيدالله اكبر نام نگرفته است.
رئيس ستاد اقامه نماز استان همدان با بيان اينكه محور مسجد در نظام اسلامي، ركن پرتحرك و شتابنده انقلاب اسلامي است اضافه كرد: يك مسجد آباد مي تواند يك محله را متحول كند و يك مسجد ويران و ناآباد نيز مي تواند يك محله را به سستي و رخوت و بي تفاوتي تبديل كند.
به گزارش ايرنا حجت الاسلام حسني حلم تاكيد كرد: ائمه جماعات اولين ركن هر مسجد هستند و يك امام جماعت با انگيزه و آگاه به مسائل روز مي تواند مجموعه اي آباد را رقم زند لذا آبادي هر مسجد مرهون زحمات امام جماعت آن مسجد است.
وي بيان كرد: ما بايد به دنبال يك مسجد تراز اسلامي باشيم كه موجب ارتقاي نشاط اجتماعي و معنوي در جامعه باشد چراكه امروزه چشم دشمنان به مساجد و نمازخانه هاي ما دوخته شده است و دشمنان سعي مي كنند مساجد را به يك مركز بي خاصيت تبديل كنند.
وي نقش مساجد در جوامع اسلامي را تعالي بخش و سازنده عنوان كرد و گفت: مساجد در كوران انقلاب اسلامي نقطه تحول جامعه بودند و جامعه را به تحول وا داشتند اما امروزه برخي مساجد تنها به يك مركز عبادي صرف تبديل شده اند و به امور فرهنگي جامعه و امور مردم بي توجه هستند.
حجت الاسلام حسني حلم افزود: بايد زمينه حضور فعال جوانان و نوجوانان در مساجد فراهم شود و مردم بايد به امام جماعت مسجد محله خود اعتماد كامل داشته باشند و مشكلاتشان را در مسجد حل و فصل كنند.
جشن بزرگ مردمي غديرخم در روز عيد همزمان با نماز مغرب و عشا در باغ موزه دفاع مقدس شهر همدان برگزار مي شود.
همايش آموزشي تخصصي خادمان ولايت روز دوشنبه با حضور تعدادي از مبلغان ائمه جماعات شهرستان همدان برگزار شد.
خبرنگار- الهام تدين * دبير- زهرا پيرنيا*
1181/2087