طرح لشكر فرشتگان روایت انقلابی بودن دانش آموزان در مدارس است

تهران-ایرنا- دبیركل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‎آموزان با اشاره به اینكه حفظ و تقویت روحیه انقلابی مورد تاكید نظام اسلامی است، گفت: طرح لشكر فرشتگان روایت آرمان‎ خواهی و انقلابی بودن دانش آموزان در مدارس است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا، حامد علامتی روز سه شنبه در آیین بزرگداشت بانوان شهیده، مجاهد و مبارز اظهار كرد: پس از جنگ تحمیلی، طرح «هم‎كلاسی آسمانی» با محوریت شهدای دانش‎آموز هر ساله برگزار شده كه در كنار آن تصمیم گرفته شد برنامه‎ای برای دختران در حوزه بانوان شهیده و مدافع مسلمان برگزار شود.
وی با بیان اینكه طرح لشكر فرشتگان یكی از برنامه‎های اصیل و محوری اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‎آموزان است، گفت: در این طرح سرگذشت‎ پژوهی شهدای زن مجاهد و خانواده ‎های آنها در دستور كار اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‎آموزان قرار گرفت.
دبیركل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‎آموزان افزود: طرح لشكر فرشتگان، ابتكاری و نشان‎دهنده پویایی و خلاقیت این مجموعه است كه توسط دانش‎آموزان اجرا می‎شود.
علامتی با اشاره به طرح «الگوی تعالی دختران»، خاطرنشان كرد: این طرح كه توسط نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن اسلامی دانش‎آموزان بنیانگذاری شده برگرفته از مبانی اصیل دینی است و طرح لشكر فرشتگان سخن امروز دنیای اسلام است.
وی تعالی دختران را در مادر بودن، همسر بودن و یك دختر متحد بودن دانست و گفت: «طرح لشكر فرشتگان» مبتنی بر الگوی تعالی دختران است از این رو می‎توان گفت این طرح كاملا با الگوی دختران امروز سازگاری دارد.
دبیركل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‎آموزان با بیان اینكه «طرح لشكر فرشتگان» سخن امروز دنیای اسلام است، ابراز داشت: در این طرح مجاهدت و حماسه‎سازی زنان مسلمان را در سراسر جغرافیای جهان اسلام نشان می‎دهد.
دبیركل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‎آموزان با بیان اینكه «طرح لشكر فرشتگان» بستر مناسبی برای كار گروهی ایجاد می‎كند، خاطرنشان كرد: در بستر كار گروهی می‎توان حماسه‎های ارزشمند را آموخت و این طرح بستر مناسبی را برای كار گروهی و آموختن مهارت‎های لازم فراهم می‎كند.
علامتی با بیان اینكه این طرح ماندگار و از جنس حماسه است، گفت: حماسه عاشورا پس از یك هزار و 400 سال ماندگار است به طوری ‎كه با نام حسین (ع) و بیان رشادت‎های حضرت زینب(س) اشك بر چشمان شیعیان جاری می‎شود.
دبیركل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت: با «طرح لشكر فرشتگان» كه شامل محتواهای سمعی، بصری، مكتوب و مطالب بیان شده از سوی مجاهدان و خانواده‎های شهدا است، گنجینه‎ای ارزشمند و ماندگار ایجاد می‎شود.
فراهنگ**1417*1027*دریافت كننده: سیدمهدی حسینی**انتشاردهنده:محمدجواددهقانی