۱۷ مهر ۱۳۹۵، ۲۰:۲۲
کد خبر: 82261260
T T
۰ نفر
وحدت، صداقت و همدلی درمناطق مرزی از بركات جمهوری اسلامی است

گنبدكاووس - ایرنا - فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، وحدت، صداقت و همدلی درمناطق مرزی بویژه بین مرزبانان و مرزنشینان را از بركات مهم نظام جمهوری اسلامی دانست و بر حفظ و تقویت این ویژگی ها تاكید كرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار قاسم رضایی شامگاه شنبه درنشست صمیمی با سران طوایف، ریش سفیدان، معتمدین و فرمانداران شهرستان های مرزی استان گلستان در مرز اینچه برون گنبدكاووس، اظهار داشت: مرزبانان و مرزنشینان درجمهوری اسلامی مكمل هم در تامین امنیت پایدار و آرامش هستند.
وی با مشابه خواندن اهداف قیام امام حسین (ع) و اهداف نظام جمهوری اسلامی درحفظ و تقویت وحدت و همدلی بین آحاد مختلف مردم، گفت: برگزاری جلسات هم اندیشی مسئولان نظام با مرزنشنیان از جمله مصادیق امر به معروف و نهی از منكر است كه امام حسین (ع) هم برای احیای این فریضه الهی خون خویش را نثار كردند.
سردار رضایی، داشتن دغدغه برای مردم و خدمت خالصانه بویژه به مرزنشینان و محرومان را بالاترین و لذت بخش ترین عبادت درجمهوری اسلامی دانست و اضافه كرد: خدمت خالصانه به مردم همواره مدنظر و دغدغه مسئولان نظام و دولت می باشد.
وی با قدردانی از وجود وحدت و صمیمت بین مرزنشنیان گلستان با مسئولان و نیز با نیروهای مرزبانی، تصریح كرد: مطالبات مطرح شده توسط فرمانداران، ائمه جمعه و معتمدان این منطقه مرزی بحق و قابل پیگیری است.
فرمانده مرزبانی ناجا به برنامه دیدار خود با فرمانده مرزبانی كشور تركمنستان كه قرار است در آینده نزدیك انجام شود اشاره كرد و گفت: دراین دیدار برخی مطالبات مرزنشنیان گلستان از جمله ایجاد گذرهای جدید مرزی به طرف تركمنستانی منتقل می شود.
سردار رضایی افزود: جمهوری اسلامی با كشور تركمنستان هیچ مشكلی ندارد و این كشور همسایه به دلیل اشتراكات فرهنگی و روابط دیرینه با جمهوری اسلامی، از كشورهای خوب در منطقه است.
وی اضافه كرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی ایجاد گذرهای جدید مرزی را همچون مرزهای كشور عراق دارد اما بایستی قوانین و مقررات كشور تركمنستان نیز مورد توجه قرار گیرد.
سردار رضایی، تقویت وحدت و همدلی بین مرزنشینان و نیروهای مرزبانی را از راهبردهای اصلی فرماندهی مزربانی ناجا برشمرد و تصریح كرد: مرزبانی اعتقاد راسخ دارد، مرزنشنیان و مرزبانان مكمل هم در تامین امنیت و آرامش درنقاط مرزی هستند.
دراین دیدار كه فرمانده انتظامی استان گلستان نیز حضور داشت، فرمانداران شهرستان های مرزی مراوه تپه، گمیشان، بندرتركمن، آق قلا، معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه و بخشدار داشلی برون گنبدكاووس، ائمه جمعه و فرمانده مرزبانی گلستان هم هر یك به صورت جداگانه به بیان نقطه نظرات خویش پرداختند.
قدردانی از تلاش های نیروهای مرزبانی گلستان در تامین امنیت و آرامش، زندگی مسالمت آمیز همراه با وحدت و صمیمیت بین مرزنشینان و نیروهای مرزبانی، توجه به معیشت مردم و تلاش برای ارتقای آن با ایجاد زیرساخت های مناسب درمناطق مرزی، تلاش برای رفع بیكاری جوانان، پیگیری رژیم حقوقی رودخانه مرزی اترك، توجه به مرزهای دریایی و ظرفیت های آن در پرورش ماهیان خاویاری و میگو، توجه به گردشگری مرزی و ایجاد گذرهای مرزی جدید در مرز تركمنستان از مهمترین نقطه نظرات فرمانداران، بخشدار، ائمه جمعه و معتمدین مناطق مرزی استان گلستان بود.
به گزارش ایرنا، سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی عصر روز شنبه برای شركت درمراسم آغاز دو طرح عمرانی درمنطقه صفر مرزی اینچه برون گنبدكاووس، شركت در نشست هم اندیشی با مرزنشینان و متعمدان مناطق مرزی گلستان، شركت در مراسم نخستین یادواره 134 شهید مناطق مرزنشین این استان و بازدید از پاسگاه ها و نقاط مرزی خشكی و دریایی گلستان به این استان سفر كرده است.
باحضور فرمانده مرزبانی ناجا، مدیركل راه آهن شمال شرق 2 و مدیركل حمل و نقل و پایانه های گلستان و نیز ائمه جمعه و جمع زیادی از معتمدان مناطق مرزی گلستان، عصر شنبه عملیات اجرایی دو طرح شامل ساختمان پست كنترل و مراقبت ریلی و برجك مكانیزه مرزی با اعتبار پیش بینی شده سه میلیارد و 800 میلیون ریال درمنطقه صفر مرزی اینچه برون گنبدكاووس آغاز شد.
استان گلستان با یك میلیون و 900 هزار نفر جمعیت حدود 350 كیلومتر مرز خشكی با كشور تركمنستان دارد.
/3039/1860
خبرنگار : علی لكزانوری ** انتشار دهنده : تاج محمد شیری