۱۳ مهر ۱۳۹۵، ۸:۳۰
کد خبر: 82255099
T T
۰ نفر

سه خبر ورزشی از استان كردستان

۱۳ مهر ۱۳۹۵، ۸:۳۰
کد خبر: 82255099
سه خبر ورزشی از استان كردستان

سنندج- ایرنا- كسب نشان نقره توسط بانوی تیرانداز كردستانی در مسابقات قهرمانی كشور و درخشش بوكسورهای كردستانی در سومین جشنواره نونهالان كشور، و درخشش كشتی گیران بیجاری در مسابقات استانی سه خبر ورزشی استان است.

به گزارش ایرنا، ششمین دوره مسابقات قهرمانی بانوان تالاسمی كشور از روز 12 مهر در پنج رشته ورزشی در رامسر آغاز شد و در روز نخست این مسابقات، آرزو جعفری بانوی تیرانداز كردستانی در رده سنی بالای 25 سال و در بخش تفنگ بادی 10 متر، نشان نقره این دوره از رقابت ها را بر گردن آویخت.
این رقابت ها در رشته های تیراندازی، دارت، شطرنج، تنیس روی میز و بدمینتون برگزار می شود و شركت كنندگان در بخش بانوان و آقایان در مجموعه ورزشی شهید چمران مسابقات خود را برگزار می كنند.
در ششمین دوره مسابقات قهرمانی كشور بانوان تالاسمی، 400 ورزشكار از 23 استان كشور در رشته های مختلف رقابت خواهند كرد.
استان كردستان نیز در بخش دارت یك نماینده دارد كه این مسابقات نیز از روز 14 مهر با شركت ورزشكارانی از استان های سراسر كشور برگزار می شود.

** درخشش بوكسورهای كردستانی در سومین جشنواره نونهالان كشور
سومین جشنواره بوكس نونهالان كشور با درخشش ورزشكاران استان كردستان در شامگاه دوشنبه 12 مهرماه با معرفی نفرات برتر به میزبانی همدان به كار خود پایان داد.
آریان ساعدپناه، محمد مهدی ده ده جانی و رامین بابالو در قالب تیم بوكس استان كردستان 3 نشان زرین طلا، نقره و برنز سومین جشنواره نونهالان كشور را در همدان بدست آوردند.
آریان ساعدپناه بوكسور سنندجی در جایگاه نخست سومین جشنواره بوكس نونهالان كشور قرار گرفت و نشان زرین طلا را به خود اختصاص داد.
محمد مهدی ده ده جانی از شهر سریش آباد صاحب گردن آویز نقره شد و رامین بابالو دیگر ورزشكار كردستان از شهرستان بیجار موفق شد مدال برنز را كسب كند.
این رقابت ها به مدت 2 روز در خانه بوكس شهر همدان برگزار شد و بوكسورهایی از استان های سراسر كشور در اوزان مختلف به مصاف هم رفتند.
سومین جشنواره بوكس نونهالان كشور با حضور 58 بوكسور از 21 استان كشور در روزهای 11 و 12 مهر برگزار شد.
تیم كردستان با سه سهمیه تعیین شده در این رقابت ها شركت كرد و موفق شد در اوزان مختلف كارنامه درخشانی را به دست آورد.
سیدمهدی ابراهیمی و فرید عبدالملكی به ترتیب به عنوان سرپرست و مربی، تیم كردستان را در این مسابقات هدایت و همراهی می كردند.

** درخشش كشت گیران بیجاری در مسابقات كشتی فرنگی استان
رئیس هیات كشتی فرنگی بیجارگفت: روح الله عزیزخانی در وزن 97كیلوگرم در مسابقات كشتی فرنگی كه در سنندج برگزار شد مقام قهرمانی و در رده تیمی نیز تیم بیجارمقام نایب قهرمانی استان را بدست آوردند.
عباس قمرنیا افزود: در این مسابقات كه با شركت 10تیم از سطح استان برگزار شد، از چهار نفر كشتی گیر راه یافته به فینال، مقام قهرمانی و نایب قهرمانی به ترتیب توسط روح الله عزیزخانی و احسان الوندی كسب كردند.
وی اضافه كرد: در این مسابقات 40كشتی شركت كرده بوند كه دروزن 59كیلوگرم خبات اصلانی از سنندج، مهرداد اشگیل از سقز و شورش عزیزی از مریوان مقامهای اول تا سوم را بدست آوردند.
به گفته وی در بخش مقام تیمی نیز تیم میزبان در رشته آزاد و تیم سقز در رشته فرنگی مقام های اول و دوم و تیم بیجار با چهار وزن كمتر مقام سوم را كسب كرد.
7355/ 3020
**خبرنگاران: وریا كرمی و سیدباقر سبحانی
**منتشركننده: عبدالله رحمانی