۱۵ مهر ۱۳۹۵، ۱۴:۰۹
کد خبر: 82258608
T T
۰ نفر
امام جمعه نوشهر: قمه زني باعث تخريب جايگاه مذهب شيعه مي شود

نوشهر - ايرنا - امام جمعه نوشهر قمه زني را مغاير با فرهنگ عاشوراي دانست و گفت: قمه زني علاوه بر سوء استفاده دشمن از فرهنگ عاشورايي، موجب تخريب جايگاه مذهب شيعه نيز مي شود.

حجت الاسلام محمود مشايخ روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود : درحال حاضر قمه زني يكي از مصاديق جنگ نرم محسوب مي شود كه با سوء استفاده از دستورات مكتب شيعه صورت مي گيرد.
وي تصريح كرد: برخي از افراد ممكن است از روي ناداني يا برداشت هاي غلط كه بر گرفته از تبليغات مغرضانه دشمنان دين اسلام است، دست به قمه زني بزنند كه اين امر باعث ايجاد ذهنيت منفي جهانيان از شيعه مي شود.
امام جمعه نوشهر گفت : در مكتب تشيع ، عزاداري به صورت دسته هاي عزاداري و سينه زني، گريه و روضه خواني در تمامي نقاط كشور انجام مي شود كه مورد تائيد علماي شيعه است.
وي با اشاره به سوء استفاده برخي افراد از دين عليه دين ، بر هوشياري آحاد مردم در مقابله با دسيسه هاي دشمنان اسلام و پرهيز از انجام اعمال غير فرهنگ عاشورايي همچون قمه زني، حمل بعضي علامت ها، نواختن آهنگ هاي قبيح و شعرهاي تخريبي كه موجب لكه دار شدن عزاداري و شيعه در دنيا مي شود تاكيد كرد.
مشايخ با توجه به گستردگي و شتاب فضاي مجازي در انتقال اطلاعات دنياي امروز گفت: در آئين هاي مذهبي خصوصا در عزاداري ايام محرم بايد توجه شود كه مذهب شيعه به عنوان مذهب خرافه و شيعيان به عنوان افراد عقب مانده در جهان معرفي نشود.
وي افزود : عزاداري بايد با معيار و چهار چوب واقعي ديني برگزار شود كه بيانگر فرهنگ ظلم ستيزي مكتب شيعه و حمايت از مظلومان باشد.
امام جمعه نوشهر به فضيلت عزاداري در ماه محرم اشاره كرد و گفت: عزاداري بر سيدالشهدا زماني داراي ثواب و فضيلت است كه به دور از هر گونه خرافه پرستي و افراط و تفريط باشد.
خبرنگار: سيدمحمد اكبرموسوي ** انتشار دهنده : حسن فلاحتي
/1295/ 1602/1654