۱۳ مهر ۱۳۹۵، ۱۳:۲۱
کد خبر: 82255633
T T
۰ نفر
احداث پالایشگاه نفت گرمی مغان بزودی آغاز می شود

اردبیل - ایرنا - فرماندار گرمی مغان گفت: احداث پالایشگاه نفت در این شهرستان توسط سرمایه گذار بخش خصوصی به زودی آغاز می شود.

به گزارش ایرنا ، میرعلی رحیمی‌زاد روز سه شنبه در نشست كار گروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی استان اردبیل افزود: این پالایشگاه توسط شركت آرمان كیان پترو صنعت در اراضی روستای پرچین سفلی بخش موران در مساحت 30 هكتار احداث می شود.
وی گفت: مجری این طرح با خرید نفت خام از جمهوری آذربایجان و انتقال آن به گرمی مغان نسبت به پالایش و استحصال 32 نوع محصول از آن اقدام و تولیدات خود را به آن كشور و مراكز متقاضی داخل كشور عرضه خواهد كرد.
رحیمی زاد بیان كرد: مجری این طرح مقدمات اولیه همكاری های اقتصادی خود را با طرف های مقابلش در جمهوری آذربایجان انجام داده و فرمانداری گرمی مغان نیز در این زمینه ایجاد گمرك اختصاصی نفت را در این شهرستان پیگیری می كند.
فرماندار گرمی مغان گفت: پالایشگاه نفت گرمی مغان در فاز اول به طور مستقیم زمینه اشتغال 250 نفر و بعد از تكمیل ، فرصت شغلی حدود پنج هزار نفر را فراهم خواهد كرد.
او افزود: در حال حاضر مقدمات اولیه طرح انجام شده و در صورت موافقت اصولی و رفع برخی موانع در ارتباط با محیط زیست و منابع طبیعی با 10 هزار میلیارد ریال اعتبار عملیاتی می شود.
رحیمی زاد با اشاره به اینكه شهرستان گرمی در فصل جدید توسعه و پیشرفت خود نیاز به ایجاد و رونق صنایع مختلف در بخش‌ های كشاورزی دامی و باغی دارد گفت: حركت ‌های خوبی در گرمی برای توسعه در این شهرستان با مشاركت سرمایه ‌گذاران آغاز شده است.
رحیمی‌ زاد همچنین به محدودیت اعتبارات دولتی در راه ‌اندازی صنایع و مجموعه ‌های گردشگری اشاره كرد و افزود: تنها با تكیه بر سرمایه‌ ‌گذاری بخش خصوصی در بخش‌ های مختلف می‌ توان در تسهیل امر اشتغال و رونق اقتصادی موفق عمل كرد.
معاون عمرانی استاندار اردبیل هم در این جلسه گفت: دولت تدبیر و امید از اینگونه طرح های سرمایه گذاری حمایت می كند اما باید موانع موجود برطرف شود تا مغایرت قانونی نداشته باشد.
علی آذرنژاد افزود: این طرح طرح بزرگی است بصورت مشروط با این طرح سه ماه موافقت می شود تا بعد از سه ماه ، سرمایه گذار ارزیابی های اثرات زیست محیطی را آماده كند تا مراحل واگذاری زمین برای احداث طرح هم اجرا شود.
گرمی مغان به فاصله 110 كیلومتر در شمال اردبیل و در همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و بخش مرزی موران از مناطق محروم این شهرستان است.
در این جلسه علاوه بر پالایشگاه نفت گرمی موضوعات تولید میله و میلگرد از جنس فولاد آلیاژی اردبیل ، كارگاه شستشو و دانه بندی شن و ماسه سرعین و احداث آموزشگاه پایه یكم رانندگی در اردبیل نیز بررسی شد.
خبرنگار: یعقوب شاددل** انتشار دهنده: عارف شیرزاد
1395/1257