۳۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۴:۰۷
کد خبر: 82238109
T T
۰ نفر
استقبال شوراي شهر شيراز از نامگذاري خياباني به نام مرحوم گلبارنژاد

شيراز- ايرنا- عضو شوراي اسلامي شهر شيراز و نائب رئيس كميسيون فرهنگي اين شورا گفت: از پيشنهاد مديركل ورزش و جوانان فارس مبني بر نامگذاري يك خيابان به نام مرحوم بهمن گلبارنژاد حمايت مي كنيم.

به گزارش دريافتي چهارشنبه ايرنا، مظفرمختاري، اين پيشنهاد را هم جهت با ارزش نهادن به فرهنگ ايثار دانست و افزود: زنده نگاه داشتن ياد و خاطره قهرماناني چون گلبارنژاد در حقيقت ادامه دادن راه اين قهرمانان در مسير تعالي، پيشرفت و تجلي ارزش هاي ناب حاكم بر فرهنگ ايثار و اخلاق پهلواني است.
وي، گلبارنژاد را از جانبازان ورزشكار فارس و فردي با اخلاق دانست و ادامه داد: قهرمان ورزشي بودن باعث نشد كه اين ورزشكار نمونه و قهرمان ارزنده و جانباز سرافراز در رفتار خود تغييري ايجاد كند.
مختاري، حرمت گذاري به مقام اين جانباز را تكريم ارزش ها، خوبي ها و ايثارگري ها دانست و افزود: جانبازان جنگ تحميلي از ذخيره هاي با ارزش و معنوي نظام مقدس جمهوري اسلامي هستند كه ارج نهادن به آنها وظيفه همه ما و احترام به اين بزرگواران، زنده نگه داشتن ارزش هاي ايثار، صبر و وفاداري به اسلام و انقلاب اسلامي است.
عضو شوراي شهر شيراز، اقتدار و پيشرفت امروز كشور را مرهون جانفشاني ها، مجاهدت ها و از خود گذشتگي هاي ايثارگراني همچون بهمن گلبارنژاد دانست و اضافه كرد: بايد بكوشيم تا با اقدامات خود بتوانيم ذره اي از ايثار و فداكاري اين عزيزان را جبران كنيم.
او ادامه داد: گلبارنژاد قهرمان دو جبهه دفاع از آب و خاك ميهن اسلامي و تلاش براي سربلندي ايران در ميادين ورزشي يود و چگونگي درگذشت اين جانباز باعث شد تا سالهاي سال نام او كه براي اعتلاي نام كشورمان از خودگذشتگي كرده بود در اذهان باقي بماند.
مختاري، همچنين از مردم استان فارس و خصوصا شهر شيراز خواست تا با حضور گسترده خود در مراسم تشييع پيكر اين قهرمان جهان بار ديگر قدرشناسي خود را از نام آوران كشورمان به نمايش بگذارند.
به گزارش ايرنا بهمن گلبارنژاد دوچرخه سوار ايران كه عصر شنبه بيست و هفتم شهريور ماه در جريان رقابت هاي دوچرخه سواري جاده بازيهاي پارالمپيك 2016 دچار حادثه شد و از گردن و دست آسيب ديد، پس از انتقال بيمارستان به دليل شدت جراحت وارده، درگذشت و كاروان 'منا ' را عزادار كرد.
بهمن گلبار نژاد متولد 13 خرداد 1347در آبادان است و دو فرزند پسر 28 و 24 ساله از خود به يادگار گذاشت.
وي كه داراي 12 مدال طلا و يك نقره مسابقات بين المللي است در 20 سالگي به جبهه رفت و در منطقه مهران در اثر انفجار مين دشمن پاي چپش را تا زير زانو از دست داد.
پيكر زنده ياد گلبار نژاد قرار است در روز جمعه دوم مهرماه در شيراز به خاك سپرده شود.
تنظيم: سارنگ عبداللهي - انتشار دهنده: غلامرضا مالك زاده
6122 /1876