ناوگان دريايي كشور 10 هزار كشتي و نفتكش را در دوران دفاع مقدس اسكورت كرد

نوشهر - ايرنا - جانشين فرمانده دانشگاه علوم دريايي امام خميني (ره) نوشهر گفت: ناوگان دريايي كشور 10 هزار كشتي و نفتكش را در دوران دفاع مقدس اسكورت كرد.

ناخدا دوم آريا شفقت رودسري، پنجشنبه شب در آئين روز جهاني دريانوردي در بندر نوشهر اظهار داشت: در دوران هشت سال دفاع مقدس كه وضعيت اقتصادي كشور در گرو نفت بود ، نيروي دريايي بيش از 10 هزار كشتي و نفت كش را در درياي جنوب اسكورت كرد.
وي با بيان اينكه كشتي تنها وسيله ساخت دست انسان است كه در قرآن به آن قسم ياد شده ، تصريح كرد : براي داشتن ناوگان كشتبراني قوي در كشور بايد تاسيسات و زيرساخت لازم در اسكه ها فراهم شود.
شفقت رودسري با اشاره به توجه ويژه مقام معظم رهبري به حوزه دريا و دريانوردي گفت: ناوگان دريايي جمهوري اسلامي در جهت منويات رهبر گام هاي بلندي تاكنون برداشته است.
وي افزود : در حال حاضر ناوگان دريايي جمهوري اسلامي در آب هاي آزاد جهان براي مبارزه با دزدان دريايي شجاعانه حضور دارند.
نماينده مردم نوشهر، چالوس و كلاردشت در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين آئين گفت: تمدن ايران و كشورهاي جهان به دريانوردي وابسته است.
قاسم احمدي با اشاره به اهميت دريا در رونق تجارت و اقتصاد كشورهاي دنيا ، افزود : پيشرفت نوشهر نيز مديون دريا و بندر است و براي پيشرفت نوشهر بايد به دنبال سرمايه گذاري در بندر باشيم.
وي پيشنهاد كرد : بايد نماد بندر نوشهر در سربرگ هاي اداري اين شهرستان چاپ شود تا همگان براي حفظ و توسعه بندر و فرودگاه نوشهر تشويق شوند.
خبرنگار: سيدمحمد اكبرموسوي ** انتشار دهنده : حسن فلاحتي
/1295/ 1602/1654