۶ مهر ۱۳۹۵، ۱۸:۴۳
کد خبر: 82246442
T T
۰ نفر
استاندار يزد: وصول نشدن مطالبات دولت، باعث تاخير در پرداخت مطالبات فرهنگيان شده است

يزد - ايرنا - استاندار يزد گفت: وصول نشدن مطالبات دولت از بخش هاي مختلف و تحقق نيافتن اعتبارات مورد نظر، باعث تاخير در پرداخت مطالبات فرهنگيان شده است.

به گزارش ايرنا، سيدمحمد ميرمحمدي عصرسه شنبه در آيين تجليل از پيشكسوتان آموزش و پرورش استان يزد كه با اجتماع برخي بازنشستگان داراي مطالبات بازنشستگي نيز همراه بود، يادآور شد: پرداخت مطالبات معلمان بازنشسته به دليل محدوديت هاي اعتباري دولت با وقفه مواجه شده اما اين مطالبات به هر طريقي ممكن از سوي دولت پرداخت مي شود.
وي تصريح كرد: اينگونه نيست كه دريافت مطالبات يكسويه باشد بلكه دولت نقش واسطه دارد و با دريافت منابع درآمدي از منابع مختلف، اين منابع را طبق قانون بودجه ميان بخش هاي گوناگون تقسيم مي كند.
ميرمحمدي ادامه داد: اگر دولت در دريافت مطالبات خود از بخش هاي مختلف جدي نباشد، نخواهد توانست مطالبات مردم و كاركنان بخش دولتي را بپردازد، دولت جدا از مردم نيست و چرخاندن چرخ جامعه بدون همكاري و تعامل دولت و مردم ميسر نمي شود.
ميرمحمدي در ادامه با تجليل از مقام معلمان گفت: انتظار از جامعۀ فرهنگيان و اهالي انديشه اين است كه براي ايجاد تحول مثبت در جامعه تلاش كنند.
وي از فرهنگيان پيشكسوت به عنوان الگو و مشوق نسل جوان ياد كرد و اظهار داشت: به عنوان مسئول وظيفه داريم در چارچوب قانون و بي منت در كنار فرهنگيان و همراه آنان باشيم.
ميرمحمدي در خصوص نقش فرهنگيان پيشكسوت استان در پيروزي انقلاب اسلامي و دوران دفاع مقدس يادآور شد: فرهنگيان پرورش دهنگان نسل انقلاب و هشت سال دفاع مقدس هستند، نسلي كه شجاعانه، مردانه و دلاورانه از تماميّت عرضي كشور، انقلاب و ناموس مان دفاع كردند و موجب افزايش اقتدار ملي و تبديل اميد دشمن به يأس شدند.
استاندار يزد همچنين گفت: بازنشستگي هرگز به معناي از كار كنار كشيده شدن نيست و انسان هرگز در هيچ زمينه‌اي بازنشسته نمي شود زيرا مسئوليت او ايجاب مي كند كه همۀ امور را دنبال كند.
همچنين امام جمعۀ موقت يزد نيز اظهار داشت: تعريف درستي از واژۀ بازنشسته نشده در حالي كه اين واژه داراي بار مثبت و تحرك زاست.
حجت الاسلام محمدحسن معزالديني افزود: اين دوران سرآغاز تجلي ديگري است و معتقدم كساني كه بازنشسته مي شوند بايد بدانند گشايشي براي آنان فرآهم آمده است و دولت نيز بايد قدردان بازنشستگان باشد.
مراسم تجليل از پيشكسوتان آموزش و پرورش استان با عنوان زمزمۀ محبت با حضور استاندار يزد، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار، امام جمعۀ موقت يزد، مديركل حوزۀ استاندار، فرماندار يزد، مديركل آموزش و پرورش و جمعي از مديران استان در پرديس تربيت معلم شهيد پاكنژاد يزد برگزار شد.
در پايان اين مراسم از آقايان طيبات، اسلامي، شهسواري، رادمنش، ميرزايي و خانم ميرميران از فرهنگيان بازنشستۀ استان با اهداي لوح تقدير و هدايايي تجليل شد و نمايندگان فرهنگيان بازنشسته نيز به بيان مطالبات و انتظارات خود از مسئولان استان پرداختند.
7536/ 6014/ *خبرنگار: كاظم سبحانزاده **دبير: كاظم شاملو*