۲۱ مهر ۱۳۹۵، ۲۱:۰۸
کد خبر: 82265080
T T
۰ نفر
آيين شام غريبان امام حسين(ع) در شهرستان كوثر برگزار شد

اردبيل- ايرنا - مراسم شام غريبان شهادت امام حسين (ع) و 72 يار با وفايش‎‎ با غروب‎ خورشيد دهم‎‎‎ محرم و با حضور عاشقان آن حضرت در شهرستان كوثر برگزار شد.

همزمان با شام غريبان امام حسين (ع) عاشقان سرور و سالار شهيدان در شهرستان كوثر با روشن كردن شمع به نوحه سرايي و عزاداري پرداخته و در عزاي مولاي مظلوم خود گريستند.
دوستداران خاندان مطهر حضرت سيدالشهدا (ع) كه روز عاشورا در سوگ شهادت امام حسين(ع)عزاداري كرده بودند در اين شب نيز با زينب كبري (س) كه پس از شهادت امام حسين (ع) در دشت نينوا مسووليت مهم پيام كربلا را بر عهده داشت همدردي كردند.
مساجد وميادين شهرستان كوثر در شامگاه حزن و ماتم بزرگ مملو از دوستداران سيدالشهدا بود و ارادتمندان حسين بن علي (ع) با حضوري پرشكوه و گسترده عزاي سالار شهيدان دشت نينوا را برگزار كردند.
هيات هاي عزدار در مسيرهاي منتهي به مساجد و حسينيه ها به مرثيه خواني و نوحه خواني در رثاي حضرت اباعبدالله الحسين (ع) و فرزندان و اصحاب ايشان پرداخته و در وقايعي كه شب يازدهم محرم سال 61 هجري قمري گذشت با اهل بيت عصمت و طهارت(ع) هم ناله شدند.
شمع به دستن گرفت كودكان و نوجوانان ، آتش زدن خيمه ها و نمايش به اسارت بردن اهل بيت امام (ع) از جمله برنامه هاي شام غريبان امام حسين (ع) در شهرستان كوثر بود.
در اين مراسم كه با اجراي تعزيه 'حركت كاروان كربلا به سوي كوفه همراه بود عزاداران حسيني با اشك و آه كاروان حسيني را بدرقه مي كردند.
باز عاشورا و باز ذوالجناح غرق به خون امام حسين (ع) و تعزيه خواني ، باز عاشورا و طبل و سنج ، علم كشي ، سينه زني ، زنجير زني و با دسته روي به امامزاده ها ، باز هم تاسوعا و عاشوراي حسيني شد و باز هم شام غريبان حسيني شد و باز هم دل گرفت و چشمان گريست.
شهرستان كوثر به مركزيت شهر گيوي در 85 كيلومتري جنوب اردبيل قرار دارد.
خبرنگار: عارف اسماعيل زاده ** انتشار دهنده : سيفعلي موسي زاده
7123/6016