ساخت بيمارستان‌هاي توانبخشي براي جانبازان 500 ميليارد تومان اعتبار مي‌خواهد

تهران - ايرنا - رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران گفت: ساخت بيمارستان‌هاي توانبخشي مورد نياز جانبازان در كشور 500 ميليارد تومان اعتبار مي‌خواهد.

به گزارش خبرنگار سلامت ايرنا، حجت الاسلام محمدي علي شهيدي روز شنبه در مراسم امضاي تفاهمنامه همكاري با وزارت بهداشت براي ساخت بيمارستان‌هاي توانبخشي در محل وزارت بهداشت از آغاز همكاري اين دو دستگاه براي ساخت و تجهيز بيمارستان‌هاي توانبخشي مورد نياز جانبازان و ايثاگران در كشور خبر داد.
وي گفت: در دولت گذشته در بنياد شهيد تصميم گرفته شده بود كه در هر يك از مراكز استان‌هاي كشور يك مجتمع فرهنگي، ورزشي و توانبخشي براي جانبازان و خانواده‌هاي شهدا و ايثارگران ساخته شود و زماني كه بنده به اين بنياد آمدم ساخت برخي فازهاي اين مراكز شروع شده بود.
حجت الاسلام شهيدي افزود: با شروع به كار دولت يازدهم و ورود بنده به بنياد شهيد تصميم گرفتيم كه اين پروژه‌ها را با سرعت بيشتري پيش ببريم و برآورد كرديم كه تكميل اين پروژه‌ها در سراسر كشور به 500 ميليارد تومان (پنچ هزار ميليارد ريال) اعتبار نياز دارد كه قرار شد به مرور تامين شود تا بتوانيم اين مراكز را راه‌اندازي كنيم.
وي گفت: امروز بيش از يك سوم اين پروژه‌ها در استان‌هاي مختلف تكميل شده است و به خصوص فازهاي مجتمع‌هاي فرهنگي و ورزشي جلوتر هستند به عنوان مثال در هفته دولت مجتمع 18 هزار و 500 مترمربعي در شيراز و مجتمع 10هزار و 500 متري در سمنان و اردبيل افتتاح شدند.
رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران اضافه كرد: ساخت 16 مركز از اين مجتمع‌ها اكنون در استان‌هاي مختلف شروع شده است كه به مرور تا پايان اين دولت تكميل مي‌شوند و قرار است در اين مجتمع‌ها مراكز توانبخشي با اولويت جانبازان و خانواده‌هاي شهيدا و ايثارگران فعال شوند و البته به همه مردم نيازمند، خدمات رساني مي‌كنند.
وي گفت: ايجاد بيمارستان‌ها و مراكز توانبخشي در صلاحيت بنياد شهيد نبود، به همين علت با صحبتي كه در حاشيه دولت با وزير بهداشت داشتيم، قرار بر اين شد كه استانداردسازي و نظارت بر اين مراكز به عهده وزارت بهداشت باشد و در هر استان با همكاري دانشگاه علوم پزشكي و بنياد شهيد اين مراكز ايجاد و فعال مي‌شوند.
معاون رئيس جمهوري افزود: تفاهمنامه همكاري بنياد شهيد و وزارت بهداشت سه ساله است اما با توجه به نياز كشور اميدواريم اين همكاري تداوم داشته باشد.
وي گفت: تاكنون 10 مركز توانبخشي با همكاري وزارت بهداشت و دانشگاه‌هاي علوم پزشكي به بهره‌برداري رسيده است، تا پايان امسال پنچ مركز ديگر نيز افتتاح مي‌شود و تا پايان اين دولت 16 مركز توانبخشي با امكانات و تجهيزات پيشرفته تكميل خواهد شد.
اجتمام(3)**3063** 1569
خبرنگار:افشين شاعري - انتشاردهنده: علي حبيبي
۰ نفر